Gjest Coolaid Skrevet 15. februar 2017 #1 Skrevet 15. februar 2017 Jeg leser ofte tråder på KG som omhandler noe negativt om kropp. Folk elsker å snakke om "kroppsfeil" i alle mulige varianter, både egne og andres. Helt normale kropper er det alltid noe gale med. Kvinner, dere er deres egen verste fiende. Det er på tide å skrive og snakke om det som er bra, positivt, fint og flott. Hva med å være litt KROPPSPOSITIV ! ! ! Ved å rakke ned på deg selv, rakker du ned på andre. Som kvinne er du forbilde for alle unge jenter - tenk på hvordan du fremstår, tenk på hvordan du skriver her inne. Slutt å klage på "for store" indre kjønnslepper, rynker, "for små" pupper og alt det andre. Slutt å klage på menns kropper, dere har laget store nok problemer iblant dere selv, slutt å bidra til å overføre dette til unge gutter som blir usikre av det. Det er fullt mulig å se på andres skjønnhet uten at du stiller spørsmål ved din egen - du er god nok, du er fin nok. Ja, jeg vet det er vanskelig med kroppspress og at media konstant forteller deg hvordan du skal se ut, hva du skal forandre og hva du skal spise for å bli tynnere, men du kan velge å ta del i det eller være en motvekt. Kvinner, rydd opp blant dere selv - velg å være en del av løsningen i stedet for problemet. Si det høyt: JEG ER ET PASSELIG MENNESKE ! ! ! (Sånn, nå kan pepperen bare komme )
Invicta Skrevet 15. februar 2017 #2 Skrevet 15. februar 2017 Enig i at vi generelt sett bør bli mer glad i oss selv og ikke være så kritisk til egen kropp, men alle trådene her inne om hvor turnoff det er med flat rumpe, hvor deilig det er med enorme pupper osv er faktisk startet av menn. Jeg tror kvinner har et negativt indre blikk, mens menn retter det utover. Resultatet er at kvinners utseende objektiviseres av både kvinner og menn. 8
Gjest canacas Skrevet 15. februar 2017 #3 Skrevet 15. februar 2017 Kvinner, rydd opp? Hvordan vet du med sikkerhet at ikke mesteparten av shamingen kommer fra menn som burde flyttet ut av kjellerleiligheten for lengst? Du mener vel, men dette ble feil. Jeg er forøvrig en slik kvinne som har vært fornøyd mesteparten av livet. Så fant jeg KG.
Gjest Coolaid Skrevet 15. februar 2017 #4 Skrevet 15. februar 2017 9 minutter siden, canacas skrev: Kvinner, rydd opp? Hvordan vet du med sikkerhet at ikke mesteparten av shamingen kommer fra menn som burde flyttet ut av kjellerleiligheten for lengst? Du mener vel, men dette ble feil. Jeg er forøvrig en slik kvinne som har vært fornøyd mesteparten av livet. Så fant jeg KG. Ikke fortell meg at "skjønnhetshysteriet" ikke eksisterer blant dere kvinner. Stadig yngre jenter og kvinner deltar i skjønnhetshysteriet. Det handler om puppestørrelse, klær, sminke, trening, bruken av kirurgiske inngrep osv osv osv... Dette kommer ikke hovedsaklig fra menn. Ta utfordringen, rydd opp blant venninner så rydder vi mannfolk opp på vår kant.
Gjest canacas Skrevet 15. februar 2017 #5 Skrevet 15. februar 2017 3 minutter siden, Coolaid skrev: Ikke fortell meg at "skjønnhetshysteriet" ikke eksisterer blant dere kvinner. Stadig yngre jenter og kvinner deltar i skjønnhetshysteriet. Det handler om puppestørrelse, klær, sminke, trening, bruken av kirurgiske inngrep osv osv osv... Dette kommer ikke hovedsaklig fra menn. Ta utfordringen, rydd opp blant venninner så rydder vi mannfolk opp på vår kant. Sorry. Jeg har ingenting å rydde opp. Men du får hygge deg med å stramme opp mannfolka da.
