Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man ta det deltid eller som nettstudier? På høgskolen eller universitet? Vil ikke betale masse på BI osv.

Anonymkode: 738e3...9b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er noe som heter at du får det du betaler for. Det stemmer faktisk med BI.

Anonymkode: 4ca7e...f22

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan man ta det deltid eller som nettstudier? På høgskolen eller universitet? Vil ikke betale masse på BI osv.

Kan ta det på høyskole, deltid hvis du vil :)

Skrevet
21 minutter siden, jaro skrev:

Kan ta det på høyskole, deltid hvis du vil :)

Å 😊 link? Hvilken høgskoler? 

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å 😊 link? Hvilken høgskoler? 

Tror egentlig de fleste høyskoler har det :-) Men du vil kanskje gå ut ifra hvor du bor? Google deg frem til høyskoler i nærheten av deg. På nettsidene deres finner du alle fag og bachelorer de har ;-)

Skrevet

Du burde i alle fall sjekke hvordan rennomeet til den høyskolen/universitetet du velger er ute i næringslivet. Mange som tar bachelorgrad i økonomi og administrasjon ved lite anerkjente studiesteder får ikke relevant jobb etterpå.

Skrevet
55 minutter siden, jaro skrev:

Tror egentlig de fleste høyskoler har det :-) Men du vil kanskje gå ut ifra hvor du bor? Google deg frem til høyskoler i nærheten av deg. På nettsidene deres finner du alle fag og bachelorer de har ;-)

Jeg bor i en av Norges største byer. Men er usikker på om jeg skal begi meg ut på bachelor siden jeg er 34 år nå. Har veldig lyst.

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du burde i alle fall sjekke hvordan rennomeet til den høyskolen/universitetet du velger er ute i næringslivet. Mange som tar bachelorgrad i økonomi og administrasjon ved lite anerkjente studiesteder får ikke relevant jobb etterpå.

Ja, poeng der :)

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i en av Norges største byer. Men er usikker på om jeg skal begi meg ut på bachelor siden jeg er 34 år nå. Har veldig lyst.

Samme alder som meg det ;) Går mye bedre for meg i denne alderen enn jeg hadde gjort for 10 år siden. Kjør på hvis du har lyst! :-)

Skrevet
1 time siden, jaro skrev:

Samme alder som meg det ;) Går mye bedre for meg i denne alderen enn jeg hadde gjort for 10 år siden. Kjør på hvis du har lyst! :-)

Jeg har veldig lyst. Tar du deltid?

Skrevet

Tja det ble det etterhvert :) Går egentlig fulltid, men pga diverse valgte jeg å bruke et ekstra år. 

Er mange tunge fag(emner), så det er egentlig veldig bra å ikke alltid ha 4 fag pr semester. Man trenger tid og fokus til å "knekke noen koder" og virkelig forstå hvert enkelt emne, så det å slippe å sjonglere mellom så mange forskjellige fag er bare bra :)

Skrevet

Jeg tok Bachelor i BEDØK og Forretningsjus på 1,5 år via NKI, fornøyd med nettstudier.

Skrevet
17 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

Jeg tok Bachelor i BEDØK og Forretningsjus på 1,5 år via NKI, fornøyd med nettstudier.

Fikk du jobb etterpå? Og hadde du en annen utdanning fra før siden du tok det på 1,5 år? Og jeg følger NKI er veldig useriøs skole som kanskje mange arbeidsgivere har fordommer mot. Har selv tatt en utdanning fra NKI.

Skrevet
4 timer siden, jaro skrev:

Tja det ble det etterhvert :) Går egentlig fulltid, men pga diverse valgte jeg å bruke et ekstra år. 

Er mange tunge fag(emner), så det er egentlig veldig bra å ikke alltid ha 4 fag pr semester. Man trenger tid og fokus til å "knekke noen koder" og virkelig forstå hvert enkelt emne, så det å slippe å sjonglere mellom så mange forskjellige fag er bare bra :)

Er det mye matte? Jeg vil helst slippe avansert matte 😂 Er det mye lesing? Må tenkte nøye før jeg velger, har barn og lurer på hvordan det blir med lesing.

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe som heter at du får det du betaler for. Det stemmer faktisk med BI.

Ikke nødvendigvis. BI er bra om  skolepengene ikke blir noe  problem, for du får jo mer ut av en utdanning derfra. Men det er ikke verdt det om du må ta opp lån for å dekke alle skolepengene, da er det best å gå offentlig.

Anonymkode: 1c8be...2eb

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendigvis. BI er bra om  skolepengene ikke blir noe  problem, for du får jo mer ut av en utdanning derfra. Men det er ikke verdt det om du må ta opp lån for å dekke alle skolepengene, da er det best å gå offentlig.

Anonymkode: 1c8be...2eb

Håper det finnes plasser som tilbyr det offentlig deltid.

Skrevet

Du kan søke om å ta enkeltemner om du ikke vil ta fulltid på høyskole nær deg :-) Ellers så vet jeg om at Universitetet i Tromsø har nettstudier i årsstudium bedriftsøkonomi  og NTNU har nettstudier i bachelor innen økonomi https://www.ntnu.no/studier/bokled

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det mye matte? Jeg vil helst slippe avansert matte 😂 Er det mye lesing? Må tenkte nøye før jeg velger, har barn og lurer på hvordan det blir med lesing.

Ja det er vel bare ingeniører som må ta mer (avansert) matte vil jeg tro.. Dette er en utdanning som er en del vanskeligere enn folk tror.. Du må ha mye tid, masse motivasjon for å holde deg selvdriven, viljestyrke for å klare å fortsette og stå på når det virker som du aldri vil forstå et kvekk :-P 

Men igjen; alle fag er så forskjellige! Om ikke det er avansert matte i et fag er det kanskje å forstå hvordan en lovtekst omgjøres til et mattestykke.. Vanskelig å forklare..

Men kort sagt, veldig mange har falt fra i dette løpet. Flere får dårligere og dårligere karakterer, og ingen føler at dette har vært en lett og trivelig reise ;-)

Skrevet (endret)
På 16.2.2017 den 10.38, AnonymBruker skrev:

Endret av Prinsesse788
Skrevet
3 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

Har vitnemålet mitt fra HiBu, aldri fått noen kommentarer på at NKI er useriøst. Har jobb nå ja, men tok bacheloren ved siden av en kundesenterjobb. Jobber nå i ledelsen (uten personalansvar😀) i samme firma med høy lønn og kjempe spennende jobb.

Oki, det var jo bra. Kanskje jeg skal begi meg utpå det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...