AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #1 Skrevet 15. februar 2017 Var på besøk hos svigers med lillegutt i helgen. Lillegutt er 7 Mnd. Når vi har vært der en stund tar jammenmeg svigers frem røyken og setter seg under vifta på kjøkkenet og røyker. De har åpen kjøkken-stueløsning og ingen dører, så går ikke akkurat å stikke seg vekk heller. Ikke lufta de heller. Verken før eller etter...? Ble litt paff, sa ingenting. Ikke akkurat sånn at jeg tror lillegutt ble skada, men mer at svigers har litt dårlige antenner. Sjøl røyker vi ikke... hvordan hadde dere reagert? Anonymkode: a8691...8ee 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #2 Skrevet 15. februar 2017 Som deg, ment de har dårlige antenner. Jeg tror ikke sønnen tar noe skade av det, men de burde jo venta til dere hadde dratt, spurt på forhånd eller gått ut. Så ville jeg jo hatt det i bakhodet når det blir spørsmål om barnevakt, det var skikkelig dårlig sjakktrekk det der. Mannen din bør nevne det for dem, til neste gang. Anonymkode: f05f2...7a2 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #3 Skrevet 15. februar 2017 Hadde ikke reagert når dette skjedde i deres hjem. Anonymkode: 12baa...788 8
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #4 Skrevet 15. februar 2017 Det er jo vanlig å ta hensyn til babyer og små barn når det gjelder røyking, men på den annen side: man kan ikke akkurat nekte folk å røyke i sitt eget hjem hvis det er det de gjør til vanlig. Var jeg deg ville jeg bedt ektefellen om å ta det opp, siden det ikke er dine egne foreldre. Hvis de ikke vil røyke ute i de timene dere er der, ville jeg ikke besøkt dem igjen. Anonymkode: 3ca5f...c5e 3
Million Skrevet 15. februar 2017 #5 Skrevet 15. februar 2017 (endret) Jeg hadde blitt sur. Det må da kunne gå an å lette såpass på ræva at man går ut og røyker når man har gjester, og da spesielt småbarn, i hus!? Å røyke innendørs samtidig som man har barn i hus sammenligner jeg med barnemishandling. Vet om en fyr som røyker inne i huset sitt, i et "røykerom" (der døra går opp og igjen hele tiden...), og han har en sønn i hus. Jeg trodde ikke folk var så uopplyste lenger i dag. Det er faktisk nedfelt ved lov at barn har krav på et røykfritt miljø. Jeg er faktisk tidligere røyker selv, men sånt irriterer meg. Endret 15. februar 2017 av Million 8
Sirah Skrevet 15. februar 2017 #6 Skrevet 15. februar 2017 Skjønner godt at du ble irritert TS. Hva folk gjør i sitt eget hjem har man jo strengt tatt ikke noe med, men de burde da kunne gå ut i de 3 minuttene det tar å røyke når man har en baby på besøk! 3
boblevann Skrevet 15. februar 2017 #7 Skrevet 15. februar 2017 Du har ingen rett til å bli sur for at de røyker i sitt eget hjem. Det var litt dårlig gjort av dem å ikke si i fra slik at dere kunne gå ut - men sur for at de gjør det, det kan du ikke bli. Man kan ikke tvinge folk ut av sitt eget hjem, uansett årsak. 5
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #8 Skrevet 15. februar 2017 Tja- skal du gjør akkurat det samme hvis de skal passe på ungen? Nei - ville ha latt mannen tatt den samtalen at det er IKKE greit de røyker når dere er der. Herlighet. Og dere som sier at ingen burde si noe som helst hva andre gjøre i huset sitt - vel, det er noe som heter sosial antenner. Du piler ikke neser, fiser eller røyke inne når du har gjester. Jesus. Anonymkode: d4c46...f48 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #9 Skrevet 15. februar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Var på besøk hos svigers med lillegutt i helgen. Lillegutt er 7 Mnd. Når vi har vært der en stund tar jammenmeg svigers frem røyken og setter seg under vifta på kjøkkenet og røyker. De har åpen kjøkken-stueløsning og ingen dører, så går ikke akkurat å stikke seg vekk heller. Ikke lufta de heller. Verken før eller etter...? Ble litt paff, sa ingenting. Ikke akkurat sånn at jeg tror lillegutt ble skada, men mer at svigers har litt dårlige antenner. Sjøl røyker vi ikke... hvordan hadde dere reagert? Anonymkode: a8691...8ee Så sinnsykt lavmål! Loosers er de jo, røykere. Slutt med å besøke de!! Anonymkode: 03f14...56c 1
ViljaH Skrevet 15. februar 2017 #10 Skrevet 15. februar 2017 Til mine foreldre ga jeg beskjed om at vårt barn skal ikke ha passiv røyk. Hvis det røykes inne når vi er på besøk, så drar vi hjem sporenstreks. Det er deres hjem så de bestemmer der, men de bestemmer ikke over oss og vårt barn. En sånn type beskjed bør komme fra eget barn, ikke svigerbarn. 6
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #11 Skrevet 15. februar 2017 Utrolig nok er ikke dette en selvfølge for alle. Vi måtte selv gi beskjed om at vi ønsket at de ikke røyket inne når vi var på besøk. Og det gikk helt greit. Glad vi sa fra i stedet for å gå og irritere oss og gjerne reise sjeldnere på besøk. Anonymkode: c40cf...de0
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #12 Skrevet 15. februar 2017 Det er vel sånt man bør avklare på forhånd før man drar på besøk til folk man vet røyker, hvis dette er viktig for en. Da vi hadde fått barn og skulle besøke svigers ringte mannen til dem og spurte pent om de kunne la være å røyke inne mens vi var der og lufte ut litt før vi kom. Det var ikke noe problem. Bedre å spørre enn å irritere seg i ettertid. Anonymkode: 763bf...dbe 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #13 Skrevet 15. februar 2017 Hører ingensteds hjemme å røyke med småbarn i hus! Jeg røyker litt selv, men går alltid ut. Samme gjelder svigerfar, han røyker mye men aldri inne. Hadde fått hakeslepp om noen hadde satt seg til å røyke når de hadde besøk av en baby altså 😳 Anonymkode: 4909b...98b
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #14 Skrevet 15. februar 2017 Hadde ikke reagert når det var i deres hjem og hun gikk ut på kjøkkenet og røykte under vifta. Ville selvsagt lagt merke til det, men tenkt mer at det var en "eksotisk" rest av svunne tider, og tror ikke barnet mitt ville tatt skade av et besøk der. Hadde barnet hatt astma eller andre ting, ville saken selvsagt stilt seg annerledes. Og hvis barnet skulle overnatte der en helg, ville jeg muligens spurt om hun kunne gå ut. Men det spørs på mengden. Tar hun seg en røyk etter middag, og ellers ikke, ville jeg aldri laget noe styr utav den saken, Anonymkode: 8e4f8...5e2 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #15 Skrevet 16. februar 2017 Nok et eksempel på røykere som tror de tar hensyn når de egentlig ikke gjør det. Anonymkode: adc47...044 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå