Gå til innhold

Jobber 40t/uken på en 100% stilling med betalt pause, forvirret..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

I kontrakten jeg har i min nåværende jobb så står det at jeg tjener xxx kr i en 100% stilling og at arbeidstiden er 8 timer til dagen. I programmet hvor vi legger inn lønn, står det at når jeg jobber 8 timer til dagen, og at jeg har 173,33 timer pr. mnd og 106,67 % arbeidstid. Jeg kan ikke forlate arbeidsplassen min i pausen, vil det si at jeg har betalt pause eller ikke? Hvordan vet man det? 

Noen av de andre ansatte hos oss har en 100% stilling, og det tilsier 162,5 time i måneden. De jobber bare 7,5 time dagen. 

Får jeg for lite utbetalt enn jeg skulle med tanke på at det står i kontrakten at jeg skal jobbe 100%? 

Anonymkode: c67de...823

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom det står at du jobber 8 blank så får du betalt pause, disse som jobber 7,5 får ikke betalt pause. Er du veldig usikker, så spør du lønningsansvarlig. 

Skrevet

Hvis du får betalt for pausene dine så får du lønn for 8 timer til dagen. Når de andre har lunsj uten betaling, jobber de og får kun betalt for 7.5 time. 

Du får altså mer betalt enn de gjør. 

Kan du ikke forlate arbeidsplassen så skal du ha betalt lunsj. 

Anonymkode: f2f6c...0a0

Skrevet

Hvis de kun er på jobb 7,5 timer per dag slik jeg i grunn tolker det kan de allikevel får betalt pause. Det har jeg 😊

Får du bedre utbetalt enn dem som jobber akkuratt 100?

Anonymkode: 39289...626

Skrevet

Hvis det står i lønnssystemet at du jobber 106,67%, og du får utbetaltbetalt 106,67% av det som en 100% lønn utgjør, så får du ikke for lite. Det er vel heller det at det ikke er vanlig å utforme arbeidskontrakter på over 100%. 

Anonymkode: dd8fb...bdc

Skrevet (endret)
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis de kun er på jobb 7,5 timer per dag slik jeg i grunn tolker det kan de allikevel får betalt pause. Det har jeg 😊

Får du bedre utbetalt enn dem som jobber akkuratt 100?

Anonymkode: 39289...626

Det kommer jo an på hvor lange vaktene er...... Jobber du 7,5 time inkl. pause, og får betalt for 7,5 - har du betalt pause. Jobber du 8 timer inkl. pause - og får betalt for 7,5 - har du ikke betalt pause :P 

En normal arbeidsdag er 8 timer, utenom pause - altså 7,5 timers arbeid. Hvis du har betalt pause, har du i teorien ikke pause, noe som gir en arbeidsdag på 7,5 time som normal. Arbeider du 8 timer (betalt pause), har du 0,5 time overtid - siden normal arbeidsdag er 7,5 time arbeid. 

Endret av boblevann

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...