Gå til innhold

Fått jobb, ikke skrevet kontrakt og mistrives. Kan jeg trekke meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har fått jobb og er på opplæring nå. Har ikke skrevet under på kontrakt eller noe sånt. Det viser seg nå etter et par dager at jeg mistrives noe så enormt. Arbeidet blir alt for mye for meg, jeg blir så stresset at jeg ikke takler jobben, føler jeg. Og miljøet var heller ikke noe særlig å skryte av...

Er det veldig dumt av meg å trekke meg NÅ? Føler det selv... 

Hvis jeg gjør det, hva sier jeg til sjefen? Være ærlig eller si noe annet? 

Anonymkode: 499bf...6fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk at muntlig aksept også er bindende. Selv om det kanskje ikke er så lett å bevise når man ikke har det skriftlig, så kan man nok ikke regne med at det blir så populært hvis du sier at du ønsker å gå. Husk at alt må læres og man skal komme inn i rutiner, samt lære å kjenne de du samarbeider med, du har jo bare jobbet der noen dager. Gi det noen måneder og se hvordan det går, trives du ikke da, så kan du heller si opp :) 

Det er hardt å begynne i ny jobb, slik er det for de fleste. Ikke gi opp så kjapt :) 

Anonymkode: 9cd47...40f

Skrevet

Har man ikke vanligvis 14 dagers oppsigelse i prøvetiden?

Har du en annen jobb klar da?

Du kan jo alltid gå til sjefen, kreve kontrakt, og så bli sjokkert over et av vilkårene og si at det nekter du.

Skrevet

Jeg vet egentlig ikke så mye. Har ikke fått så mye informasjon.

Skjønner at det er veldig kjedelig for sjefen... Men føler jeg burde lært mye mer i løpet av disse dagene og det merker jeg på lederen. Han klager ofte, sier at det og det burde jeg ha lært nå. Da blir jeg mer stresset og jeg slutter å tenke... Jeg er jo stresset fra før av som person. Så jeg burde tenkt på det. Huff.

Akkurat nå vil jeg bare krølle meg inn i en ball. Hehe... Har flere jobbmuligheter, men ikke noe sikkert. Men jeg har muligheten til å bo hjemme mens jeg leter.

Anonymkode: 499bf...6fe

Skrevet

Det første som skal på plass her er en skriftlig arbeidskontrakt, og den skal du ha i morgen. Du skal også ha lønn for samtlige opplæringsvakter. Slutt å jobbe uten å ha kontrakt er punkt nummer én. Er dette din første jobb?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...