AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #1 Skrevet 15. februar 2017 "Søppelproblemer. Papirsøppel blir liggende etter julen. Gavepapiret flyter over i Oslos containere. " http://www.dagbladet.no/nyheter/oslo-kommune-visste-at-veireno-planla-a-jobbe-mer-enn-loven-tillater/67035401 Kan du tenke deg å gjenbruke gavepapir og/eller gaveinnpakninger? Det finnes mange fine gaveposer (i papir) å få kjøpt, som man sikkert kunne brukt om igjen og om igjen minst 100 ganger. Er dere flere som kunne tenkt dere å brukt slike poser og/ eller funnet andre miljøvennlige måter å pakke gaver/ julegaver på? Gjerne kom med ideer og forslag På forhånd takk Anonymkode: 93286...011 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #2 Skrevet 15. februar 2017 F.eks pene, kulørte (eller ufargede) pappesker i forskjellige str, kunne jo vært spart på fra år til år, og brukt til gaveinnpakning om igjen og om igjen Anonymkode: 93286...011 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #3 Skrevet 15. februar 2017 Bruk gråpapir (enkleste materialet å gjenvinne) og naturhyssing som gavebånd. Ikke bare miljøvennlig, men mye finere enn de grelle gavepapirene også. Anonymkode: 03f99...187 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #4 Skrevet 15. februar 2017 Det finnes gaveposer som er i normal bruk i flere familier, kanskje spesielt utenfor norge. Altså poser i tøy. Du gir 1 hver til de du utveksler gave med og får 1 hver av dem - neste år kommer de i retur med ny og spennende gave. Esker har et åpenbart problem: de krever lagringsplass. Poser i papir er helt ok, jeg bruker mye av dem (jeg bruker de med butikklogo på også, jeg. Noe må de jo brueks til), men tøyposer er veldig mye lettere og mindre. Jeg går for gråpapir (dog uten å lure meg selv til å tro det er miljøvennlig.. Alt du bruker en gang og så kaster er per definisjon miljøfiendtlig) fordi de jeg gir gaver til uansett bare kaster innpakningen. Denne jula løste jeg det med å gi bort mange gavekort/penger. Sparer ting, sparer frakt, sparer papir. Når det kommer til gavebånd og lapper har jeg forsyning til de neste 200 årene. Eller noe slikt. Jeg sparer på det folk gir og det blir tilsynelatende aldri tomt. Anonymkode: 0afe0...683 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #5 Skrevet 16. februar 2017 Avispapir Anonymkode: 96534...14d 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #6 Skrevet 19. august 2019 Vi bruker gråpapir så kan barna tegne på hvis de vil. Gråpapir kan resirkuleres 😊 Anonymkode: c469a...342
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #7 Skrevet 19. august 2019 Her brukes avispapir Anonymkode: b0014...fb1 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #8 Skrevet 20. august 2019 I fjor sydde jeg noen poser med løpegang og knytebånd, av gamle dynetrekk. Lagde dem såpass store at barna i familien kan bruke dem som gympose, eller man kan oppbevare skittentøy i dem når man er på reise. Jeg syntes at jeg hadde vært lur og at innpakningen ble som en ekstra julegave. Og alle i familien ble faktisk glade for gymposen, men de klaget over at jeg hadde glemt å pakke inn julegavene og at det så feil ut når det ikke var papir rundt. Så tror nok jeg kommer til å droppe miljøvennligheten i år, og heller pakke inn i vanlig julepapir. Anonymkode: f257a...479
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #9 Skrevet 20. august 2019 Skriver man noe på papiret (hvem gaven er til eller fra) så blir vel papiret kastet etterpå uansett. Eller har dere tenkt å bare stryke over gamle navn fra tidligere år, og så skrive på nytt navn? Anonymkode: e1a79...ea4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå