AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #1 Skrevet 15. februar 2017 Heisann. Det har seg slik at min mor har gitt bort en av hundene våre til en eks-venninne av henne, som i mine øyne ikke egner seg i det hele tatt til å ha en hund. Det er kommet frem flere ting som gjør meg veldig skeptisk. For det første så har hun ikke råd til å ha den, og gi den det den trenger om det skulle dukke opp sykdommer eller noe som krever veterinærbehandling. Da hun nylig lagde et stort nummer av at hun ville ha seg en kattunge - men absolutt ikke hadde råd til å ta en katt fra dyrebeskyttelsen (1600 kr, med chipping, vaksinering og steralisering/kastrering). Hun prioriterer pengene på alkohol. Hunden det gjelder står meg veldig nært, og jeg er kun opptatt av at den skal ha det best mulig. Hadde jeg visst at den hadde det bra, og at det ikke ble noe problemer med penger om den evt blir syk - så hadde det ikke vært noe problem. Hun har heller ikke papirene på hunden, da hun nekter å kjøre ut til mamma for å hente dem. Ingen kontrakt er skrevet under på heller. Er det noen som vet hva som kan gjøres her? Har vi rett på å hente henne igjen? Det er mere i saken, men jeg føler ikke for å si alt, da jeg ikke vil at saken skal bli gjenkjent. Anonymkode: 46873...c0a
ArtyFarty Skrevet 15. februar 2017 #2 Skrevet 15. februar 2017 Hva sier din mor da? Og hvem av dere står som eier på papiret?
Tinkywinky Skrevet 15. februar 2017 #3 Skrevet 15. februar 2017 Mamma mener det er greit, og at jeg bare kan gjøre det. Hunden står fremdeles på mamma - da det ikke har vært noen kontrakt inne i bildet. Pluss at mamma fremdeles har papirene på henne.. - TS
ajarRun Skrevet 15. februar 2017 #4 Skrevet 15. februar 2017 Hvis du har gitt bort noe, kan du selvsagt ikke hente det tilbake. Hvis jeg gir deg bilen min, og beholder vognkortet og ikke omregistrerer den er det fortsatt din bil. Det er bare litt vanskeligere for deg å bevise det. Eierskapet kan avtales bort, og det har dere gjort. Hvis hun er så fattig bør du foreslå å kjøpe den tilbake. 1
Tinkywinky Skrevet 15. februar 2017 #6 Skrevet 15. februar 2017 Har ikke diskutert noe med henne ennå. Men hun har gitt inntrykk for at mamma bare måtte komme og hente hunden - fordi i følge eksvenninnen så ble det for mye tull med papirene på hunden. (Kun fordi hun mente mamma fint måtte komme og levere dem til henne, istedenfor at hun skulle stå for ansvaret av å hente papirene selv.)
Tvist Skrevet 15. februar 2017 #7 Skrevet 15. februar 2017 Hvis damen mener det er greit, kan du bare be din mor om å avtale henting en dag.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #8 Skrevet 15. februar 2017 2 timer siden, amativeReflection skrev: Hvis du har gitt bort noe, kan du selvsagt ikke hente det tilbake. Hvis jeg gir deg bilen min, og beholder vognkortet og ikke omregistrerer den er det fortsatt din bil. Det er bare litt vanskeligere for deg å bevise det. Eierskapet kan avtales bort, og det har dere gjort. Hvis hun er så fattig bør du foreslå å kjøpe den tilbake. Eh nei du kan melde deg stjålet å vil da få den tilbake Anonymkode: acb28...60c
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #9 Skrevet 15. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Eh nei du kan melde den stjålet å vil da få den tilbake Anonymkode: acb28...60c Rettskriving Anonymkode: acb28...60c
Veslefrikk Skrevet 15. februar 2017 #10 Skrevet 15. februar 2017 2 timer siden, Tinkywinky skrev: Har ikke diskutert noe med henne ennå. Men hun har gitt inntrykk for at mamma bare måtte komme og hente hunden - fordi i følge eksvenninnen så ble det for mye tull med papirene på hunden. (Kun fordi hun mente mamma fint måtte komme og levere dem til henne, istedenfor at hun skulle stå for ansvaret av å hente papirene selv.) Hvis hun har sagt at dere bare kan komme og hente den, så forstår jeg ikke helt problemet. Da er det vel bare å avtale et tidspunkt og hente den da. 2
ajarRun Skrevet 15. februar 2017 #11 Skrevet 15. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Eh nei du kan melde deg stjålet å vil da få den tilbake Anonymkode: acb28...60c Falsk anmeldelse er straffbart, og dette er sivilrettslig, ikke strafferettslig, så politiet ville neppe gjort noe. 3 timer siden, Tinkywinky skrev: Har ikke diskutert noe med henne ennå. Men hun har gitt inntrykk for at mamma bare måtte komme og hente hunden - fordi i følge eksvenninnen så ble det for mye tull med papirene på hunden. (Kun fordi hun mente mamma fint måtte komme og levere dem til henne, istedenfor at hun skulle stå for ansvaret av å hente papirene selv.) Da er det vel bare å sende en melding og spørre når det passer at du henter den?
Macro Skrevet 15. februar 2017 #12 Skrevet 15. februar 2017 Hent hunden. Du gjør alle parter en tjeneste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå