AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #1 Skrevet 14. februar 2017 Jeg har i det siste begynt å tenke over hvor mye som egentlig "feiler" meg, som kanskje har en annen forklaring enn at det "bare er sånn". Jeg skal bestille legetime, men lurte på om noen kanskje hadde noen formening om hva det kan være. For det første sliter jeg med å gå opp trapper, ikke som i at det er fysisk anstrengende, men akkurat som at jeg har glemt hvordan man går en trapp. Dette har jeg slitt med i mange, mange år. Når jeg går opp trapper er jeg nødt til å holde meg i rekkverket eller veggen og se ned, hvis ikke snubler jeg med én gang. Ellers har jeg ofte dårlig balanse når jeg bare går normalt, jeg kan gå fremover og plutselig miste balansen litt og skeie til siden på en måte, helt ut av det blå. En annen ting er at jeg nesten alltid synes det er varmt, når andre går og fryser kan jeg sitte og svette og føle at jeg har feber. Har også dårlig konsentrasjonsevne, jeg kan rekke å lese et par sider i en bok før konsentrasjonen vandrer av gårde. Jeg er også konstant sliten. Jeg føler aldri at jeg har energi til overs, og har egentlig skjemtes litt over det fordi jeg trodde at jeg bare var lat. Men jeg tror ikke det er det, for jeg vil jo gjerne gjøre ting ikke sant, skulle ønske jeg hadde masse energi og at jeg VILLE dra på treningssenteret. Folk sier at jeg vil få mer energi hvis jeg begynner å trene, men det hjelper ikke. Er ofte bare sinnsykt sliten etter trening, og trenger ganske lang tid på å komme meg igjen. Noen ganger "sovner" også armen min, bare i noen titalls sekunder før den er normal igjen, gjerne mens jeg bare sitter helt normalt. I tillegg har jeg litt problemer med fordøyelsen (?), sliter med dårlig mage og finner ikke noe mønster i hva jeg har spist, så skjønner ikke hva det kan være, tenkte det kanskje var en allergi eller intoleranse men det gir jo ikke så mye mening... Ble ganske langt innlegg, beklager for det! Jeg har vært inne på tanken om B-vitaminmangel og ME, men jeg tror ikke det ME da jeg er ganske sikker på at det burde vært mer alvorlig. Tusen takk hvis noen orker å komme med synspunkt! Anonymkode: 3e84e...48c
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #2 Skrevet 14. februar 2017 Hetetokter, nummenhet, svimmelhet, utmattelse, fordøyelsesproblemer, alt det er symptomer på Epstein Barr-infeksjon, les artikkelen og se om du kjenner deg igjen: http://goop.com/the-medical-medium-and-whats-potentially-at-the-root-of-medical-mysteries/ Kan anbefale boka til forfatteren av artikkelen: Medisinsk Klarsynt/Medical Medium. Anonymkode: cf32d...57a
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #3 Skrevet 14. februar 2017 Ahh tusen takk for innspill! Skal sjekke ut og lese litt om det! -ts Anonymkode: 3e84e...48c
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #4 Skrevet 15. februar 2017 Men sjekk da ut vitaminmangel og sånne "enkle" ting før du bekymrer deg for alvorlige greier da! Anonymkode: cdfe0...2ae 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #5 Skrevet 15. februar 2017 Ja det jeg tror mest at det er, er B-vitaminmangel! Skal sjekke dette hos legen på fredag:) - ts Anonymkode: 3e84e...48c
sweety pie Skrevet 15. februar 2017 #6 Skrevet 15. februar 2017 Vil anbefale deg å ta en tur til nevrologen, henvist via fastlegen. Det er ikke normalt å ha sånn balanse.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #8 Skrevet 15. februar 2017 Jeg har også en slik balanse som du har. Jeg triller rett som det er ned trappene støtt og stadig. Jeg har ellers mye av det samme opplegget du lister opp. Men - det er ingenting fysisk i veien med meg! Jeg sliter psykisk, og det gir fysiske utslag hos meg. Men legen har selvfølgelig rundsjekket meg. Vært hos nevrolog, tatt CT, MR og blodprøver mm. Stoffskiftet var det første som slo legen min, og det var det første jeg tenkte på da jeg leste her. Anonymkode: 3065d...704 1
Blackbird Skrevet 15. februar 2017 #9 Skrevet 15. februar 2017 Det er mange tilstander som har lignende symptom. Stress og angst feks. Men før en lander på disse er det viktig å skille ut om det er noe fysisk. Jeg tenkte også stoffskiftet. Be om utvidet stoffskifteprøve. Altså ikke den generelle men t3/t4 når de først tar en sjekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå