Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaring fra disse sykehusene?

Kjenner ikke til noen av de, vurderer å søke jobb der. Avstand har ingenting å si, cirka like lang vei til begge for min del.

Er det noe forskjell å jobbe på Ullevål og Rikshospitalet eller er det ca. likt? Er det sånn at Ullevål er litt større og Rikshospitalet er litt nyere? 

Hører gjerne både positive og negative erfaringer :) (med tanke på å jobbe der altså, ikke som pasient)

Anonymkode: 645c8...8e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare jobbet på Rikshospitalet, ikke Ullevål så kan ikke svare for det sykehuset. Men jeg anbefaler Rikshospitalet på det sterkeste. De er et spesialistsykehus hvor mange pasienter kommer reisende fra hele landet for å bli undersøkt og behandlet. Mens Ullevål har både spesialist og lokalsykehusfunksjon, altså der blir pasientene liggende over tid på enkelte avdelinger for å følges opp videre. Men på Rikshospitalet er det nok mer inn/ut med pasienter. Men er du mest interessert i akuttsykepleie, traumer etc så ville jeg uten tvil valgt Ullevål. Men ja rent byggmessig er Ullevål mye mer gammelt og slitt enn Rikshospitalet. Jeg tror det hele kommer litt ann på hvilken avdeling du vil jobbe på.

Skrevet
15 timer siden, amalie_n skrev:

Jeg har bare jobbet på Rikshospitalet, ikke Ullevål så kan ikke svare for det sykehuset. Men jeg anbefaler Rikshospitalet på det sterkeste. De er et spesialistsykehus hvor mange pasienter kommer reisende fra hele landet for å bli undersøkt og behandlet. Mens Ullevål har både spesialist og lokalsykehusfunksjon, altså der blir pasientene liggende over tid på enkelte avdelinger for å følges opp videre. Men på Rikshospitalet er det nok mer inn/ut med pasienter. Men er du mest interessert i akuttsykepleie, traumer etc så ville jeg uten tvil valgt Ullevål. Men ja rent byggmessig er Ullevål mye mer gammelt og slitt enn Rikshospitalet. Jeg tror det hele kommer litt ann på hvilken avdeling du vil jobbe på.

Takk for at du tok deg tid til å svare :) Det høres spennende ut! Jeg er nok ikke så interessert i å følge opp pasienter over lang tid, bare vanlig sengpost, men er nok litt interessert i traume og litt akutte situasjoner. Jeg tror nok også det handler litt om hva slags avdeling, men for meg er det egentlig  det samme, bare en vanlig sengepost hvor man kan få litt erfaring. 

Anonymkode: 645c8...8e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...