Gå til innhold

Hvordan få i seg proteinpulver uten å drikke det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes proteinshake smaker grusomt, men har behov for å få i meg nok proteiner, tips til hva jeg kan lage for å få det i meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bland det inn i en smoothie eller i en porsjon yoghurt med frukt. 

Men sånn ellers så finnes det såpass mange matvarer med mye proteiner at det kan være en ide å hoppe over hele pulveret. 

• Liker 3
Skrevet

Protein-iskaffi-shake! Kjempegodt. 1 scoop proteinpulver, 2 cups isbiter, 1 kopp vann, litt banan.

Skrevet

Vaniljeprotein i pannekakerøra gjorde susen syns jeg, syns shakene ofte ble kvalmende så drakk lite av det.

Men spiste jo 600g kylling om dagen så fikk i meg det jeg trengte likevel.

Anonymkode: 0e808...3de

• Liker 1
Skrevet

Proteinpannekaker eller -vafler :kokk:

Anonymkode: 02c71...67f

• Liker 1
Skrevet

Hva med proteinsjokolade? Kiwi har begynt å selge proteinpudding nå, med vanilje, sjokolade og karamell smak. 

Skrevet

Hvorfor ikke bare spise biff, tunfisk eller kylling?

• Liker 1
Skrevet

Liker verken biff eller tunfisk. Kylling er greit, men klarer ikke å få i meg nok. 

Skrevet (endret)
1 time siden, Ananas. skrev:

Bland det inn i en smoothie eller i en porsjon yoghurt med frukt. 

Men sånn ellers så finnes det såpass mange matvarer med mye proteiner at det kan være en ide å hoppe over hele pulveret. 

Er litt sær i matveien, så får ikke i meg nok proteiner gjennom kosten.

Skal prøve å blande det sammen med yoghurt. Det må vel bli bra. 

Endret av .....
Skrevet

Spiser en del egg, ja. 

Skrevet

- Bland det sammen med kesam/cottage cheese, og det du måtte ønske av frukt og bær. Kan søtes med stevia om du så ønsker

- Ha i havregrøten

- Ha i yoghurten

- Ha i frokostblandingen

- Bland ut bittelitt shake, og tilsett kaffe. 

Forøvrig er det veldig mange merker proteinpulver. Noen smaker fullstendig høgg. Andre er kjempegode. En del av de som smaker høgg alene, blir utrolig mye bedre om du tilsetter litt stevia (Proteinfabrikken sitt sjokoladepulver, f.eks). Du kan også tilsette mer kakao, eller vaniljeessens, og få drastisk bedre resultat. 

Anonymkode: bf190...97b

Skrevet
På 16.2.2017 den 7.43, AnonymBruker skrev:

- Bland det sammen med kesam/cottage cheese, og det du måtte ønske av frukt og bær. Kan søtes med stevia om du så ønsker

- Ha i havregrøten

- Ha i yoghurten

- Ha i frokostblandingen

- Bland ut bittelitt shake, og tilsett kaffe. 

Forøvrig er det veldig mange merker proteinpulver. Noen smaker fullstendig høgg. Andre er kjempegode. En del av de som smaker høgg alene, blir utrolig mye bedre om du tilsetter litt stevia (Proteinfabrikken sitt sjokoladepulver, f.eks). Du kan også tilsette mer kakao, eller vaniljeessens, og få drastisk bedre resultat. 

Anonymkode: bf190...97b

Vil anbefale alle å holde seg langt unna stevia, det er ikke forsket nok på og vi har indikasjoner på at det fører til kreft. Aspartam er et langt tryggere søtningsstoff, dessuten smaker det bedre.

Skrevet

Da anbefaler jeg deg å finne et proteinpulver som smaker godt. Hvis du drikke opp det du har nå, så kan du blande det med O'boy, men da blir det jo mer sukker igjen.

Skrevet

Bytt til en annen produsent.

Anonymkode: b475e...c11

Skrevet

hva har du prøv da? Det finnes sikkert 100 ulike proteinpulver som bruker ulike ingredienser. Har du prøvd gresskarkjerneproteinpulver? Nei? Det er så mange merkelige og sære proteinpulver at det må være NOE som funker. Kanskje det du blander det i er dårlig. har du prøvd melk, rismelk, vann, grønnsakswok, en kooksmelkrett?

Anonymkode: fd21d...4da

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bytt til en annen produsent.

Jeg har prøvd en del billig whey-protein fra flere produsenter, men alle smaker like dårlig. Jeg tror TS kanskje må prøve en annen type pulver i en annen prisklasse. Star Nutrition sin Casein-80 smaker 100 ganger bedre enn Whey-80 og Gourmet Pro

Skrevet

Hvorfor trenger du proteinpulver? 

Har du dårlig kosthold og trenger ekstra proteiner, så snakk med legen din. Der finnes løsninger. Har du derimot et normalt kosthold så har du absolutt ikke noe behov for å få i deg proteinpulver. Det eneste det hjelper på, er å tømme din konto for penger som produsenter får til å berike sin pengepung med.

Anonymkode: c7c9d...417

• Liker 1
Skrevet

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor trenger du proteinpulver? 

Har du dårlig kosthold og trenger ekstra proteiner, så snakk med legen din. Der finnes løsninger. Har du derimot et normalt kosthold så har du absolutt ikke noe behov for å få i deg proteinpulver. Det eneste det hjelper på, er å tømme din konto for penger som produsenter får til å berike sin pengepung med.

Anonymkode: c7c9d...417

Feil. Sjokkerende nyheter: Proteinpulver gjør at du får i deg mer protein. 

Skrevet
20 timer siden, penny_ skrev:

Jeg har prøvd en del billig whey-protein fra flere produsenter, men alle smaker like dårlig. Jeg tror TS kanskje må prøve en annen type pulver i en annen prisklasse. Star Nutrition sin Casein-80 smaker 100 ganger bedre enn Whey-80 og Gourmet Pro

Merk at whey og kasein har litt forskjellige, teoretiske, egenskaper. i utganspunktet bør valget mellom whey og kasein være basert på disse egenskapene og ikke smaken. Merk også at dette ikke nødvendigvis betyr noe i praksis. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...