Gå til innhold

Fikk plutselig gjeld, fantastisk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lykkelig for at dette er den siste måneden hvor jeg tilbakebetaler NAV!
Nav hadde nemlig etterberegnet hele meg for to år tilbake og det dumpet ned 2 stk regninger i oktober på 42000 og 11000 som skulle tilbakebetales fra og med november. Så da var det bare å brette opp armene - sette barnet jeg har hovedomsorg for på diett - skippe lunsj på jobb og finne nye kreative veier for å tilbakebetale ekstra. 
Jeg har siden november i tillegg til min vanlige lønn som vanligvis utbetaler rundt 32-34k i måneden tjent ca 4200,- i kontant på å samle opp og innlevere metall via jobb til en metallgjenvinner istedenfor å kaste det. Jeg har solgt bort ting fra boder for ca 12000,- Jeg har tatt på meg vennejobber for 13000,- jeg har arbeidet istedet for å ta lunsj pauser for 18000,- og jeg har startet en nettbutikk og er igang med en bedrift som skal installere produkter innen sikkerhet som jeg har lært meg men som ikke er i konkurranse med den vanlige jobben.

Denne måned er det betalt 28800,- i diverse regninger og nav tilbakebetaling - så nå er jeg endelig gjeldsfri og kan fortsette med livet.

Så - oppdater NAV med riktig lønn du har for øyeblikket så du slipper etterberegning om 2 år til og om du plutselig får deg en økonomisk smell, finn løsninger selv! Ikke bare tenk på å kutte kostnader, tenk på å øke inntekten!

Ting man kan gjøre, øk inntekten din.
- Er du timelønnet så er det mye penger i å skippe lunsjen og heller småspise når muligheten byr seg og det ikke går utover arbeidet, kanskje jobbe litt ekstra uten å skrive overtid.
- Har firmaet du jobber i innkjøpsavtaler med noen leverandører som har produkter du kunne tenke deg å selge selv? ta kontakt med dem og start å selge via finn - start så f.eks nettbutikk.
- Rydd boder og rom, selg via finn.
- Start noe for deg selv - noe du er flink til?
- Kan du ta på deg mindre vennejobber i en krisetid eller kanskje du kan kjøpe inn produkter til venner for en bedre pris igjennom jobb og få litt igjen selv?
- Skal du starte for deg selv så ha en regnskapsfører fra DAG 1!!!!

Flere ideer?

Anonymkode: 8cad3...012

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flere ideer?

Anonymkode: 8cad3...012

Ja. Slutt å snylte på nav, og ikke få unger før du klarer å forsørge dem selv.

Anonymkode: 86459...cf1

• Liker 5
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du er skyldig nav over 50 tusen? 

Anonymkode: e7248...058

• Liker 1
Skrevet

Hadde Nav sendt et krav på 53 000 så har du og en dom på tilbakebetaling - sånne krav i den størrelsen kommer ikke som lyn fra klar himmel.

Anonymkode: 50da5...3d4

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor sitter du å skryter over at du klart å tilbakebetale NAV på et nettforum? Det er ikke mange normale mennesker her i verden som skylder NAV over 50.000, så tydeligvis har du dummet deg ut og gjort noe veldig galt. 

Anonymkode: 3cfd3...368

• Liker 7
Skrevet

Å begynne med konkurrerende drift i forhold til ens egen arbeidsgiver, ved bruk av arbeidsgivers leverandører er brudd på lojalitetsplikten. Du virker å være vant med å slippe unna med ting. 

"Urettmessig konkurranse kan kreves stanset med begjæring til retten om midlertidig forføyning...Loven åpner imidlertid for at man kan gjennomføre bevissikring uten å gå til sak, sogar uten forhåndsvarsel til motparten, typisk ved beslag av datalagret materiale på motpartens dataanlegg. Tidligere arbeidsgiver kan også kreve erstatning.." - https://www.hjort.no/nar-ansatte-vil-starte-konkurrerende-virksomhet

Anonymkode: 07003...6f7

• Liker 3
Skrevet
På 15.2.2017 den 10.40, AnonymBruker skrev:

Hvorfor sitter du å skryter over at du klart å tilbakebetale NAV på et nettforum? Det er ikke mange normale mennesker her i verden som skylder NAV over 50.000, så tydeligvis har du dummet deg ut og gjort noe veldig galt. 

Anonymkode: 3cfd3...368

jeg gikk i mammapermisjon i oktober. januar ble jeg ikke betalt så ringte i stsrten av februar. et par dager senere fikk jeg nesten det dobbelte på konto. uken etter kom det et krav om tilbakebetaling. nå er jeg ikke ts, men kan du forklare meg hva galt jeg har gjort siden jeg skylder nav 20.000 ekstra jeg fikk for en uke siden?

ikke la oss glemme at når jeg gikk sykemeldt glemte nav å hente inn skattekortet mitt så jeg ble tfukket 50% i skatt i hele 2 måneder! noe de ikke etterbetalte.. går visst bare en vei for NAV.

Anonymkode: 5ade3...62f

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg gikk i mammapermisjon i oktober. januar ble jeg ikke betalt så ringte i stsrten av februar. et par dager senere fikk jeg nesten det dobbelte på konto. uken etter kom det et krav om tilbakebetaling. nå er jeg ikke ts, men kan du forklare meg hva galt jeg har gjort siden jeg skylder nav 20.000 ekstra jeg fikk for en uke siden?

ikke la oss glemme at når jeg gikk sykemeldt glemte nav å hente inn skattekortet mitt så jeg ble tfukket 50% i skatt i hele 2 måneder! noe de ikke etterbetalte.. går visst bare en vei for NAV.

Anonymkode: 5ade3...62f

Du "skylder" jo ikke noe som helst. Du skal bare tilbakeføre det som ikke er ditt.
Og NAV etterbetaler ikke skatt. Det gjør Skatteetaten så de pengene får du jo tilbake.

Skjønner ikke problemet.

Anonymkode: ad02f...ac7

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...