Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri brukt pudder eller foundation, utenom når jeg skal på fest.

Men nå når vinteren kommer blir jeg grå og matt i huden, og har lyst på litt underlag før rougen legges.

Må jeg bruke foundation under pudder? Eller holder det med en av delene?

Noen gode tips til merke? Og noen gode råd til å legge det, så jeg slipper å føle jeg går med en maske? For det klarer jeg ikke..

Håper noen koke hoder har gode tips!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det finnes gode compacts som du ikke trenger foundation under men jeg synes at foundation sammen med løspudder gir det peneste og absolutt mest holdbare resultatet.

Jeg liker Dior.

Noen liker å bruke en svamp for å legge det på men jeg synes det fungerer like godt med fingertuppene.

Det er gjør er først å legge foundation før jeg tar litt løspudder (Chanel) på en stor pudderkost og børster over ansiktet for å fiksere. Rouge til slutt.

Hvis du får grå/matt hud om vinteren bør du peele minst en gang pr. uke og bruke en mer fuktighetsgivende krem. Da trenger du ikke bruke foundation hver dag.

Skrevet

Takk for gode tips! Skal prøve meg frem litt...

Jeg får lønn i morgen, da skal jeg ta meg en tur og investere i bl.a. en god peeling. Noen tips til merker som er bra, gjerne en som tar sorte prikker?

Flere innspill blir lest med stor interesse av meg!!! Så bare kom igjen!

Skrevet

Du kan jo også bruke pudderfoundation. Kanebo sin total finish er veldig fint. Selv bruker jeg det, da vanlig foundation ikke blir pent på meg grunnet eksem.

Kanebo Total Finish er veldig dekkende hvis du påfører det med svamp, men bruker du en kost blir det ikke fullt så dekkende. Jeg bruker en kost, og resultatet blir veldig bra. ;)

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjøpt Bare i.d. pudder foundation.

Naturlig på. Føles heller ikke...

Skrevet
Kjøpt Bare i.d. pudder foundation.

Naturlig på. Føles heller ikke...

Påføres det med kost? Hvor får man kjøpt det? Nett, parfymeri?

Skrevet

Liker selv veldig godt ID. Kjøpes på hudpleiesalonger som fører MD Formulations eller på nett. Kan kjøpes for eksempel

her eller her Klart det er en investering og siden det er en "hat-elsk"-serie, vil jeg anbefale å gå til en hudpleier og be pent om å få bli sminket med denne. Masse info om serien også dersom du søker på forumet.

Kanebos Total Finishing synes jeg blir altfor dekkende, men kommer an på hvilken hud du har. Har selv litt småkviser, og da ser den ikke så bra ut, men på min søster som ikke har det ser den kjempefin ut.

Hvis du går i en parfymeri er det ingenting i veien for å be om prøver. Spør for eksempel etter Lancomes Color ID, Cliniques Perfectly Real Makeup eller Helena Rubensteins Color Clone. Alternativt kan du prøve Max Factors Colour Adapt. Felles for alle disse er at de ser naturlig ut og ikke er sånn maskeaktig dekkende.

Men foundations blir veldig individuelt da, så du må nok bare prøve deg frem! :)

På peelingfronten har jeg to definitive favoritter, Dermalogicas Skin Prep Scrub og Kanebos Peeling Powder Begge to etterlater huden silkemyk, og de er veldig, veldig drøy. Har hatt min Kanebo i nesten et år, og til tross for at jeg bruker den cirka en gang i uken, har jeg nesten halve igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...