Gå til innhold

Føler overhodet ingen mestring i min nye jobb...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er student, og har akkurat fått en deltidsjobb på sykehjem. Har jobbet litt på et annet sykehjem før, så tenkte at dette kom til å gå greit. Men jeg mistrives så sykt :icon_frown: Føler ikke at jeg ble noe særlig godt tatt imot, og hun jeg skulle ha opplæring med var bare ekstrahjelp selv, så hun kunne ikke helt rutinene. Hun durte i vei uten å forklare underveis, og da jeg etter andre opplæringsvakten spurte pent om jeg kanskje kunne prøve meg på et stell selv - med hun som så på og veiledet meg - sa hun at det hadde vi ikke tid til. Pasientene er mye tyngre og vanskeligere enn jeg er vant med, så da jeg ble kastet ut i det på egenhånd etter opplæringen, følte jeg meg overhodet ikke trygg. 

Nå har jeg hatt jobber tidligere, og jeg vet at det er normalt å trenge litt tid på å komme inn i rutiner osv skikkelig. Men det har aldri vært så ille som dette, jeg gruer meg så ekstremt før hver vakt. Tenker at det er ekstra "alvorlig" å ha så lite peiling når jeg tross alt jobber med mennesker i en svært sårbar situasjon. Jeg spør jo når jeg trenger hjelp, men merker at de andre pleierne blir oppgitte og forventer at "dette skal jeg jo ha lært under opplæringen". Miljøet er heller ikke så mye å skryte av, mye sladder og baksnakking mellom kollegaer... 

Selv om jeg ikke trives, sitter det ganske langt inne å si opp da jeg trenger pengene. Jeg har fortsatt prøvetid, men ingen arbeidskontrakt enda, så jeg vet ikke hvordan reglene er dersom jeg evt sier opp? Hvor mye tid synes dere jeg bør gi det før jeg slutter? 

Anonymkode: 31470...be7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk andre jobber, og si opp straks du har fått ny jobb. 

Anonymkode: 28b85...7b0

• Liker 3
Skrevet

Om du ikke har skrevet kontrakt har du jo ingen regler. Sørger for å få denne i orden slik at alt med lønn osv blir riktig. Det samme gjelder hva som skal føres på CV og attester. Søk på nye jobber. Dette høres ikke ut som et godt arbeidssted.

Anonymkode: fe806...bc8

• Liker 1
Skrevet

Hvor lenge har du jobbet der? Det tar lang tid noen ganger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...