AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #1 Skrevet 15. februar 2017 Kort fortalt. Jeg er psykisk syk. Ba derfor om hjelp. Barnevernet vil jeg skal se han 1 gang i uken, jeg vil se han litt mer. De vil jeg skal skrive under på en tiltaksplan om dette. Jeg er jo ikke enig. Kan de tvinge dette igjennom? Hva skjer hvis jeg ikke skriver under? Dette er jo frivillig, så jeg skjønner ikke at det skal være så veldig vanskelig å komme til enighet. Er det noen rettigheter man har som forelder i sånne saker? Anonymkode: 9d7a3...5ed
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #3 Skrevet 15. februar 2017 Ikke skriv under på noe som helst. Barnevernet kan gjøre det verre for deg, i verstefall kan du miste samvær helt. Anbefaler deg å ta kontakt med en advokat. Anonymkode: 464b2...1a0
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #4 Skrevet 15. februar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kort fortalt. Jeg er psykisk syk. Ba derfor om hjelp. Barnevernet vil jeg skal se han 1 gang i uken, jeg vil se han litt mer. De vil jeg skal skrive under på en tiltaksplan om dette. Jeg er jo ikke enig. Kan de tvinge dette igjennom? Hva skjer hvis jeg ikke skriver under? Dette er jo frivillig, så jeg skjønner ikke at det skal være så veldig vanskelig å komme til enighet. Er det noen rettigheter man har som forelder i sånne saker? Anonymkode: 9d7a3...5ed Siden du er syk og ønsker noe annet, så ta med deg din advokat. Ikke bruk kommunens sin Anonymkode: 5fe6a...128
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #5 Skrevet 15. februar 2017 Hallo i luken. De som har utarbeidet dette jobber med dette hver dag, tror de vet litt bedre enn deg hva som er best. Du er inhabil her. Det er en grunn til at de har valgt en dag i uken, kanskje du skal gå litt inn i deg selv? Det er der problemet ligger. Vil du det beste for ditt barn så ta imot rådene du får av barnevernspedagogene, ikke vær egoistisk og tenk hva du selv ønsker og vil. Anonymkode: 37c42...e53 12
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #6 Skrevet 15. februar 2017 Ikke signer. Hold hodet kaldt. Finn ut av rettighetene dine. Er du innlagt eller noe? Hvis: be om hjelp fra sosinomen der. Anonymkode: 042f3...d5c 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #7 Skrevet 15. februar 2017 Ta kontakt med advokat. Samtidig tenk på hva slags hensyn som ligger bak barnevernets vurdering, som er barnets beste. Det inkluderer også at barnet har det stabilt, og ikke får uro etter foreldre-besøk, som en del får. Hvis det ligger bak, regner jeg med at også du ønsker ditt eget barns beste. Det er jo en vanskelig situasjon for barnet også, å bli flyttet på. Da har barnet også behov for å stabilisere seg og ikke oppleve at de henger midlertidig i luften mellom to hjem pga. mors sykdom. Det kommer jo litt an på hvor barnet er, i forsterhjem/beredskapshjem, som er ukjent og vil ha tilpasningstid/ eller hos kjent familie. Anonymkode: 671ff...279 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #8 Skrevet 15. februar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kort fortalt. Jeg er psykisk syk. Ba derfor om hjelp. Barnevernet vil jeg skal se han 1 gang i uken, jeg vil se han litt mer. De vil jeg skal skrive under på en tiltaksplan om dette. Jeg er jo ikke enig. Kan de tvinge dette igjennom? Hva skjer hvis jeg ikke skriver under? Dette er jo frivillig, så jeg skjønner ikke at det skal være så veldig vanskelig å komme til enighet. Er det noen rettigheter man har som forelder i sånne saker? Anonymkode: 9d7a3...5ed Så fint gjort av deg å be om hjelp Jeg kan ikke så mye om dette, men hovedregelen er ALLTID at barnet skal tilbake til foreldrene. Unntak fra dette kan forekomme, men det er sjelden, og kun hvis det er best for barnet. Hvor gammelt er barnet? Frivillige tiltak kan bli tvang hvis det er til det beste for barnet. Anonymkode: be269...4c8 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #9 Skrevet 15. februar 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ta kontakt med advokat. Samtidig tenk på hva slags hensyn som ligger bak barnevernets vurdering, som er barnets beste. Det inkluderer også at barnet har det stabilt, og ikke får uro etter foreldre-besøk, som en del får. Hvorfor er det et mål at barna ikke skal bli urolige etter foreldrebesøk? Anonymkode: 762dd...3a8
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #10 Skrevet 15. februar 2017 Skriv under. Et barn fortjener bedre enn å omgås en psykisk syk forelder ofte. Anonymkode: e6bee...31a 11
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #11 Skrevet 16. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det et mål at barna ikke skal bli urolige etter foreldrebesøk? Anonymkode: 762dd...3a8 Hvis det skjer to ganger i uken,(TS ønsker mer enn 1 gang i uken), blir det svært forstyrrende for barnets liv og utvikling, og kan over lengre tid, med slike emosjonelle konflikter skade barnets mentale helse. Anonymkode: 671ff...279 11
