Gå til innhold

Erfaringer med å leie ut boligen via Airbnb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere leid ut leiligheten/huset via airbnb?

Jeg tenkte å prøve dette for å spe på inntekten litt, men er litt usikker. Så vil gjerne høre dere erfaringer :) Både negative og positive. Og tar gjerne i mot noen tips dersom dere har :)

Kommer selvfølgelig til å ha alt på stell ift skatt ol.

Anonymkode: 065f2...fc0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi leier ut to rom, de har tilgang på eget bad og resten deler vi. Har bare positivt å si. Eneste negative må ha vært da vi hadde to unge gutter her som ikke var interessert i å være sammen med oss... de kunne like gjerne ha bodd på hotell.

Anonymkode: 9fc2f...eaf

Skrevet

I en av nettavisene i dag, sto det om leilligheter som ble brukt til bordell i løpet av en slik utleieperiode...

Anonymkode: c5a90...a69

• Liker 1
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I en av nettavisene i dag, sto det om leilligheter som ble brukt til bordell i løpet av en slik utleieperiode...

Ja det gjorde det, men det er også unntaket. Det er også mange fine historier der ute!

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi leier ut to rom, de har tilgang på eget bad og resten deler vi. Har bare positivt å si. Eneste negative må ha vært da vi hadde to unge gutter her som ikke var interessert i å være sammen med oss... de kunne like gjerne ha bodd på hotell.

Hvorfor var det negativt?

Leide dere ut for å ha noen å være sammen med?

• Liker 12
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde mest sannsynlig heller ikke vært sosial med dere, med mindre det hadde falt seg naturlig. Jeg leier på airbnb fordi det gjerne kan være et billigere alternativ.

Anonymkode: fdef2...1ad

• Liker 7
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor var det negativt?

Leide dere ut for å ha noen å være sammen med?

Nei selvfølgelig ikke. Men alle de andre som har vært hos oss har vært sosiale, har spist frokost og middag sammen med oss, vært på tur til sjøs og til fjells med oss. Det var vel kanskje feil å si det var negativt da, det var mest overraskende å treffe noen som ikke var som alle andre. Jeg har bare positivt å si om det å leie ut gjennom airbnb!

Skrevet

Det er en viss sannsynlighet for at det følger veggdyr med gjestene... Jeg ville ikke gjort det.

Anonymkode: 9b69a...198

• Liker 1
Skrevet

En jeg kjenner har sagt følgende om sine erfaringer:

- asiatiske liker å bruke kjøkkenet flittig og lager mye mat som lukter veldig. Lukten henger igjen ganske lenge
- enslige menn har en tendens til å ta med seg prostituerte hjem
- Det er mye vasking hvis man har gjester ofte, så man må like å vaske
- Hvis man bor der selv kan det være lurt å ikke leie ut konstant, for man blir litt lei av å ha gjester/være vert hvis man har det 20 av 30 dager i måneden. 

Anonymkode: 3ffee...7a1

Skrevet

Har erfaring med å overnatte via airbnb i Oslo.. Der krydde det av veggedyr. Så vær obs på å sjekke senger og madrasser etter at gjestene har dratt.

Anonymkode: 8504a...190

Skrevet

En fyr full av tatoveringer og skalla la igjen papirer som viste han var ferdig med soning i fengsel . Skummelt. Aner ikke hvem kommer inn i huset.

Anonymkode: 53354...726

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...