AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #1 Skrevet 15. februar 2017 Jeg har begynt å dele min kunstneriske hverdag på Facebook. Ikke hver bidige dag altså, men kanskje en dag hver 3 måned osv.. Så deler jeg også bilder av mat/desserter osv, som jeg også har fått mye skryt på. Flere har også bedt om å oppskrift. Men greia er at jeg nå har merket at kvinner i lokalmiljøet har begynt å ta avstand fra meg. De vender og vrir på alt jeg sier ute, og når de ser meg så later de som at de ikke ser meg.. Ei venninne av meg "advarte" om at å legge ut ting om på facebook, bare forteller at en egentlig ikke har det så flott som de framstiller seg selv som. Men jeg ser ærlig talt ikke noe galt i det jeg gjør. Jeg legger jo ikke ut tull, og jeg har andre bekjente og ukjente som faktisk setter pris på det jeg deler. Selv lar jeg meg inspirere av andre som er kreative og dyktige på sine områder. Jeg legger ikke ut selfie for å si det slik, men bare ting som er positivt og inspirerende. Nen jeg ser nå at dette har satt sinnene i kok hos en kvinnegruppe på bygda. De viser tydelig at de ikke liker meg. Og jeg lurer på hvorfor.. Ikke har jeg snakket stygt om dem heller. Anonymkode: c0e47...bbe 1
Blåklokke Skrevet 15. februar 2017 #2 Skrevet 15. februar 2017 Dette er bare et godt eksempel på Bygdedyret i all sin prakt. Få på deg gummistøvler og anorakk, meld deg inn i den lokale bygdekvinneforeningen og for all del, legg ned FB-profilen din, så går det nok over.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #3 Skrevet 15. februar 2017 De er sjalu. De takler ikke at noen er mer kreative og mer fornøyd med livet enn dem selv. "Du skal ikke tro du er noe". Anonymkode: 94a41...a4e 1
Gjest Else-Britt Skrevet 15. februar 2017 #4 Skrevet 15. februar 2017 Næh, dette kjøper jeg ikke. Kjenner mange som legger ut kreativt arbeid på Facebook. Musikk, tegninger, malerier, you name it. Ingen som reagerer negativt på det i bygda, hverken på Facebook eller i det virkelige livet. Så her tenker jeg det ligger noe annet under.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #5 Skrevet 15. februar 2017 6 timer siden, Else-Britt skrev: Næh, dette kjøper jeg ikke. Kjenner mange som legger ut kreativt arbeid på Facebook. Musikk, tegninger, malerier, you name it. Ingen som reagerer negativt på det i bygda, hverken på Facebook eller i det virkelige livet. Så her tenker jeg det ligger noe annet under. Er de innflyttere? Jeg er. Anonymkode: c0e47...bbe
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #6 Skrevet 15. februar 2017 Bare lat som ingenting. Er ikke sikkert dette har så stort omfang som du frykter. Hvis du går rundt og er konstant redd for at alle misliker deg så er det fort gjort å se spøkelser på høylys dag. Anonymkode: 35ed3...b00
fullførsetningen Skrevet 16. februar 2017 #7 Skrevet 16. februar 2017 Du er vel innflytter du da. Man er ikke en del av bygda før det har gått minst tre generasjoner. 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #8 Skrevet 16. februar 2017 Slutt å legg ut på facebook...... Tydelig at det irriterer bygda, så da er vel valget skryt eller frendelaus:-) Anonymkode: ce7cb...cd4
fuglekvitter__ Skrevet 16. februar 2017 #9 Skrevet 16. februar 2017 (endret) 18 timer siden, Blåklokke skrev: Dette er bare et godt eksempel på Bygdedyret i all sin prakt. Få på deg gummistøvler og anorakk, meld deg inn i den lokale bygdekvinneforeningen og for all del, legg ned FB-profilen din, så går det nok over. Jo ja, de har lite å gjøre vet du. Som en sa til meg her om dagen: Har de ikke mer å prate om nå? Det har god underholdningsverdi i allefall. Endret 16. februar 2017 av fuglekvitter__
fuglekvitter__ Skrevet 16. februar 2017 #10 Skrevet 16. februar 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Slutt å legg ut på facebook...... Tydelig at det irriterer bygda, så da er vel valget skryt eller frendelaus:-) Anonymkode: ce7cb...cd4 Er det noen som vil være venner med dem da? Referer til bygda. Hvis noen er venneløse der så tror jeg det er like så greit for ts egentlig... Endret 16. februar 2017 av fuglekvitter__
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #11 Skrevet 17. februar 2017 På 15.2.2017 den 10.40, AnonymBruker skrev: Jeg har begynt å dele min kunstneriske hverdag på Facebook. Ikke hver bidige dag altså, men kanskje en dag hver 3 måned osv.. Så deler jeg også bilder av mat/desserter osv, som jeg også har fått mye skryt på. Flere har også bedt om å oppskrift. Men greia er at jeg nå har merket at kvinner i lokalmiljøet har begynt å ta avstand fra meg. De vender og vrir på alt jeg sier ute, og når de ser meg så later de som at de ikke ser meg.. Ei venninne av meg "advarte" om at å legge ut ting om på facebook, bare forteller at en egentlig ikke har det så flott som de framstiller seg selv som. Men jeg ser ærlig talt ikke noe galt i det jeg gjør. Jeg legger jo ikke ut tull, og jeg har andre bekjente og ukjente som faktisk setter pris på det jeg deler. Selv lar jeg meg inspirere av andre som er kreative og dyktige på sine områder. Jeg legger ikke ut selfie for å si det slik, men bare ting som er positivt og inspirerende. Nen jeg ser nå at dette har satt sinnene i kok hos en kvinnegruppe på bygda. De viser tydelig at de ikke liker meg. Og jeg lurer på hvorfor.. Ikke har jeg snakket stygt om dem heller. Anonymkode: c0e47...bbe Om det å legge ut bilder av mat og oppskrifter på Facebook vekker så oppsikt der du bor må dere ha ufattelig lite å snakke om. Eeeeeller tror du for mye om din egen rolle her. De er neppe så interessert i hva du gjør. Kanskje de bare er opptatt og ikke har tid til å slå av en prat. Anonymkode: b17b6...3c1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #12 Skrevet 17. februar 2017 Jeg driver også kunstnerisk virksomhet og deler på FB, men jeg har laget en egen side hvor folk kan like og følge så slipper newsfeeden på min profil å bli "nedspammet" av det jeg driver med. Så kan de som er interessert velge å følge min side. Kanskje dette er et tips for deg TS? Anonymkode: b90e1...b5b
fuglekvitter__ Skrevet 17. februar 2017 #13 Skrevet 17. februar 2017 (endret) 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Om det å legge ut bilder av mat og oppskrifter på Facebook vekker så oppsikt der du bor må dere ha ufattelig lite å snakke om. Eeeeeller tror du for mye om din egen rolle her. De er neppe så interessert i hva du gjør. Kanskje de bare er opptatt og ikke har tid til å slå av en prat. Anonymkode: b17b6...3c1 Kristine Weber har klart å vekke oppsikt med oppskrifter på facebook og blogg hun, så noen klarer faktisk det. Det er flere enn henne også. Endret 17. februar 2017 av fuglekvitter__
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå