AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #1 Skrevet 15. februar 2017 Hvor kan jeg få gjort det i Trondheim? Har noen her gjort det før og fått fjernet det helt? Har vært hos dr Rørdam og fikk ingen resultater. De er forresten ikke utstikkende(pigmentflekkene/føflekkene altså) Anonymkode: 7c0cb...3d5
Djungelvrål Skrevet 15. februar 2017 #2 Skrevet 15. februar 2017 De kan fryses, da blir de visstnok bare redusert også kan man bruke laser men vet om mange som har bommet med dette også og blitt mye verre. Tror syrepensling i salong funker best, men da må du belage deg på å være rød og flasse en del en stund etterpå.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #3 Skrevet 16. februar 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor kan jeg få gjort det i Trondheim? Har noen her gjort det før og fått fjernet det helt? Har vært hos dr Rørdam og fikk ingen resultater. De er forresten ikke utstikkende(pigmentflekkene/føflekkene altså) Anonymkode: 7c0cb...3d5 Hva gjorde denne legen da? Og det er forskjell på pigmentflekker og føflekker. Jeg har fått bleket mine nesten helt, men det har tatt lang tid, flere år. Jeg fikk først resept på A-vitaminsyrekrem blandet med hydrokinon. Brukte denne på kvelden hele vinterhalvåret/tre kvart år. Den må ikke brukes på sommeren, selv ikke på kvelden. Om dagen bruker jeg alltid og uansett årstid dagkrem med solfaktor 30-50 og jeg oppholder meg aldri i direkte sollys. Det betyr at jeg ikke har solt meg overhodet de siste fire-fem årene. Noe sol er det selvsagt ikke mulig å unngå, som når man sitter på kafe/spiser ute etc om sommeren. I slike tilfeller bruker jeg et ekstra lag beskyttelse med faktor 50 over dagkrem og under foundation med spf samt prøver å sitte i skyggen. Jeg blir svært lett brun og kan få nye pigmentflekker selv gjennom f.eks et bilvindu dersom det er sterk sol. Ut over dette bruker jeg hudpleieprodukter med syre morgen og kveld. Jeg bruker rens, toner og BHA-eksfoliering, et spesialprodukt med BHA, niacinamidprodukt og c-vitaminserum hver morgen før dagkrem med spf og syre. Om kvelden benytter jeg det samme, men erstatter av og til eksfolieringen med et AHA-produkt, erstatter serumet mer et retinolserum, legger til et spesialprodukt med retinol før jeg avslutter med nattkrem med retinol. Dette regimet har gjort huden min veldig fin og alle flekkene er borte. Men jeg vet at dersom jeg legger meg i solen til sommeren vil dette være bortkastet, selv med et tykt lag spf 50. Anonymkode: 71366...ef8
Djungelvrål Skrevet 16. februar 2017 #4 Skrevet 16. februar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva gjorde denne legen da? Og det er forskjell på pigmentflekker og føflekker. Jeg har fått bleket mine nesten helt, men det har tatt lang tid, flere år. Jeg fikk først resept på A-vitaminsyrekrem blandet med hydrokinon. Brukte denne på kvelden hele vinterhalvåret/tre kvart år. Den må ikke brukes på sommeren, selv ikke på kvelden. Om dagen bruker jeg alltid og uansett årstid dagkrem med solfaktor 30-50 og jeg oppholder meg aldri i direkte sollys. Det betyr at jeg ikke har solt meg overhodet de siste fire-fem årene. Noe sol er det selvsagt ikke mulig å unngå, som når man sitter på kafe/spiser ute etc om sommeren. I slike tilfeller bruker jeg et ekstra lag beskyttelse med faktor 50 over dagkrem og under foundation med spf samt prøver å sitte i skyggen. Jeg blir svært lett brun og kan få nye pigmentflekker selv gjennom f.eks et bilvindu dersom det er sterk sol. Ut over dette bruker jeg hudpleieprodukter med syre morgen og kveld. Jeg bruker rens, toner og BHA-eksfoliering, et spesialprodukt med BHA, niacinamidprodukt og c-vitaminserum hver morgen før dagkrem med spf og syre. Om kvelden benytter jeg det samme, men erstatter av og til eksfolieringen med et AHA-produkt, erstatter serumet mer et retinolserum, legger til et spesialprodukt med retinol før jeg avslutter med nattkrem med retinol. Dette regimet har gjort huden min veldig fin og alle flekkene er borte. Men jeg vet at dersom jeg legger meg i solen til sommeren vil dette være bortkastet, selv med et tykt lag spf 50. Anonymkode: 71366...ef8 Ble du flassete og rød av a-vitaminsyrekremen? Hva slapgs BHA og AHAprodukter bruker du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå