AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #1 Skrevet 15. februar 2017 Jeg syntes vi sender så mye frem og tilbake..Ski, bamser, gymtøy, sko, akebrett, pentøy, div stæsj.. Hver uke.. De har selvsagt alt av klær og bruksting begge steder. Men siden alt er bedre og finere hos mamma, må de ha med et lass ved hver overlevering.. Jeg har nå sagt at vi bør ha mest mulig dobbelt, men ikke uten protester fra både barn og mor.. Hvordan løser dere det? Anonymkode: ed792...fc3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #2 Skrevet 15. februar 2017 Vi har dobbelt av alt foreløpig, men kun ett barn på 6 år. Ser at det kan bli vanskeligere å få til når hun blir eldre og ting blir dyrere, men sånn som det er nå går det greit å få tak i mye pent brukt til en grei pris slik at hun kan ha rikelig. Litt blir det jo alltid å ta med uansett, som hvis hun vil ha med en spesiell leke el.l., men vi frakter minimalt med ting. Anonymkode: e8bdd...b8e
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #3 Skrevet 15. februar 2017 Vi har flere boliger, felles, og har trippelt av de viktigste tingene for å slippe å reise med "flyttelass" ved hver forflytning. Alt skal jo pakkes ned og opp, og flyttes mellom biler og hus i tillegg. Noe som tar mye tid. Anonymkode: ea46d...f6a
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #4 Skrevet 15. februar 2017 Vi har 3 gutter i skolealder, så ja, det er mye ting... Våre har alt av "innetøy" på begge steder. Og til dels pentøy (tøy til bursdagsbruk. dresser har de bare et sett av). Det som hver uke flyttes mellom er: Div kosedyr, iPad, hodetelefoner, 2 laptopper, ds, yttertøy, sko, treningstøy/gymtøy, skolesekker og sykler (dvs eldste som bruker sykkel daglig til skole sykler selv mellom hjemmene, vi bor en knapp km fra hverandre). Akkurat nå er det også akebrett med fram og tilbake. Ski og skitøy er fast på et sted og sendes/hentes ved behov. Nå på vinteren som det er mye yttertøy så er det mye å flytte på ja. Men det blir forferdelig dyrt om man skal ha dobbelt opp av absolutt alt når man har 3 stk, så siden vi samarbeider godt så velger vi å ha det felles. Anonymkode: 86273...b0c 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #5 Skrevet 15. februar 2017 Vi har dobbelt av alt til 4 barn. I tillegg har jeg ett barn som jeg betaler for ting som skal ligge hos far. Anonymkode: c4d32...3a3
Gjest New Girl Skrevet 15. februar 2017 #6 Skrevet 15. februar 2017 Barnet har alt det trenger hos meg, og alt det trenger hos far. Det eneste som blir sendt frem og tilbake er barnehagesekken. Det blir jo selvsagt til at diverse sko og klær blir byttet på og havner både her og der, men hun har i praksis to hjem og det er ingenting hun mangler hos noen.
Gjest thejohan Skrevet 16. februar 2017 #7 Skrevet 16. februar 2017 2 timer siden, New Girl skrev: Barnet har alt det trenger hos meg, og alt det trenger hos far. Det eneste som blir sendt frem og tilbake er barnehagesekken. Det blir jo selvsagt til at diverse sko og klær blir byttet på og havner både her og der, men hun har i praksis to hjem og det er ingenting hun mangler hos noen. Samme her, bare at jeg har to jenter og det som går mellom husene er skolesekkene og treningsklær.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #8 Skrevet 16. februar 2017 Våre hadde det meste av klær i begge hjem, inkludert ekstra sko, treningsklær og noe pentøy (dress sendes med ved behov) Vinterjakke og vintersko, skolebøker og pc er det eneste som flyttes. Leker/akebrett ol har de i begge hjem, ski og sykkel står hos meg da far ikke har garasje, og syklene taes med om de ønsker (grei sykkelavstand mellom hjemmene) Anonymkode: aa5fe...2b0
Gjest antbug Skrevet 16. februar 2017 #9 Skrevet 16. februar 2017 Jeg sender med alt hver gang. Klær, pc, ipad, spill, sykkel, hjelm, hårprodukter, bøker, ja egentlig alt unntatt tannbørste og mat, og jeg får med alt av tøy møkkete hjem igjen. Jeg prøvde lenge men gav opp å få faren til å handle inn eget. Når alternativet er at ungen mangler alt når det er pappahelg er valget enkelt. Jeg gjør det for at ungen min skal ha det bra, ikke for å hjelpe faren. Det er litt styrete, men man får rutine på sånt etter en tid. Men sånn ellers, hvis både far og mot greier å holde styr på klær og utstyr tror jeg det beste er om barna har i alle fall klær og leker begge stedene. Store, dyre ting som sykler og sportsutstyr er det greit å spleise på og frakte mellom hjemmene, synes jeg.
frkfrekk Skrevet 16. februar 2017 #10 Skrevet 16. februar 2017 Her er det dobbelt av alt. Barnet er 9 år og er 60/40 hos mor/far. Mor nekter å sende ting med barnet, som gjør at det må være dobbelt opp av alt. gjelder store ting som sykler, ski og annet sportsutstyr. Telefon er nå et begynnende problem. Barnet får ikke lov til å ta med seg smarttelefonen h*n har fått hos mamma, med til pappa. Hva gjør man da? Gir barnet en annen smarttelefon hos pappa, som nødvendigvis får et annet nummer? Yttertøy som barnet har på seg fra pappa, blir hengt igjen på skolen og barnet må bruke yttertøyet som hører til hos mamma når det er der. Lærere og sfo-personale blir fortalt at far er vanskelig som ikke vil kjøpe klær til barnet sitt, hvis far lar barnet bruke mamma sitt yttertøy på pappadager. Sist fikk barnet lov til å ha med en ny flott leke fra pappa til mamma. Barnet var helt klar på at h*n ville ha med leken sin, som h*n hadde kjøpt for sparepenger etter jul. Mor kom dagen etter og leverte leken tilbake til far. Flere som har dobbelt opp av alt på begge stedene? Dobbelt opp av sykler, ski, telefon, nettbrett, klær, fjellsko, fotballsko, skolesekk, pokemonkort, leker osv?
Zanzibar3 Skrevet 16. februar 2017 #11 Skrevet 16. februar 2017 Ikke dobbelt av noe annet enn undertøy og pysjamas. Hvorfor? Vi vil forbruke minst mulig. Ikke på grunn av økonomi, men miljø og livsstil.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #12 Skrevet 16. februar 2017 8 timer siden, antbug skrev: Jeg sender med alt hver gang. Klær, pc, ipad, spill, sykkel, hjelm, hårprodukter, bøker, ja egentlig alt unntatt tannbørste og mat, og jeg får med alt av tøy møkkete hjem igjen. Jeg prøvde lenge men gav opp å få faren til å handle inn eget. Når alternativet er at ungen mangler alt når det er pappahelg er valget enkelt. Jeg gjør det for at ungen min skal ha det bra, ikke for å hjelpe faren. Det er litt styrete, men man får rutine på sånt etter en tid. Men sånn ellers, hvis både far og mot greier å holde styr på klær og utstyr tror jeg det beste er om barna har i alle fall klær og leker begge stedene. Store, dyre ting som sykler og sportsutstyr er det greit å spleise på og frakte mellom hjemmene, synes jeg. Huff, så sløv og dårlig far!!😡😠 Anonymkode: 1e2f4...7f2
Gjest antbug Skrevet 16. februar 2017 #13 Skrevet 16. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Huff, så sløv og dårlig far!!😡😠 Anonymkode: 1e2f4...7f2 Sløv er han, men mest av alt gnien. Det skal helst ikke koste noe å ha barn, for det er så mye morsommere å bruke penger på seg selv. MEN, han er heldigvis en snill og kjærlig far som gjerne bruker tid med dem. Det er da noe. Det pleier jeg i alle fall å repetere for meg selv når det butter...
Minlillesky Skrevet 16. februar 2017 #14 Skrevet 16. februar 2017 På 15.2.2017 den 10.10, AnonymBruker skrev: Jeg syntes vi sender så mye frem og tilbake..Ski, bamser, gymtøy, sko, akebrett, pentøy, div stæsj.. Hver uke.. De har selvsagt alt av klær og bruksting begge steder. Men siden alt er bedre og finere hos mamma, må de ha med et lass ved hver overlevering.. Jeg har nå sagt at vi bør ha mest mulig dobbelt, men ikke uten protester fra både barn og mor.. Hvordan løser dere det? Anonymkode: ed792...fc3 Jeg har en datter på 5 år. Hun bor fast hos meg, mor. Hun er hos far annenhver helg ca. Vi bor ca 1,5/2 timer unna hverandre, så denne løsningen vi har kommet frem til fungerer utmerket for oss. Vi har hver vår klær og utstyr til barnet. Det eneste jeg sender med er kosebamsen som betyr mye for henne, eller småting som hun ønsker å leke med hos pappa, samt klesskift til hjemreisen. Det hender han spør pent om å låne ski, skøyter osv, og da sender jeg det med ned.Pga avstanden, og at hun er der som regel bare i helger (annet samvær avtaler vi ettersom hva som passer oss og barnet), vil han ikke bruke mye penger på ute leker, for det blir lite brukt. Denne måten fungerer utmerket for oss og barnet vårt! At barna kommer med protester viser jo hvor mye mor påvirker dem. Det er bare klær, det er bare utstyr. Det er ikke viktig å ha det fineste av klær og utstyr. Jeg er enig med deg, dobbelt opp er lurt. Da slipper dere å drasse med ting hver bidige gang. Det er så tungvindt. At barna er med på å bestemme ang dette, er meg uforståelig. (er de tenåringer/ungdommer) så blir det litt annerledes.. Hva med å vise mor hva folk her inne skriver? Kanskje hun får et annet syn på dette?
Rotemor Skrevet 16. februar 2017 #15 Skrevet 16. februar 2017 Det er kun skiutstyr og Ipad som sendes frem og tilbake ved behov. Vi har det vi trenger. Dersom en plutselig har overskudd av noe sender vi det over til den andre. Vi lager ikke problemer ut av småting som hvem som har kjøpt eller hvilket familiemedlem som har igtt e.l. Det er barnas ting. 1
Gjest thejohan Skrevet 16. februar 2017 #16 Skrevet 16. februar 2017 Jeg føler iallefall at de ikke får følelsen av å bo i en bag når de har det de trenger hos hver av oss.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #17 Skrevet 16. februar 2017 25 minutter siden, Minlillesky skrev: Jeg har en datter på 5 år. Hun bor fast hos meg, mor. Hun er hos far annenhver helg ca. Vi bor ca 1,5/2 timer unna hverandre, så denne løsningen vi har kommet frem til fungerer utmerket for oss. Vi har hver vår klær og utstyr til barnet. Det eneste jeg sender med er kosebamsen som betyr mye for henne, eller småting som hun ønsker å leke med hos pappa, samt klesskift til hjemreisen. Det hender han spør pent om å låne ski, skøyter osv, og da sender jeg det med ned.Pga avstanden, og at hun er der som regel bare i helger (annet samvær avtaler vi ettersom hva som passer oss og barnet), vil han ikke bruke mye penger på ute leker, for det blir lite brukt. Denne måten fungerer utmerket for oss og barnet vårt! At barna kommer med protester viser jo hvor mye mor påvirker dem. Det er bare klær, det er bare utstyr. Det er ikke viktig å ha det fineste av klær og utstyr. Jeg er enig med deg, dobbelt opp er lurt. Da slipper dere å drasse med ting hver bidige gang. Det er så tungvindt. At barna er med på å bestemme ang dette, er meg uforståelig. (er de tenåringer/ungdommer) så blir det litt annerledes.. Hva med å vise mor hva folk her inne skriver? Kanskje hun får et annet syn på dette? Så sjelden far og barn ser hverandre! Hadde trodd at denne tråden skulle være for de familiene med 50/50... Anonymkode: 1e2f4...7f2
smilo Skrevet 16. februar 2017 #18 Skrevet 16. februar 2017 10 timer siden, antbug skrev: Jeg sender med alt hver gang. Klær, pc, ipad, spill, sykkel, hjelm, hårprodukter, bøker, ja egentlig alt unntatt tannbørste og mat, og jeg får med alt av tøy møkkete hjem igjen. Jeg prøvde lenge men gav opp å få faren til å handle inn eget. Når alternativet er at ungen mangler alt når det er pappahelg er valget enkelt. Jeg gjør det for at ungen min skal ha det bra, ikke for å hjelpe faren. Det er litt styrete, men man får rutine på sånt etter en tid. Men sånn ellers, hvis både far og mot greier å holde styr på klær og utstyr tror jeg det beste er om barna har i alle fall klær og leker begge stedene. Store, dyre ting som sykler og sportsutstyr er det greit å spleise på og frakte mellom hjemmene, synes jeg. Jeg leser dette slik at du har ansvaret og da har far betalt via barnebidraget og skal ikke bidra ut over dette.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #19 Skrevet 16. februar 2017 Har en ikke 50/50 så skal hovedforsørger stå for alt uansett. Anonymkode: c4d32...3a3
Gjest antbug Skrevet 16. februar 2017 #20 Skrevet 16. februar 2017 1 time siden, smilo skrev: Jeg leser dette slik at du har ansvaret og da har far betalt via barnebidraget og skal ikke bidra ut over dette. Nei, han har aldri betalt bidrag heller, han. Jeg har forsørget dette barnet vårt så godt som helt selv i alle år. Det er selvsagt ingen drømmeløsning for meg, men det er nå sånn det er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå