AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #1 Skrevet 15. februar 2017 Jeg har teknisk utdanning fra NTNU, men på grunn av dårlig arbeidsmarked så er jeg nødt til å tenke nytt. Jeg hadde mye programmering i utdanningen jeg tok, og i jobben jeg hadde frem til jeg mistet jobben. På fritiden har jeg drevet litt med HTML, CSS og JavaScript. Jeg er også sånn passe kjent med C#, hvor jeg har lekt meg med alt det morsomme som er å finne i klassebiblioteket. Ville det vært mulig for meg å få en jobb innen IT med dette utgangspunktet? Jeg har lyst til å jobbe med web. Jeg er villig til å bruke tid på sette meg ytterligere inn i ting. Virker som det er er gode tider i IT-bransjen, eller har jeg fått feil inntrykk? Tenker da hovedsaklig i Oslo. Anonymkode: 78219...723
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #2 Skrevet 15. februar 2017 Har selv informatikk utdannelse, og vil tro du kan få jobb selv med en litt annen teknisk utdannelse. Ofte populært med dere siv. inger. selv om dere kanskje ikke kommer fra samme fagretning Når det er sagt, så må man regne med å jobbe mye dersom man ikke er kjent i fagfeltet innen IT. Driver mest med drift og tekniske kjøp selv, ikke så mye utvikling, mens andre hos oss er utviklere. Uansett hvilken retning man går i IT, så må man regne med å jobbe mye dersom man ikke kjenner det aktuelle fagfeltet så godt fra før. Husk også at utviklerjobber og/eller driftsjobber kan være veldig tøffe, kjenner mange som egentlig aldri har ferie, og som jobber kvelder, helger og helligdager, så det bør være noe man brenner for. Anonymkode: 136b2...efa
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #3 Skrevet 15. februar 2017 Ja det er gode tider i it bransjen på utviklingssiden. Jeg har selv bachelor i informatikk og ca 1 år erfaring. Oppdaterte linkedin og finn cven og til nå har 17 stykker kontaktet meg for å interju . Men for å komme inn i markedet anbefaler jeg deg å jobbe med egne prosjekter som du kan vise til. Når jeg var nyutdannet hadde jeg dårlig karakter på bachelor oppgaven, ellers snitt på b. Men alle jeg var i interju hos brøy seg ikke noe om bachelor oppgaven. De ville se kode og prosjekter jeg hadde jobbet med. For å se at jeg kunne programmere Anonymkode: a07d0...f72
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #4 Skrevet 15. februar 2017 Ja, det føles som man får jobber kastet etter seg hvis man har IT utdanning og arbeidserfaring. Vær aktiv på finn og LinkedIn, og vær kritisk til headhuntere som kontakter deg, få gode beskrivelser av jobber før du takker ja til intervju. Anonymkode: ed788...9b9
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #5 Skrevet 16. februar 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja det er gode tider i it bransjen på utviklingssiden. Jeg har selv bachelor i informatikk og ca 1 år erfaring. Oppdaterte linkedin og finn cven og til nå har 17 stykker kontaktet meg for å interju . Men for å komme inn i markedet anbefaler jeg deg å jobbe med egne prosjekter som du kan vise til. Når jeg var nyutdannet hadde jeg dårlig karakter på bachelor oppgaven, ellers snitt på b. Men alle jeg var i interju hos brøy seg ikke noe om bachelor oppgaven. De ville se kode og prosjekter jeg hadde jobbet med. For å se at jeg kunne programmere Anonymkode: a07d0...f72 Jeg har tenkt på å jobbe med egne prosjekter som jeg kan vise til. Har du noen forslag til hvor stort og omfattende et slikt prosjekt burde være? Anonymkode: 78219...723
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå