Gå til innhold

Å date en gamer er som å date en alkoholiker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gamere er folk uten sosialt liv som er helt oppslukt og opptatt av spillingen sin, for det er det eneste de har som de lykkes med i livet. Å date en slik person er som å date en alkoholiker. Du vil aldri få kontakt med personen, for du vil alltid komme i andre rekke.

Anonymkode: ae2d9...0c1

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du snakker om avhengighet. Jeg synes ikke uttrykkene "gamer" og "spillavhengig" har samme betydning.

Skrevet

Jeg er gamer og jeg kastet typen min på dør fordi han led av dataspillavhengighet. Om kjæresten din tar noen øl med kompiser, dumper du han da pga alkoholisme?

Anonymkode: a0d6d...883

• Liker 5
Skrevet

Btw er det kjempesosialt. De fleste kommunisere med venner gjennom discord og skype.

Anonymkode: a0d6d...883

Skrevet

Kjempebra forsøk på svertekampanje 😊

• Liker 2
Skrevet

Bortsett fra at jeg hadde joinet gamertypen min, det samme hadde jeg ikke gjort med en alkis.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gamere er folk uten sosialt liv som er helt oppslukt og opptatt av spillingen sin, for det er det eneste de har som de lykkes med i livet. Å date en slik person er som å date en alkoholiker. Du vil aldri få kontakt med personen, for du vil alltid komme i andre rekke.

Anonymkode: ae2d9...0c1

Du gløymde ordet "ekstrem" i trådtittelen. Artikkelforfatteren skriver om ekstrem drikking, altså alkoholisme, og ekstrem gaming, altså spilleavhengighet. Ikkje moderat drikking og gaming.

Kanskje gamerene DU har møtt har vore avhengige, men dei eg har møtt og eg er ikkje det.

Kanskje du burde lese artikkelen du siterer meir nøye neste gong du lagar ein tråd.

Skrevet

Det er helt individuelt. Jeg er gamer, men har likevel et sosialt liv, og spilling er absolutt ikke det eneste jeg lykkes med her i livet.

Det er forskjell på å være gamer, og å være avhengig av å game. ;)

Skrevet

Spillavhengige er tapere. Hvorfor ikke heller ta seg en tur ut i den friske luften, istedet for å sitte inne med fortrekte gardiner 27/7 for å glo på en tv-/dataskjerm?

Anonymkode: 4d3c7...1e2

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spillavhengige er tapere. Hvorfor ikke heller ta seg en tur ut i den friske luften, istedet for å sitte inne med fortrekte gardiner 27/7 for å glo på en tv-/dataskjerm?

Av samme grunn som at folk sitter og drikker eller spiller bort pengene sine på Narvesen. Det er ikke spillet som er problemet, men individet selv. Noen er mer tilbøyelige for å bli avhengige. Viss du tar deg bryet med å google opp positive sider med gaming vil du innse at du tar feil. Men hensikten er vel bare å spre kvalme, og da spiller det ingen rolle hva fakta er.

Skrevet
Akkurat nå, Macro skrev:

Av samme grunn som at folk sitter og drikker eller spiller bort pengene sine på Narvesen. Det er ikke spillet som er problemet, men individet selv. Noen er mer tilbøyelige for å bli avhengige. Viss du tar deg bryet med å google opp positive sider med gaming vil du innse at du tar feil. Men hensikten er vel bare å spre kvalme, og da spiller det ingen rolle hva fakta er.

Jeg har ikke sagt at folk som sitter på kjøpesentrene og spiller er bedre. Alle slike mennesker er tapere

Skrevet

Da jeg var yngre var jeg sammen med en "svettgamer". Og han kunne sitte der og spille "en ny runde med gutta, jeg lover den ikke varer lengre enn 10 min" i 3 timer mens jeg var på besøk... Det var et kjedelig forhold, og jeg vokste ut av det, men han har funnet ei jente med samme interesser og studerer nå spillutvikling.

I dag er jeg sammen med en som gamer det samme som eksen min, men han har lyktes i andre ting også, som f.eks. å komme inn på medisinstudiet. Så det varierer veldig fra person til person, og noen brenner for det (slik som eksen min), mens andre har det som en hobby på siden.

Dessuten kan det ikke sammenlignes med alkoholisme. Til og med trening er farlig når man er avhengig og overdriver.

Anonymkode: 4993b...614

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke sagt at folk som sitter på kjøpesentrene og spiller er bedre. Alle slike mennesker er tapere

Ja det kan jo stemme. Men da er vi enige i at å date en gamer ikke er som å date en alkoholiker da eller? Avhengighet ødelegger liv samme hva person er avhengig av.

Skrevet

Ja,dette har vi jo ikke lest før. Det går an å ha et liv utenom gamingen. Klarer det utmerket jeg.

Hva med alle de som konstant sitter og trykker på mobilen i alle sammenhenger da? Det er en avhengighet det også, men en mer godtatt en. Jeg ser ikke på den som bedre fordi den ødelegger sosiale situasjoner ganske mye. Skikkelig irriterende å henge med noen som bare med mobilen hele tiden. Og hva med de som skal dokumentere alt de gjør på sosiale medier og må ta masse selfies for å få oppmerksomhet og bekreftelse?

Selvsagt blir noen avhengige av gaming, men ganske mange klarer helt fint å gjøre det i tillegg til andre ting.

Skrevet
På 15.2.2017 den 12.49, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke heller spille istedenfor å ta seg en tur ut?

Anonymkode: b32b3...dc9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...