Gå til innhold

Fjerne fra vennelisten på facebook

Anbefalte innlegg

Gjest WeirdAlien
Skrevet

Det er en person jeg rett og slett ikke orker å ha som venn på noen sosiale medier lenger. Jeg har blokkert dem på instagram (og så fjernet blokkeringen) så de ikke skal følge meg der lenger. Men ang. å fjerne som venn på facebook vil det være kleint å fjerne dem hvis jeg ved uhell skal treffe på dem. Samtidig blir jeg irritert og rastløs av å ha dem på vennelista. Jeg orker ikke skrive hvorfor det er sånn med denne personen (kort sagt har de utestengt meg sosialt en del). Jeg føler bare rett og slett at jeg ikke gidder å ha dem på vennelista, for vi er ikke venner. Samtidig vil det bli så kleint hvis jeg treffer på dem eller hvis vennene til denne personen spør meg hvorfor jeg fjernet dem. Hva burde jeg gjøre? Bare la det være eller følge følelsene? Er helt totalt uinteressert i konflikt og drama, vil bare ha dem ut av livet mitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare slett.. det er ikke verre.. 

• Liker 1
Gjest chisandra
Skrevet

Har, eller hadde en lignende situasjon. Valgte å ikke slette, men sluttet å følge, samt blokkerte for mine oppdateringer (bortsett fra de få jeg legger ut offentlig.) Problem løst uten sure miner. :)

Skrevet

Slett. 

Dersom du er veldig redd for det du nevner kan du slutte å følge personen. Da vil du ikke se vedkommende i nyhetsoppdateringen. 

Anonymkode: 4c1ca...3f5

• Liker 1
Skrevet

bare slett eller unfollow? Da slipper du og få de opp i newsfeeden

Anonymkode: 8931c...329

Skrevet
27 minutter siden, WeirdAlien skrev:

Det er en person jeg rett og slett ikke orker å ha som venn på noen sosiale medier lenger. Jeg har blokkert dem på instagram (og så fjernet blokkeringen) så de ikke skal følge meg der lenger. Men ang. å fjerne som venn på facebook vil det være kleint å fjerne dem hvis jeg ved uhell skal treffe på dem. Samtidig blir jeg irritert og rastløs av å ha dem på vennelista. Jeg orker ikke skrive hvorfor det er sånn med denne personen (kort sagt har de utestengt meg sosialt en del). Jeg føler bare rett og slett at jeg ikke gidder å ha dem på vennelista, for vi er ikke venner. Samtidig vil det bli så kleint hvis jeg treffer på dem eller hvis vennene til denne personen spør meg hvorfor jeg fjernet dem. Hva burde jeg gjøre? Bare la det være eller følge følelsene? Er helt totalt uinteressert i konflikt og drama, vil bare ha dem ut av livet mitt.

Det bestemmer du jo rett og slett selv.
Jeg syntes det er ganske spesielt at en liste som skal representere vennene til folk skal avgjøre så mye. Om det da er for deg eller han/henne du er lei av.
Det er bare en liste med ting, og skulle lett la seg gjøre å stenge av for det du syntes er slitsomt. 

Hva skal personen gjøre hvis du tar den vekk? Kjefte deg huden full? Da har du jo muligheten til å forklare det du mener om personen. Mye på nett og facebook er jo tull. 
Når dere ikke er venner så er det ingen grunn til å ha hverandre oppført som venner heller, og da har jo ikke personen en grunn til å bli sur, hvis du er redd han/hun skal bli det.

At en så liten bagatell kan bli et så stort problem er latterlig.

Anonymkode: cb1f0...c69

Skrevet

Fjern. Får du såørsmål så si at du har hatt en opprydding på dine sosiale medier. 

Anonymkode: 6190e...691

Skrevet

Jeg hadde slettet. Dersom du ikke ønsker dette så trykk på "unfollow". Du kan også legge dem i en begrenset liste og sørge for at oppdatteringene dine ikke gjelder den begrensede listen.

Skrevet
22 minutter siden, Sirah skrev:

Jeg hadde slettet. Dersom du ikke ønsker dette så trykk på "unfollow". Du kan også legge dem i en begrenset liste og sørge for at oppdatteringene dine ikke gjelder den begrensede listen.

Ja, det funker det, så får bare de man selv velger ut se det som er der. :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke lagt i begrenset. Lag heller en mappe eller bruk "bekjente".. "venner unntatt bekjent". 

Har du begrenset så merker de det, da alt plutselig er vekke fra siden. Legger du de heller i feks "bekjente" og når du endrer innstillingene på statusoppdatering til "venner intakt bekjente", så ser de ennå siden som den var men ikke de nyeste tingene. 

Jeg har noen i bekjente, la også felles venner der og som jeg vet de kan snakke seg i mellom. "Så du statusen til xxx?" "Nei jeg ser ingenting. Gjør du? Jeg få se da.." 😛

Anonymkode: 358ca...83f

• Liker 1
Skrevet

I utgangspunktet ville jeg balgt unfollow. Om du føler deg veldig urettferdig behandlet, så hadde jeg vurdert å slette. Men gjerne oppgi grunn. For din egen del, for å stå opp for deg selv.

Anonymkode: 27750...00b

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, WeirdAlien skrev:

Det er bare internett...bare slett.. 

• Liker 1
Skrevet

Slett personen. Dere er ikke venner, dermed trenger personen ikke være i vennelisten din. Å bruke "unfollow/slutt å følge"-funksjonen eller sperring av info på profilen din tenker jeg er bare tull. Det blir litt "falskt" med "unfollow" og sperringa skjønner de fleste ganske fort.

Personlig hadde jeg samlet meg opp til 600+ venner på Facebook før jeg fjernet en haug og nå står med under 200 venner, og det er greit. Til nå er det kun 2 stk som har reagert på dette. Den ene la meg bare til på nytt igjen uten noe spørsmål, den andre snakket med vår felles venninne om dette - hvorav da denne venninnen spurte meg om hvorfor jeg fjernet henne. Sistnevnte er min bestevenn, de to første jentene ble jeg kjent med på VGS (for 9-10 år siden). Jeg sa bare at vi kom mest sannsynligvis ikke til å ha kontakt, da vi bor langt fra hverandre og at hun uansett ikke var direkte min venninne, men min bestevenninnes venninne (de gikk i klasse sammen).

Folk blir hårsåre og krenka for alt nå om dagen. Jeg orker ikke å dele livet mitt med folk jeg ikke har kontakt eller ønsker å ha kontakt med. Om noen spør meg om hvorfor - så sier jeg bare grunnen til det. Vi er ikke venner.

• Liker 2
Gjest thejohan
Skrevet (endret)
På 16.2.2017 den 21.11, rosabanan skrev:

Folk blir hårsåre og krenka for alt nå om dagen. Jeg orker ikke å dele livet mitt med folk jeg ikke har kontakt eller ønsker å ha kontakt med. Om noen spør meg om hvorfor - så sier jeg bare grunnen til det. Vi er ikke venner.

This! ☝🏻👏🏻

Er liksom ikke verre enn det! 

Endret av thejohan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...