Gå til innhold

riper i parketten

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Leier et hus hvor det er parkett gulv. Skal nå flytte og ser at det er blitt mange riper og noen små hakk i parketten. På et sted ser det ut som om det er skrapt vekk nesten. Har 2 hunder så det er nok en medvirkende årsak til ripene.

Noen som har noen tips til hvordan vi kan få bort dette?

Betalte ikke depositum da vi flyttet inn, tenkte kanskje betale for å fiske parketten.

På forhånd takk for svar :-)

Anonymkode: 90c7b...f6c

Videoannonse
Annonse
Gjest star123
Skrevet

Vis ripene ikke er alt for dype kan gulvet slipes ned. :)

Skrevet

Takk for svar :-) da prøver jeg det :-)

Skrevet

Hvis utleier har gitt aksept for hunder og du har bodd der en stund, vil jeg i tro at slikt er normal slitasje.  Jeg ville ikke nevnt det med et ord til huseier, men heller ta utgangspunkt i hva huseier eventuelt sier. 

Leier selv ut leilighet med parkett, og vet at vi må påregne vedlikehold med jevne mellomrom.  Leieinntekter er skattepliktig, og vedlikeholdskostnader kommer til fradrag.  Huseier betaler da bare skatt av selve overskuddet. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Zienna skrev:

Hvis utleier har gitt aksept for hunder og du har bodd der en stund, vil jeg i tro at slikt er normal slitasje.  Jeg ville ikke nevnt det med et ord til huseier, men heller ta utgangspunkt i hva huseier eventuelt sier. 

Leier selv ut leilighet med parkett, og vet at vi må påregne vedlikehold med jevne mellomrom.  Leieinntekter er skattepliktig, og vedlikeholdskostnader kommer til fradrag.  Huseier betaler da bare skatt av selve overskuddet. 

Han har gitt tillatelse for hundene. Satse på at han ser det som normal slitasje :)

• Liker 1
Skrevet

Aksept for hunder er på ingen måte aksept for skader hundene forvolder. Si fra om skadene, og håp huseier sier det er ok. Det dummeste du gjør, er å forlate et herpa gulv og late som ingenting. Da ødelegger du bare for andre leietakere med hund.

Anonymkode: 7b9b5...e51

Skrevet

Kjenner huseieren fra før så satse på han godtar det. Da vi flyttet inn var det spindelvev i hjørnene så tror det går. Håper det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...