AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #1 Skrevet 15. februar 2017 Hei Dette er et tema jeg har tenkt en del på og fortsatt er nysgjerrig på. Når alt kommer til alt lander jeg vel på at jeg er skeptisk til om dette kan fungere og jeg sliter med å skille dette med et såkalt uforpliktende seksuelt forhold (eller FF/PV som dere skriver her inne). Er nå i mitt andre forhold og det jeg savner mest både i dette og mitt forrige forhold er frihet og spenning når hverdagen etter hvert slår inn. Jeg liker rett og slett å møte og bli kjent med nye mennesker. Jeg liker å kunne synes at det motsatte kjønn er vakkert og jeg liker å kunne uttrykke dette. Så, i et forhold hvor man ikke kan gjøre dette føler man seg på en måte kneblet. Kanskje er dette et tegn på at man ikke er i det rette forholdet, men jeg er ikke så sikker på det heller. Har det veldig fint nå. Mange mener jo at monogami er naturstridig. For min del ville ikke et åpent forhold bety at jeg har tre nye partnere per uke eller går på ville sexfester og lignende. Ville mer være muligheten til å kunne utforske andre om noe dukker opp. Men vet ikke altså. Er som sagt skeptisk. Kanskje det er best å være singel om man vil utforske andre. Noen som selv har erfaringer med dette? Kanskje både positive og negative? Eller kjenner noen som har det? Om du er i et slikt forhold eller har vært det, skriv gjerne om du er forholdsvis "normal" eller om du er veldig, veldig alternativ. Anser meg selv som forholdsvis normal, men har kanskje hatt litt flere jenter enn menn flest. Ser helt normal ut, men tenker kanskje litt utenfor boksen på enkelte områder. Mann forresten. Takk for svar Anonymkode: 7075d...327
Atea Skrevet 16. februar 2017 #3 Skrevet 16. februar 2017 Vet ikke helt, aldri vært i et åpent forhold. Men et vennepar var, og den dagen hun møtte en med-student - ble han av alle sjalu. Jeg er mer en enmannskvinne, og et åpent forhold betyr for meg at utroskap kan tilgis hvis det ikke er for grovt. 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #4 Skrevet 16. februar 2017 Takk for svar! Utroskap er nok ikke aktuelt for min del. Jeg er enten trofast eller i en situasjon hvor jeg ikke trenger om å være trofast Ingen andre? Eller er dette et tema som har blitt diskutert i hjel tidligere? Får søke litt på gamle tråder eventuelt. Men veldig nysgjerrig på dette Anonymkode: 7075d...327
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #5 Skrevet 16. februar 2017 Har aldri prøvd det, men jeg har lyst på åpent forhold. Det er bare det at typen ikke vil! Anonymkode: 21abc...d9b
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #6 Skrevet 16. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har aldri prøvd det, men jeg har lyst på åpent forhold. Det er bare det at typen ikke vil! Anonymkode: 21abc...d9b Det kan jo fortsatt være interessant å høre dine tanker rundt dette Hvorfor vil du ha et åpent forhold? Hvordan ser du for deg at det hadde utartet seg i praksis? Ønsker du å ha ONS? En eller flere faste partnere i tillegg til din nåværende? Du tror ikke at et slikt åpent forhold hadde vært slutten på ditt nåværende forhold uansett og at det ville endt med at du møtte en eller flere som fikk deg til å miste interessen for din nåværende? Hvor gammel er du? Anonymkode: 7075d...327
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #7 Skrevet 17. februar 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan jo fortsatt være interessant å høre dine tanker rundt dette Hvorfor vil du ha et åpent forhold? Hvordan ser du for deg at det hadde utartet seg i praksis? Ønsker du å ha ONS? En eller flere faste partnere i tillegg til din nåværende? Du tror ikke at et slikt åpent forhold hadde vært slutten på ditt nåværende forhold uansett og at det ville endt med at du møtte en eller flere som fikk deg til å miste interessen for din nåværende? Hvor gammel er du? Anonymkode: 7075d...327 Jeg vil ha åpent forhold av den enkle grunn at jeg har lyst på spenningen det gir å møte fremmede for uforpliktende sex. Jeg ser for meg at jeg hadde brukt internett for å finne partnere, da det er ganske enkelt som jente. Hvordan typen hadde gjort det hadde vært opp til han. Men som du sier så hadde jeg ikke kommet til å gjort det ofte. Bare av og til vet nok ikke om jeg bare ville ha hatt ons eller ikke. Tenker at man ikke kan møte den samme for mange ganger hvertfall for jeg vil ikke bli for kjent eller risikere å bli glad i personen. Å nei jeg er ikke redd for å miste interessen for min nåværende. J 21 Anonymkode: 21abc...d9b
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #8 Skrevet 17. februar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil ha åpent forhold av den enkle grunn at jeg har lyst på spenningen det gir å møte fremmede for uforpliktende sex. Jeg ser for meg at jeg hadde brukt internett for å finne partnere, da det er ganske enkelt som jente. Hvordan typen hadde gjort det hadde vært opp til han. Men som du sier så hadde jeg ikke kommet til å gjort det ofte. Bare av og til vet nok ikke om jeg bare ville ha hatt ons eller ikke. Tenker at man ikke kan møte den samme for mange ganger hvertfall for jeg vil ikke bli for kjent eller risikere å bli glad i personen. Å nei jeg er ikke redd for å miste interessen for min nåværende. J 21 Anonymkode: 21abc...d9b Interessant. Og spennende I motsetning til deg er jeg på min side redd for at det kan ende med at man forlater den man egentlig er sammen med. Jeg er vel klar over at dette kanskje ikke er så vanlig men trodde kanskje noen på forumet hadde erfaringer eller kjennskap til åpne forhold. Anonymkode: 7075d...327
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #9 Skrevet 17. februar 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Interessant. Og spennende I motsetning til deg er jeg på min side redd for at det kan ende med at man forlater den man egentlig er sammen med. Jeg er vel klar over at dette kanskje ikke er så vanlig men trodde kanskje noen på forumet hadde erfaringer eller kjennskap til åpne forhold. Anonymkode: 7075d...327 Virker ikke som at det er så vanlig med åpent forhold i og med at ingen svarer Anonymkode: 21abc...d9b
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #10 Skrevet 17. februar 2017 Åpent forhold er veien ut av det forholdet man er i, på samme måte som utroskap ofte er. Som dame vil man oftest ikke ha sex uten at man tenner på noe mer enn kun utseende, og da er veien kort til å like vedkommende bedre enn den man er med fra før. Kun ONS er det vel få damer som ønsker, da mannen ofte er veldig egoistisk og kun er ute etter å tømme seg da. Generelt vil damer også få følelser raskt i seksuelle relasjoner, og det blir konflikter. Så mitt råd er å bli singel og vær ærlig om dine intensjoner til alle du møter, om du kun vil ha sex. Altfor mange jenter/damer blir ødelagt av kun seksuelle relasjoner, men det er sikkert en annen diskusjon ;-) Anonymkode: 4249c...6a3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #11 Skrevet 17. februar 2017 Jeg er i åpent forhold, men i mitt tilfelle er ingen av oss interessert i ONS. Vi er åpne for at partner kan forelske seg og gå inn i forhold med en annen, men ingen av oss ønsker sex med tilfeldige. For oss fungerer det bra, kanskje delvis fordi vi forelsker oss sjeldent og det er få personer å forholde seg til Jeg tenker at det kan bli problematisk mtp kjønnssykdommer om man driver med ONS. Kjedelig å måtte teste seg for hver ONS slik at du vet partner ikke blir smittet av det du eventuelt fikk Anonymkode: a7fc1...641
Gjest Froning Skrevet 17. februar 2017 #12 Skrevet 17. februar 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Å nei jeg er ikke redd for å miste interessen for min nåværende. J 21 Anonymkode: 21abc...d9b Skjønner ikke greia med å være i forhold i det hele tatt for din del? Med andre ord lengter du etter singeltilværelsen samtidig som du trives i et forhold du føler deg kneblet i.?
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #13 Skrevet 17. februar 2017 1 time siden, Froning skrev: Skjønner ikke greia med å være i forhold i det hele tatt for din del? Med andre ord lengter du etter singeltilværelsen samtidig som du trives i et forhold du føler deg kneblet i.? Okies Anonymkode: 21abc...d9b
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #14 Skrevet 18. februar 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Virker ikke som at det er så vanlig med åpent forhold i og med at ingen svarer Anonymkode: 21abc...d9b Kan virke slik 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i åpent forhold, men i mitt tilfelle er ingen av oss interessert i ONS. Vi er åpne for at partner kan forelske seg og gå inn i forhold med en annen, men ingen av oss ønsker sex med tilfeldige. For oss fungerer det bra, kanskje delvis fordi vi forelsker oss sjeldent og det er få personer å forholde seg til Jeg tenker at det kan bli problematisk mtp kjønnssykdommer om man driver med ONS. Kjedelig å måtte teste seg for hver ONS slik at du vet partner ikke blir smittet av det du eventuelt fikk Anonymkode: a7fc1...641 Men hvordan er forholdet åpent? Mulig jeg misforsto, men mener du at dere kan ha flere forhold gående samtidig? Eller sier du at om en av dere forelsker seg i et forhold med en annen, så går dere videre? Har selv hatt mange ONS, men null kjønnssykdommer etter at jeg lærte meg å bruke kondom. Så det går fint. Anonymkode: 7075d...327
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #15 Skrevet 18. februar 2017 Skjønner skepsisen rundt åpent forhold og det er jo en jeg deler selv, men man kan jo lure på hvor mye av det som er kulturelt betinget. Vi har jo fått innprentet monogami fra vi var små. Som mye annet vi tar for gitt. Et åpent forhold kan vel sammenlignes med å ha en bestevenn. Mange har én bestevenn eller en som er nærest, samtidig som de har mange andre mer perifere venner som man fortsatt omgås. Det er hyggelig og sosialt og dekker ulike behov, men som regel ikke like dypt som hos bestevennen. De perifere vennene mister man gjerne kontakt med underveis, men bestevennen kommer man alltid tilbake til. Man er ikke mindre glad i bestevennen fordi man treffer andre. Og man har ikke et mindre dypt forhold av den grunn. Anonymkode: 7075d...327
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #16 Skrevet 18. februar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan virke slik Men hvordan er forholdet åpent? Mulig jeg misforsto, men mener du at dere kan ha flere forhold gående samtidig? Anonymkode: 7075d...327 Ja Anonymkode: a7fc1...641
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #17 Skrevet 18. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner skepsisen rundt åpent forhold og det er jo en jeg deler selv, men man kan jo lure på hvor mye av det som er kulturelt betinget. Vi har jo fått innprentet monogami fra vi var små. Som mye annet vi tar for gitt. Et åpent forhold kan vel sammenlignes med å ha en bestevenn. Mange har én bestevenn eller en som er nærest, samtidig som de har mange andre mer perifere venner som man fortsatt omgås. Det er hyggelig og sosialt og dekker ulike behov, men som regel ikke like dypt som hos bestevennen. De perifere vennene mister man gjerne kontakt med underveis, men bestevennen kommer man alltid tilbake til. Man er ikke mindre glad i bestevennen fordi man treffer andre. Og man har ikke et mindre dypt forhold av den grunn. Anonymkode: 7075d...327 I mitt tilfelle er det snakk om å ha to bestevenner Anonymkode: a7fc1...641
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #18 Skrevet 18. februar 2017 Kan du fortelle litt mer om hvordan det utarter seg i praksis? Har du en hovedpartner? Bor dere eventuelt sammen? Er begge forhold like dype? Kan du reise på ferie en uke med nummer 1 og så ferie med nummer to neste uke? Som et eksempel. Har din andre partner det på samme måte? Er dette offentlig kjent eller hemmelig? Er du ellers "normal" utenom dette eller litt alternativ? Mange spørsmål Anonymkode: 7075d...327
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #20 Skrevet 19. februar 2017 Hei! Jeg er helt for et åpent forhold, og prøver/ har prøvd å praktisere dette. Har aldri dreid seg om manglende oppmerksomhet eller et stort ønske om å ha sex med andre. Har alltid vært større sannsynlighet for at eventuelle partnere har hatt muligheten til å komme i en situasjon enn meg selv, da jeg bruker mye av tid (og fritid) på studier og jobb. Jeg ser også "helt normal" ut, men flere kommenterer at jeg bikker over til det alternative når det kommer til visse holdninger. Er en ganske åpen person, som er opptatt av gjensidig respekt og at man kan være glad i flere mennesker samtidig. Syns at det å flørte er viktig og gøy. Bare still spørsmål om det er noe du lurer på, diskuterer gjerne. Kvinne 23 Anonymkode: ec374...0e0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå