AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #1 Skrevet 15. februar 2017 Heisann! Lurer på om det er noen her inne som studerer vernepleier deltid i Sandvika? Og om du er fornøyd med studiet, hvordan det er lagt opp, hvordan miljøet er, om det er mye fremføringer for eksempel.. vurderer dette studiet selv, men lurer litt på hvordan det er akkurat i Sandvika, i forhold til Kjeller for eksempel. Anonymkode: d100d...46b
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #2 Skrevet 15. februar 2017 Jeg gjør det og jeg trives veldig godt! Vi har skole to dager i uka - mandag og tirsdag. Noen kull har torsdag og fredag. Vi var over 60 i klassen til å begynne med, men nå er vi rundt 50. Miljøet i klassen vår er veldig åpent og bra, men det er mange som bare er til stede når det er obligatoriske ting og da blir de jo litt uttafor på en måte. Det er jo ikke så ofte vi er på skolen i utgangspunktet, så det er lurt å være til stede de to dagene i uka for få med seg mest mulig - også det sosiale. Jeg har fått noen gode venninner på studiet Det er lagt opp veldig variert, synes jeg. Det som er deilig med å gå deltid er at man har et emne og en eksamen å konsentrere seg om om gangen. Det blir ikke overlapping av flere emner og kanskje tre eksamener i løpet av kort tid liksom. Vi hadde fremføring etter hvert emne førsteåret (3 til sammen) og har ikke hatt framføringer andre året, men tror det kommer på tredjeåret igjen. Jeg synes framføringer er helt greit. Det er jo ikke mange minuttene man står der når alle på gruppa skal si noe. Gruppene er ofte store på 7-8 personer og man får velge hva man skal ha om. Det er svært lite skriftlige innleveringer og det er jeg glad for. Det er mye gruppearbeid. Hmm, bare kom med konkrete spørsmål om det er noe mer du lurer på så svarer jeg så godt jeg kan Anonymkode: ce7a8...89c 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #3 Skrevet 15. februar 2017 Tusen takk for fint og utfyllende svar! Jeg trives best i små klasser, så en klasse på 50 hadde vært perfekt for meg.. Skjønner at det fort blir noen som havner litt utenfor på deltid dersom man ikke jobber for å få et sosialt nettverk -der kan jeg kan jeg få litt problemer. Fremføringer er skrekken min, men det er vel overkommelig når det er såpass mange som fremfører i gruppe.. Du sier det er lite skriftlige innleveringer, og ikke så altfor mange fremføringer - lurer litt på hvordan man blir vurdert da? Ut fra gruppearbeid? Og har dere mange praksisperioder? synes praksis er det mest spennende egentlig, liker å være " ute i felten ". Anonymkode: d100d...46b
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #4 Skrevet 15. februar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for fint og utfyllende svar! Jeg trives best i små klasser, så en klasse på 50 hadde vært perfekt for meg.. Skjønner at det fort blir noen som havner litt utenfor på deltid dersom man ikke jobber for å få et sosialt nettverk -der kan jeg kan jeg få litt problemer. Fremføringer er skrekken min, men det er vel overkommelig når det er såpass mange som fremfører i gruppe.. Du sier det er lite skriftlige innleveringer, og ikke så altfor mange fremføringer - lurer litt på hvordan man blir vurdert da? Ut fra gruppearbeid? Og har dere mange praksisperioder? synes praksis er det mest spennende egentlig, liker å være " ute i felten ". Anonymkode: d100d...46b Bare hyggelig Man blir vurdert med eksamen i hvert emne, men får å gå opp til eksamen må man ha godkjent arbeidskrav. Disse arbeidskravene kan være deltagelse i gruppearbeid, framføring, tester, øvingspost i helsefag osv. Har ei venninne som studerer vernepleie et annet sted og de har som regel skriftlige innleveringer som arbeidskrav. Det har ikke vi Vi har til sammen fire praksisperioder på 6-9 uker hver. Den siste praksisperioden er tilknyttet bacheloroppgaven. Det er masse info om studiet på HiOA sine nettsider Du har sikkert lest der allerede da, men Anonymkode: ce7a8...89c 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #5 Skrevet 15. februar 2017 Jeg går fulltid på kjeller, og det høres veldig likt ut som det som ble fortalt om deltid sandvika. Fremføringen har vært helt greie. Grupper på ca 8 stk og lite å si per person. Forsamlingen hører som regel ikke etter uansett. En haug med 20 åringer som ser på film, er på facebook eller instagram. Klassemiljø på fulltid er ikke optimalt fordi vi er for mange. Ca 100. Har ikke hatt noen skriftlige innleveringer så vidt jeg husker. Hatt noen enkle tester med flere svaralternativer. Og så en eksamen etter hvert emne. Og noen obligatoriske gruppearbeid. Første året var det fremføringer, andre året har vi hittil kun hatt en, for halve klassen. Veldig overkommelig og greit studie 😃 Anonymkode: 4469f...01b 1
usikkerjentehehe Skrevet 5. juni 2017 #6 Skrevet 5. juni 2017 På 15.2.2017 den 21.17, AnonymBruker skrev: Jeg går fulltid på kjeller, og det høres veldig likt ut som det som ble fortalt om deltid sandvika. Fremføringen har vært helt greie. Grupper på ca 8 stk og lite å si per person. Forsamlingen hører som regel ikke etter uansett. En haug med 20 åringer som ser på film, er på facebook eller instagram. Klassemiljø på fulltid er ikke optimalt fordi vi er for mange. Ca 100. Har ikke hatt noen skriftlige innleveringer så vidt jeg husker. Hatt noen enkle tester med flere svaralternativer. Og så en eksamen etter hvert emne. Og noen obligatoriske gruppearbeid. Første året var det fremføringer, andre året har vi hittil kun hatt en, for halve klassen. Veldig overkommelig og greit studie 😃 Anonymkode: 4469f...01b Jeg skal begynne på heltidsstudiet i vernepleie nå til høsten, men hvordan er det med obligatorisk oppmøte her? 😀
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå