Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg holder på med mine studier, og vi har ukentlig gruppearbeid. Problemet er at en i gruppen min vil konstant si ting imot det jeg legger frem. Alle mine forslag og synspunkter blir kritisert og avvist av denne personen, og etter hvert begynner det å bli irriterende. Vedkommende gjør ikke slikt mot de andre i gruppen, og det virker som om vedkommende har noe problem med meg. De andre i gruppen er veldig høflige, men den ene personen gjør at jeg mistrives og det begynner å gå inn på meg. Jeg har lyst til å ta igjen, men ønsker ikke å synke på samme nivået. Problemet er at når jeg ikke får tatt igjen, så sliter jeg med det psykisk og det går inn på meg. Hvordan bør jeg ta det opp i plenum, for nok er nok.

Ser frem til gode råd.

Anonymkode: c9007...d14

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, helt uten å kjenne deg eller vite noe om hva du har sagt som vedkommende har kritisert, så kan det jo hende at denne personen faktisk har rett i å kritisere forslagene og synspunktene dine, mens de andre i gruppen er for høflige/konfliktsky til å si det til deg... 

Det kan også hende at dere bare har veldig ulike synspunkter. Det er folk jeg omtrent er uenig med alt i. Det betyr ikke at jeg har noe imot dem som personer. Det er forskjell på å ikke like synspunkter og å ikke like en person. 

Jeg ville ikke "tatt igjen". Du vet ikke om det er stygt ment eller ikke. Om det virkelig plager deg, ville jeg først tenkt igjennom om personen faktisk har et poeng med kritikken sin. Om du føler han ikke har det, ville jeg tatt det opp på tomannshånd med vedkommende, og sagt at du har lagt merke til at han stadig kritiserer dine synspunkt, men ingen andre sine, og spurt om det er noe personlig, eller om det faktisk er synspunktene og ikke deg personlig vedkommende ikke liker. 

Anonymkode: 13821...1d8

Skrevet

Kan du komme med et eksempel på en uenighet?

Det er mulig vedkommende ikke liker deg, men det er også mulig at dere ser ting veldig ulikt. Er det mulig å møtes på midten iblant?

Anonymkode: 17c2c...6d5

Skrevet

TS her. Aldri har vedkommende vært enig med meg, og alt jeg sier blir kritisert. De andre kritiserer også mine og andres synspunkter, men da har de høflig tone, mens denne personen er klar til å angripe mine synspunkter med engang jeg legger dem frem for gruppen. Jeg har mistanke om at vedkommende ikke liker meg, for jeg opplever ikke slikt med de andre. Vedkommende stråler ut så mye negativt energi mot meg, at jeg blir berørt av det og det går inn på meg. Personen er ikke slik mot de andre, men bare mot meg. De andre i gruppen er etnisk norske, mens jeg har utenlandsk bakgrunn.

Anonymkode: c9007...d14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...