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #12 Skrevet 16. februar 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det skjer to ganger i uken,(TS ønsker mer enn 1 gang i uken), blir det svært forstyrrende for barnets liv og utvikling, og kan over lengre tid, med slike emosjonelle konflikter skade barnets mentale helse. Anonymkode: 671ff...279 hahahahah, er du vittig?? hva med alt dagligdags stress barn blir utsatt for i dag, presser inn flere og flere barn på færre kvadratmeter og bemanningen er lav som regel, å neidu.. dette var ikke et godt argument Til ts: aldri skriv under på noe du ikke er enig i. Anonymkode: e304e...7e7 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #13 Skrevet 16. februar 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: hahahahah, er du vittig?? hva med alt dagligdags stress barn blir utsatt for i dag, presser inn flere og flere barn på færre kvadratmeter og bemanningen er lav som regel, å neidu.. dette var ikke et godt argument Til ts: aldri skriv under på noe du ikke er enig i. Anonymkode: e304e...7e7 Dagligdags stress i barnehagen, er noe helt annet enn relasjonelt stress som forstyrrer trygg tilknytning. Anonymkode: b063c...66b 20
Brukerano Skrevet 16. februar 2017 #14 Skrevet 16. februar 2017 Man skal tenke barnets beste. Når jeg var i barnevernet som 16 åring, (jeg kontaktet dem for å få hjelp) så var hele fokuset på mamma. Fokuset var ikke på hva jeg trengte, ønsket eller følte. Men på mamma. Vi oppfattet dette på forskjellige. Måter. Mamma følte hun ikke ble hørt og samme med meg. Det hele endte godt men det tok tid, mange samtaler. Det var slitsomt, og tungt. Men jeg er glad jeg gjorde som barnevernet mente var best! 11
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #15 Skrevet 16. februar 2017 Man skal tenke på barnets beste. Er mor syk så er mor syk. Kanskje hun blir friskere senere. Da bør avtalen også reflektere dette. F.eks. at den er kun gyldig for noen mnd. om gangen. Anonymkode: da51f...2d1 11
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #16 Skrevet 16. februar 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Kort fortalt. Jeg er psykisk syk. Ba derfor om hjelp. Barnevernet vil jeg skal se han 1 gang i uken, jeg vil se han litt mer. De vil jeg skal skrive under på en tiltaksplan om dette. Jeg er jo ikke enig. Kan de tvinge dette igjennom? Hva skjer hvis jeg ikke skriver under? Dette er jo frivillig, så jeg skjønner ikke at det skal være så veldig vanskelig å komme til enighet. Er det noen rettigheter man har som forelder i sånne saker? Anonymkode: 9d7a3...5ed Hvis dette er frivillig kan ikke barnevernet regulere samvær. For at de skal kunne bestemme hvor mye du skal se sønnen din må saken ha vært oppe i Fylkesnemnda, som er de som fastsetter samvær. Barnevernet kan ikke innskrenke samvær etter vedtak i nemnda (hvis ikke det må fattes et akuttvedtak), men de kan utvide. Anonymkode: e73a1...769 1
Belima Skrevet 16. februar 2017 #17 Skrevet 16. februar 2017 Det er ikke uvanlig at barn som bor i fosterhjem og har jevnlig kontakt med foreldre blir veldig urolige etter å ha vært sammen med mor/far. En fjern bekjent av meg har 4 timer i året, 2 x 2 timer. Hennes barn bruker flere dager på å bli stabile i hjemmet de bor i etter et besøk. Dette har moren selv fortalt meg. Den første tiden kunne hun ikke fatte at det var sant, men etter at barna ble større så forteller de det selv og da må hun jo tro på det. (Mor ba selv om hjelp pga at hun ble syk og alenemor) Du får mye samvær med barnet ditt i forhold til mange andre i samme situasjon. 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #18 Skrevet 16. februar 2017 Tenk på hva som er det beste for barnet, ikke hva som er det beste for deg. Det beste hadde selvsagt vært at du ikke var syk. Men dessverre er det sånn, og du har bedt om hjelp. Det sier meg at du tenker på barnets beste, og det ville jeg ha fortsatt med. Hvor gammelt er barnet forresten? Anonymkode: 69f00...d3b 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #19 Skrevet 16. februar 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis det skjer to ganger i uken,(TS ønsker mer enn 1 gang i uken), blir det svært forstyrrende for barnets liv og utvikling, og kan over lengre tid, med slike emosjonelle konflikter skade barnets mentale helse. Anonymkode: 671ff...279 Drep barnets relasjon til den biologiske familien. Det er egentlig det beste. Da slipper man emosjonelle reaksjoner på fravær av nærpersoner. Profesjonelle fosterforeldre eller barnehjemsansatte som ikke vil se trynet på barnet etter det har fylt 18 år, er mye bedre for barnet. Anonymkode: 762dd...3a8 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #20 Skrevet 16. februar 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Drep barnets relasjon til den biologiske familien. Det er egentlig det beste. Da slipper man emosjonelle reaksjoner på fravær av nærpersoner. Profesjonelle fosterforeldre eller barnehjemsansatte som ikke vil se trynet på barnet etter det har fylt 18 år, er mye bedre for barnet. Anonymkode: 762dd...3a8 Unnskyld meg, men den kommentaren der var drøy. Hvor i all verden har du det fra at fosterforeldre ikke vil "se trynet på barnet etter det er fylt 18"? Jeg kjenner jeg blir skikkelig fornærmet, både på egne og andre fosterforeldres vegne. Vi er selv fosterforeldre, og jeg kjenner flere som er det. Vårt fosterbarn er en del av familien, og kommer alltid til å være det. Våre foreldre er fosterbarnet sine besteforeldre, Av de vi kjenner som har fått voksne barn og fosterbarn har alle hatt fosterbarna boende i hjemmet til de selv har vært rede til å forlate redet. Ett av fosterbarna jeg kjenner har stiftet egen familie, og fosterforeldrene fungerer som besteforeldre for dem på lik linje med de biologiske barnebarna. Anonymkode: e73a1...769 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå