Gå til innhold

Bytte fra telia til onecall

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis jeg bytter fra telia til onecall før bindingstiden har gått ut, men ikke henter evt. ny telefonen på posten og ikke aktiverer det nye simkortet vil telefon nummeret mitt bli værende på telia da? Og evt. ny telefon blir returnet til onecall og simkort vil forbli inaktivt?

Vurderer sterkt å bytte. Siden onecall er mye billigere

Anonymkode: fe2ed...f30

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det lønner seg sjeldent å bytte når du har bindingstid. Angret selv på at jeg hadde inngått bindingstid med dyrt abonnement og satt meg ned og regnet på det flere ganger ila. året jeg var bundet til Telia, og i beste fall gikk det opp i opp med alt du må betale for å komme deg ut av kontrakten. 

Du må vel betale retur, ellers har du angerett på både telefonen og abonnementet, du fikk kanskje et skjema som vedlegg i bekreftelses-mailen? Der vil jeg tro du også finner dato abonnementet aktiveres og nummeret ditt blir flyttet, så sørg for å si ifra før det i tilfelle.

Anonymkode: f7399...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det lønner seg sjeldent å bytte når du har bindingstid. Angret selv på at jeg hadde inngått bindingstid med dyrt abonnement og satt meg ned og regnet på det flere ganger ila. året jeg var bundet til Telia, og i beste fall gikk det opp i opp med alt du må betale for å komme deg ut av kontrakten. 

Du må vel betale retur, ellers har du angerett på både telefonen og abonnementet, du fikk kanskje et skjema som vedlegg i bekreftelses-mailen? Der vil jeg tro du også finner dato abonnementet aktiveres og nummeret ditt blir flyttet, så sørg for å si ifra før det i tilfelle.

Anonymkode: f7399...250

Har ikke bestilt ennå. Men tror faktisk at det er billigere å betale bruddgebyr enn å betale det dyre abonnementet hver måned. Har ikke bestemt meg. Og litt usikker på om jeg må betale for retur får jeg ikke henter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bytter fra Telia til OneCall vil du få en dato simkortet slutter å fungere hos Telia og begynner å fungere hos OneCall. Da spiller det ingen rolle når du henter telefonen. 

Anonymkode: 78466...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nummeret blir portert fra Telia til Onecall på en gitt dato. Sim-kortet fra Telia vil dermed slutte å fungere.

Endret av penny_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg bytter fra telia til onecall før bindingstiden har gått ut, men ikke henter evt. ny telefonen på posten og ikke aktiverer det nye simkortet vil telefon nummeret mitt bli værende på telia da? Og evt. ny telefon blir returnet til onecall og simkort vil forbli inaktivt?

Vurderer sterkt å bytte. Siden onecall er mye billigere

Onecall er gjerne billigere, i reklamen. Men kundeservice og dekning er knall elendig. Fraråder alle å gjøre et sånt bytte. Det er heller ikke lettmå komme seg ut av Onecall heller. 

Bestiller du noe før bindingstiden går ut, må du betale dyrt for å bryte bindingstiden. Det som ikke hentes på posten går i retur og du får regning på returportoen. 

Anonymkode: 39a06...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Onecall er gjerne billigere, i reklamen. Men kundeservice og dekning er knall elendig. Fraråder alle å gjøre et sånt bytte. Det er heller ikke lettmå komme seg ut av Onecall heller. 

Bestiller du noe før bindingstiden går ut, må du betale dyrt for å bryte bindingstiden. Det som ikke hentes på posten går i retur og du får regning på returportoen. 

Onecall bruker nettet til Telia, og har samme dekning som Telia. Talkmore bruker Telenor-nettet og har samme dekning som Telenor.

Anonymkode: c5688...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor god dekning Onecall gir kommer an på hvor du befinner deg. Hvis du hadde problemer med å bytte fra Onecall så er det nok heller du som ikke har forstått vilkårene du har gått med på. Det er ikke noe problem å bytte fra Onecall. Det eneste man trenger å gjøre er å bestille portering hos den nye operatøren.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, penny_ skrev:

Hvor god dekning Onecall gir kommer an på hvor du befinner deg. Hvis du hadde problemer med å bytte fra Onecall så er det nok heller du som ikke har forstått vilkårene du har gått med på. Det er ikke noe problem å bytte fra Onecall. Det eneste man trenger å gjøre er å bestille portering hos den nye operatøren.

Jeg foorstod meget godt betingelsene til Onecall før bytte. Så her kommer du med påstander uten rot i virkeligheten. 

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Onecall bruker nettet til Telia, og har samme dekning som Telia. Talkmore bruker Telenor-nettet og har samme dekning som Telenor.

Anonymkode: c5688...e51

I teorien skal dekningen være lik. I praksis er ikke dekningen lik. Når kartet og terrenget ikke stemmer, hva gjør du da? Følger kartet eller terrenget? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er det onecall ikke har dekning?

Anonymkode: cdb22...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg foorstod meget godt betingelsene til Onecall før bytte. Så her kommer du med påstander uten rot i virkeligheten. 

I teorien skal dekningen være lik. I praksis er ikke dekningen lik. Når kartet og terrenget ikke stemmer, hva gjør du da? Følger kartet eller terrenget? 

Hvorfor var det så vanskelig da? Fint hvis du kan begrunne påstanden din. Det må jo ha vært et spesielt tilfelle. 

Angående dekning så er det slik med alle selskaper. Det kan være steder med svak dekning og dødpunkter blant annet pga forandret vegetasjon, vær, forstyrrelser fra andre operatører som har satt opp nye antenner, nye bygninger osv. Tror ikke noen selskaper har kapasitet til å måle dekningen på hver eneste kvadratmeter i hele landet flere ganger i året.

Jeg har aldri hatt problemer med Onecall. 

Endret av penny_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg noen gang hatt noe anna enn Telenor på mobil, men har hørt andre har elendig dekning med et snna abonnement enn de to eneste med sitt eget mobilnett, Telenor og nå Telia. Veit om et tilfelle hvor abonnementet gikk over da Netcom sitt nett, det var helt ubrukelig! Helt til vedkommende tok en tlf til sin leverandør og snakka om sitt problem. Det gikk ikke så lang tid før dekningen var mye bedre. 

Konklusjonen er ganske enkel; Om man ikke bruker en av de to som er eier av nettet, så lager de kort og hodt krøll for de som bruker alskens andre leverandører som leier hos Telia/Telenor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.2.2017 den 9.15, AnonymBruker skrev:

Om du bytter fra Telia til OneCall vil du få en dato simkortet slutter å fungere hos Telia og begynner å fungere hos OneCall. Da spiller det ingen rolle når du henter telefonen. 

Anonymkode: 78466...80c

men om jeg skulle ombestemme meg.... Må jeg ikke aktivere det nye simkortet selv? Siden hvis jeg om ´bestemmer meg og ikke vil bytte og ha den nye telefonen likevel? Vil mitt nummer da bli værende hos telia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

men om jeg skulle ombestemme meg.... Må jeg ikke aktivere det nye simkortet selv? Siden hvis jeg om ´bestemmer meg og ikke vil bytte og ha den nye telefonen likevel? Vil mitt nummer da bli værende hos telia?

Onecall overfører abonnementet fra Telia på en gitt dato. Når porteringen er satt i gang så kan man nok ikke angre seg, nei, utifra hva jeg husker. 

Kan du ikke bare ringe OneCall å spørre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...