Gjest Annetnavn_ Skrevet 15. februar 2017 #6 Skrevet 15. februar 2017 26 minutter siden, Coolaid skrev: Jeg leser ofte tråder på KG som omhandler noe negativt om kropp. Folk elsker å snakke om "kroppsfeil" i alle mulige varianter, både egne og andres. Helt normale kropper er det alltid noe gale med. Kvinner, dere er deres egen verste fiende. Det er på tide å skrive og snakke om det som er bra, positivt, fint og flott. Hva med å være litt KROPPSPOSITIV ! ! ! Ved å rakke ned på deg selv, rakker du ned på andre. Som kvinne er du forbilde for alle unge jenter - tenk på hvordan du fremstår, tenk på hvordan du skriver her inne. Slutt å klage på "for store" indre kjønnslepper, rynker, "for små" pupper og alt det andre. Slutt å klage på menns kropper, dere har laget store nok problemer iblant dere selv, slutt å bidra til å overføre dette til unge gutter som blir usikre av det. Det er fullt mulig å se på andres skjønnhet uten at du stiller spørsmål ved din egen - du er god nok, du er fin nok. Ja, jeg vet det er vanskelig med kroppspress og at media konstant forteller deg hvordan du skal se ut, hva du skal forandre og hva du skal spise for å bli tynnere, men du kan velge å ta del i det eller være en motvekt. Kvinner, rydd opp blant dere selv - velg å være en del av løsningen i stedet for problemet. Si det høyt: JEG ER ET PASSELIG MENNESKE ! ! ! (Sånn, nå kan pepperen bare komme ) Jeg er fornøyd med å være helt normal. Trives greit med meg selv, men jeg har ikke alltid gjort det. Før trodde jeg at jeg var styggere enn normalt. Ingen hadde fortalt meg at det var sånn, men jeg var likevel overbevist om at alle andre var finere enn jeg. Så hvorfor ble det sånn? Presset på utseende kommer fra alle kanter, og ikke minst fra media. Det er vanskelig å ikke sammenligne seg med andre. Før sammenlinget man seg kanskje med peneste jenta i klassen og nådd nesten opp, men i dagens Internettsamfunn sammenligner jenter seg med en hel verden og når aldri opp. Den beste vaksinasjonen mot problemet er den selvtilliten man får med seg hjemmenfra gjennom oppdragelsen. Foreldre må være bevisste hva slags holdninger og verdier de fører videre til neste generasjon, og ikke minst hva som sies om andre. Så kan vi kvinner selvfølgelig bli snillere med hverandre og mer bevisst på hva som blir kommentert, og prøve å endre på hvordan vi tenker om oss selv.
Cathrine88 Skrevet 15. februar 2017 #7 Skrevet 15. februar 2017 8 minutter siden, Coolaid skrev: Ikke fortell meg at "skjønnhetshysteriet" ikke eksisterer blant dere kvinner. Stadig yngre jenter og kvinner deltar i skjønnhetshysteriet. Det handler om puppestørrelse, klær, sminke, trening, bruken av kirurgiske inngrep osv osv osv... Dette kommer ikke hovedsaklig fra menn. Ta utfordringen, rydd opp blant venninner så rydder vi mannfolk opp på vår kant. Jeg foreslår at du begynner med å rydde opp på din kant i stedet for å komme med enda en tråd om hva som er galt med kvinner. Du mener det sikkert godt, men fremstår som nedlatende. 6
Gjest Coolaid Skrevet 15. februar 2017 #8 Skrevet 15. februar 2017 Akkurat nå, Cathrine88 skrev: Jeg foreslår at du begynner med å rydde opp på din kant i stedet for å komme med enda en tråd om hva som er galt med kvinner. Du mener det sikkert godt, men fremstår som nedlatende. Eller at det er et følsomt tema for dere. Du kan gjerne kalle det nedlatende om du ønsker. I bunn og grunn er det en klar og tydelig oppfordring. Tviler sterkt på at de fleste av dere er villig til å legge skjønnhetshysteriet på hyllen, eller si ifra når venninner eller andre viser dårlige holdninger. Temaet er upopulært, det forstår jeg. For ordens skyld, kompiser eller andre får høre det dersom upassende bemerkninger blir sagt.
Elaine Marley Skrevet 15. februar 2017 #9 Skrevet 15. februar 2017 Jeg opplevde ikke dette som nedlatende, men jeg mener at menn bidrar til dette de også. Allikevel så er det jo sånn at endel av presset pålegger vi faktisk oss selv. Ja,det kan være vanskelig med alt mas fra media og andre, men man må jo ikke høre på det. Jeg er ikke så flink til å snakke fint om meg selv, men tenker at jeg helt klart kan bli flinkere til det. 1
Cathrine88 Skrevet 15. februar 2017 #10 Skrevet 15. februar 2017 6 minutter siden, Coolaid skrev: Eller at det er et følsomt tema for dere. Du kan gjerne kalle det nedlatende om du ønsker. I bunn og grunn er det en klar og tydelig oppfordring. Tviler sterkt på at de fleste av dere er villig til å legge skjønnhetshysteriet på hyllen, eller si ifra når venninner eller andre viser dårlige holdninger. Temaet er upopulært, det forstår jeg. For ordens skyld, kompiser eller andre får høre det dersom upassende bemerkninger blir sagt. Du kunne fint ha addressert hovedinnlegget til både kvinner og menn. Ja, det å snakke negativt om seg selv har negativ innvirkning på andre, men tror du en 16 år gammel jente blir mindre negativt påvirket av overskrifter av typen "Lange kjønnslepper er så jævlig turn-off" enn "Jeg hater kjønnsleppene mine"? I tillegg beskylder du kvinner for å overføre kompleksene sine til unge gutter. Snakk om å ville rydde opp i egne rekker. 6
Gjest New Girl Skrevet 15. februar 2017 #11 Skrevet 15. februar 2017 Dette var da ikke noen positiv tråd? Merkelig å skulle snakke frem kvinner samtidig som de får all skylden.
Gjest Coolaid Skrevet 15. februar 2017 #13 Skrevet 15. februar 2017 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hjelpes Anonymkode: b4c4a...7ca Jeg hjelper deg gjerne...;)
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #14 Skrevet 15. februar 2017 41 minutter siden, Coolaid skrev: Jeg hjelper deg gjerne...;) Du kan svare på hvorfor du ikke retter tråden mot menn da. Anonymkode: b4c4a...7ca
AnonymSjiraff Skrevet 15. februar 2017 #15 Skrevet 15. februar 2017 11 timer siden, Coolaid skrev: Slutt å klage på "for store" indre kjønnslepper, rynker, "for små" pupper og alt det andre. Enig. Om kvinner er så misfornøyde med kjønnsleppene, rynkene og puppene så er det bare å ta en operasjon i stedet for å gnåle om det til alle oss andre. 2
SPOCA Skrevet 15. februar 2017 #16 Skrevet 15. februar 2017 Nåja. At jeg ikke er spesielt glad i kroppen betyr bare at jeg ikke liker min kropp, det handler ikke om andres kropp. Når det er sagt har jeg ikke noe ønske om å bruke plastisk kirurgi eller lignende, og jeg kritiserer heller ikke andres kropper. Det er dog betimelig å poengtere at de som har vært de verste til å kritisere min kropp har vært menn, og at de selv kanskje også burde "rydde opp".
Gjest Coolaid Skrevet 16. februar 2017 #17 Skrevet 16. februar 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan svare på hvorfor du ikke retter tråden mot menn da. Anonymkode: b4c4a...7ca Ok. Det kan jeg godt gjøre. Temaet i tråden er hvorledes jenter og kvinner bidrar til kropps og skjønnhetshysteriet iblant seg selv. Kvinner er forbrukere og bidrar til en enorm lønnsom industri som forteller at man hele tiden hvordan man skal se ut. Kvinner selv bruker enorme summer på slankeprodukter, kirugi, klær, sminke, negler, trening, mat osv for å få "det rette utseende". Kvinner skriver blogger om kropp, helse og skjønnhet samtidig som kvinneblader forteller igjen hvordan du skal slanke deg, spise, trene og se ut. Kvinnebladene blir kjøpt og lest av kvinner. Så kan vi lese her inne på KG om hvordan dere råder hverandre til å gå ned i vekt, operere puppene, bruke botox, anbefale klinikker og hva dere forteller hverandre på hva som er å være overvektig, formfull, chubby, feit, slank, tynn osv... Slanking og sunnhetshysteri er ikke noe nytt, men det er verre for dem som vokser opp nå enn for 10-20-30 osv år siden. Innlegget mitt handler om hvordan jenter/kvinner er delaktig i å omfavne industri som forteller at kroppene deres ikke er gode nok. Denne tråden handler om hvordan dere snakker med venninner, hvorfor dere leser blogger som forherliger idealkroppen og hvordan dere bevisst og ubevisst er forbilde for andre. Alle dere som leser her har makt til å gjøre kroppspresset og skjønnhetshysteriet mindre for unge jenter, lillesøstre, døtre og venninner. KG er et kvinneforum. Her finner man mest jenter/kvinner og en liten andel gutter/menn. Oppfordringen gikk ut til dere og ikke gutta fordi det er på tide å se innover på hva man gjør selv og hva man kan gjøre selv. Det er alltid letter å skylde på andre men å tenke over hva en selv gjør og tar del i er mer aktuelt. Det er dere som skal si ifra når dere får kjipe kroppskommentarer fra gutta. Det er dere som skal stå opp mot kjæresten når han forteller at du har for små pupper eller for stor rumpe. Det er dere som skal fortelle skjønnhetsindustrien hva som er greit og ikke greit. Dere har sjansen til å være gode rollemodeller for andre jenter og kvinner rundt dere. Derfor.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #18 Skrevet 16. februar 2017 Overrasket over at noen ble triggered av dette innlegget. Vi er på kvinneguiden ved overvekt av kvinner og det lages ofte tråder der de vil operere nese/ bryst, er usikker når det gjelder sex, synes de selv er stygge og tror ikke de kommer til å få et bra liv av den grunn Ts sier sannheten, at noen av dere ikke føler på kroppspress er ikke et motbevis mot de hundrevis av tråder som blir laget om tema. Jeg føler selv ikke kroppspress, men jeg ser at maaaaange her gjør det. Når man tror man er nærmest dømt til et ulykkelig liv grunnet utseende så har man vrangforestillinger. Jeg kan forstå at enkelte med ekstreme brannsår der man mangler nesen eller har ekstremt store utvekster som gror over hele ansiktet har det vanskelig, men et normalt ansikt med et par kviser er ikke en dødsdom Anonymkode: 045b9...d13 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #19 Skrevet 16. februar 2017 Jeg er kroppspositiv. Jeg vet ikke hva det kommer av, men jeg har aldri syntes at utseende er så viktig, det er viktigere å ha det gøy. Jeg ser helt vanlig ut, har sikkert for lange kjønnslepper, og jeg er dvask her og der, men så er det også fine ting ved meg, som at jeg har lange bein og pene pupper. Men skitt au, kroppen er til for å ha det gøy med, og folk må bare akseptere den - jeg også. Alternativet er jo operasjoner og syke mengder trening (trener helt vanlig), og det gidder jeg ikke. Når jeg ser på mennene jeg har vært sammen med, så er jo de nokså vanlige, de også. Helt vanlige mannekropper, noen med litt mage, noen med annet småtteri som gjør at de ikke kunne blitt modeller. Men jeg har jo digga dem likevel! Anonymkode: 267e7...f6a 3
Gjest Coolaid Skrevet 16. februar 2017 #20 Skrevet 16. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er kroppspositiv. Jeg vet ikke hva det kommer av, men jeg har aldri syntes at utseende er så viktig, det er viktigere å ha det gøy. Jeg ser helt vanlig ut, har sikkert for lange kjønnslepper, og jeg er dvask her og der, men så er det også fine ting ved meg, som at jeg har lange bein og pene pupper. Men skitt au, kroppen er til for å ha det gøy med, og folk må bare akseptere den - jeg også. Alternativet er jo operasjoner og syke mengder trening (trener helt vanlig), og det gidder jeg ikke. Når jeg ser på mennene jeg har vært sammen med, så er jo de nokså vanlige, de også. Helt vanlige mannekropper, noen med litt mage, noen med annet småtteri som gjør at de ikke kunne blitt modeller. Men jeg har jo digga dem likevel! Anonymkode: 267e7...f6a Drømmedame
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå