Gjest Far til 2 Skrevet 9. desember 2004 #1 Del Skrevet 9. desember 2004 Hva gjør dere som har barn i alderen 6-12 år mht å huske "saker og ting". Spesielt har jeg problemer med å huske alt i forbindelse med skolen. Er det bare jeg som har det sånn ? En dag skal de ha med seg "noe gammelt" i undervisningen. Uka etter er det "frukt uke" når det gjelder matpakka. Om vintern er det boblebukser som blir liggende hjemme når de skulle vært på skole/SFO eller omvendt. Vottene er våte og jeg glemmer å tørke dem. Etc, etc, etc. Det er foreldremøter, skoleavslutninger, kveldsaktiviteter. Og stort sett bestandig skulle jeg hatt med kaffe eller kaker, eller rundstykker, noen ganger bare kopper eller talerkner/bestikk. For ikke å snakke om alle de spesielle antrekkene ungene skal ha ved forskjellige anledninger. Det høres kansje voldsomt ut, men jeg glemmer heldigvis ikke alt på en gang :oops: . Men jeg skulle gjerne hatt litt hjelp av ungene til å huske alt sammen fra tid til annen. Er det flere som har det på samme måte, eller er jeg så sløv som noen i mitt nærmiljø påstår ? For parallellt med egne problemer med å huske alle detaljer sitter jeg med inntrykk av at andre foreldre også sliter litt med alle detaljene fra tid til annen, og at de som er mest kritiske kansje likevel ikke er så mye bedre når alt kommer til alt. Hvordan er det hos dere ? Husker der "alt" ? Far til 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*SOL* Skrevet 9. desember 2004 #2 Del Skrevet 9. desember 2004 Jepp, jeg. Har derfor en almanakk med meg over alt. Måtte venne meg til å bruke den. Skriver ned alt vi skal på med en gang jeg vet om noe ellers så blir det glemt. Ønsk deg en til jul da vel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 9. desember 2004 #3 Del Skrevet 9. desember 2004 Jeg husker ikke alltid alt, men prøver så godt jeg kan....! Min måte å gjøre det på er også å skrive ned alt som skal skje i almanakken min, og med litt hjelp av gule lapper på kjøkkenbenken går det stort sett greit...! Ellers tror jeg vi som er aleneforeldre ofte føler et større press på oss for å ha ting "perfekt" mht barna, og huske ALT! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 9. desember 2004 #4 Del Skrevet 9. desember 2004 Jeg husker ingenting. Det samme gjelder guttungen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 10. desember 2004 #5 Del Skrevet 10. desember 2004 Jeg har lært meg på den harde måten at ALT må skrives opp. Jeg har en kalender på kjøleskapet, med store ruter for hver dag, som jeg fyller inn det som jeg skal huske. Er det noe ekstra viktig f.eks. baking en onsdag så noterer jeg det på tirsdagen: f.eks. Husk kake BHG i morgen. Hver helg går jeg igjennom uka som kommer og noterer på handlelappen hva jeg MÅ handle inn til den eller den aktiviteten. Noen ganger legger jeg ting inn på mobilen så den ringer og minner meg på ting. Sløv? Ja... Glemt mye? Ja.... Bedre nå.... Ja!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 10. desember 2004 #6 Del Skrevet 10. desember 2004 Skriver også opp ALT .. har kalender på telefonen .. som synkroniseres .. både hjemme og på jobb. Der noteres alt som må huskes .. står det ikke der "er" det ikke.. :oops: Tror de aller fleste av oss sliter med å huske alt jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 10. desember 2004 #7 Del Skrevet 10. desember 2004 Det skjærer seg stadig vekk her også - jeg er ikke noe flink til å notere ned heller, jeg... Jeg glemmer det og... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uuups Skrevet 10. desember 2004 #8 Del Skrevet 10. desember 2004 Hei far til to, skal si at jeg kjenner meg igjen, med tre barn i skolen og alt det som må huskes der og i tillegg tannlege, lege, øyenlege og fritidsaktiviteter (en pr. barn)........ Noen ganger føler jeg at jeg ikke makter å huske mere, og skulle ønske at den andre part hadde husket noe uten å bli påminnet det hele tiden. Med en oppslagstavle til hvert barn og en almanakk og kalender så burde det gå greit, men jeg blir i grunnen bare sliten av alt jeg må huske. Så mye å huske på og så lite å huske med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mari Skrevet 10. desember 2004 #9 Del Skrevet 10. desember 2004 Jeg er en av de som tror hun husker alt, men som glemer ganske mye... Husker det jeg selv skal, emn så er det alt det som mannen skal og det barna skal og sånnn da.. Har nemmelig en mann som glemmer alt, her forleden så glemte han at vi var innvitert bort på middag samme dag, og da hadde jeg spurt rett etter telefonsamtalen om det var noe viktig.... Det er ikke alltid lett å få med seg alt. Har ennå ikke begynt med allmanak, men så går ikke mine barn på skolen ennå heller da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. desember 2004 #10 Del Skrevet 10. desember 2004 Jeg henger huskelapper på kjøleskapet. Evt legger det inn som huskelapp på mob.tlf. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. desember 2004 #11 Del Skrevet 10. desember 2004 Har ikke nok plass på kjøleskapet, og ikke nok lagringsplass på mobilen. Hodet er fullt............. Hva skal jeg bruke husken min til når ungene har flyttet ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ii *Fiona* Skrevet 10. desember 2004 #12 Del Skrevet 10. desember 2004 Jepp, har oversikt. Skriver det ned. Husker hvor stusslig jeg syntes det var med en mamma som rotet fælt, og bannet på at jeg ikke skulle bli sånn selv. Og typeisk sånn der samværspappa/mamma problematikk - at ungen aldri har alt i orden fordi den ene roter og den andre må rydde opp etter h*n. Man får jo beskjeder i god tid som regel, og med litt planleggeing er det ikke akkurat kjernefysikk å putte frukt i sekken den dagen. Sier ikke at jeg ALDRI har glemt NOE. Man er jo menneskelig - da jeg begynte i ny jobb med et voldsomt press, glemte jeg å sende med guttungen matpakke :oops: Faren hans derimot - puh. Det går ikke en eneste gang uten at han har glemt NOE. Den ene tingen jeg savnet forrige uke, kommer igjen neste uke - men da mangler det noe annet. Å kjøre av gårde for å hente ting bare fordi andre ikke klarer å organisere seg er jævlig irriterende... Derfor er det viktig for meg å ikke være sånn overfor andre - i tillegg til at sønnen min strengt tatt er en hovedprioritering. Jeg mener, hvis jeg begynner å rote med ting som gjelder HAM, hvordan skal jeg kunne gjøre en jobb eller ivareta andre ting da?? Ikke at en ting i ny og ne tar livet av noen - all ehar vel litt sånn Alzheimer light innimellom. Men når man har hatt unger i barnehage og skole en stund blir man jo dreven i gamet da, det går litt av seg selv å sjekke status hver dag. Når det er sagt - er man ALENE i hverdagen med tre unger har jeg ingen problemer med å forstå at det kan gå fort unna i svingene Men det er så forskjell på folk. Noen klarer jo ikke en dritt, og roter enten det gjelder viktige ting eller ubetydelige detaljer, og andre må rydde opp eller lide for det. Andre er superorganiserte og koordinerer gubbe og fire unger OG jobb uten å blunke :o Beundringsverdig, sier jeg bare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke innlogget Sissi Skrevet 10. desember 2004 #13 Del Skrevet 10. desember 2004 Skriv ned, skriv ned, skriv ned (og evt, sett alarm på mobilen. Gjør jeg det siste husker jeg det uansett før alarmen ringer... :-) Lister og gule lapper og almanakker er godt å ha. Dessuten - når ungene begynner å komme i skolealder kan de ta ansvar sjøl. Jeg har ikke tid til å løpe etter min og passe på at han har fått med seg xxx den dagen. Glemmer han gymtøy - shit happens - ikke mitt ansvar. Han er 10, og absolutt stor nok til å pålegges ansvar for å huske sin egen hverdag. Barn både kan lære og skal lære - så jeg ser ikke noe problem med å gi de ansvar etterhvert som de blir større. Har noe med å ta konsekvenser å gjøre - glemt matpakke = sulten. Da lærer man etterhvert å huske matpakka.... Så i det store og hele - nei det er ikke noe stort problem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 10. desember 2004 #14 Del Skrevet 10. desember 2004 Glemme matpakke gjør jeg ikke så ofte. (Nå for tiden har han for øvrig ansvaret for matpakken selv) Jeg prøver i stedet en annen vri: Åpne seken, ta ut skivene som er pakket i plast, legge ned tom matboks, sende ungen avgårde. Jeg vurderer å begynne å drikke kaffe. I det minste om morgenen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå