Gå til innhold

X til kjæresten sine bilde tagger på fb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde dere likt eller ikke likt å se tagger fra kjæresten sin tidligere x på Facebook'n hans... dem har et barn sammen hvor hans x har tagget dem fra deres tidligere forhold på veldig mange bilder. Noen bilder har hun tagget av han der hun skriver hvor kjekk han er osv, og noen bilder og videoer fra deres felles barn hvor alle kan se videoen de filmet av barnet å se og høre hvordan dem hadde det sammen som kjærester.  Nå har jeg vært sammen med kjæresten i 2 år , og ex'n hans varte det med 1 og et halvt år. Vi har et veldig godt forhold, og jeg kommer veldig bra overens med hans barn å vi koser oss alle sammen. Men hver gang jeg går inn på fb hans så kommer det bilder opp fra x , også mange dåpsbilder osv der han holder rundt x'en. Jeg vet igrunn ikke om jeg skal si noe eller bare la det være sånn. Hva ville dere gjort ? På bilder han selv har lakt ut er ikke xen der. Jeg vet at han elsker meg 100 % og jeg er trygg på han og alt det der, men bør jeg be han fjerne disse taggene fra xen? Vi har jo flere bilder av hans barn som både jeg og han selv har lakt ut utenom disse taggene fra x'n om dukker opp overalt.  Men kan man virkelig be om å fjerne dåpsbilder.. Hvis min kjæreste og hans x hadde sittet vedsiden av hverandre på disse dåpsbildene , så hadde det sett litt bedre ut tenker jeg, men han står da med armen rundt x. 

Anonymkode: 295a6...5c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har en fortid - ingen vits i å slette den på noen som helst måte. Det er min mening. Jeg tenker ikke tanken på hva sambo har delt, blitt tagget i osv. før i tiden. Så lenge jeg vet det ikke er i "min tid" bryr jeg meg ikke. Jeg har også mange gamle bilder/innlegg fra før i tiden, med kjærester osv. Det er ikke sånn at jeg tenker over det. Ikke sambo heller. Kanskje litt sårt, hvis du sitter og ser gjennom fortiden med vilje. Men husk: fortid er fortid ,og er fortid for en grunn! Ikke noe å bekymre seg for! :)

Anonymkode: e0a1e...99f

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville ikke gjort noe med at kjæresten var tagget i bilder som er fra barnet hans sin dåp. Ingen verdens ting. Han står med armen rundt sitt barns mor i barnets dåp.

Anonymkode: 92b7a...9eb

• Liker 6
Skrevet

Ts her... takk for svar, mener jo seff at han skal få lov til å ha bilder fra dåpen , men det finnes jo flere bilder, sånn at noen kunne man kanskje velge bort. De er ikke venner på Facebook heller, da begge ble enige om å slette hverandre lenge før jeg kom inn i bildet.  Og x kjæresten har også ny kjæreste. Synes vel bare at bildene kan være litt mye til tider.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke gjort noe med at kjæresten var tagget i bilder som er fra barnet hans sin dåp. Ingen verdens ting. Han står med armen rundt sitt barns mor i barnets dåp.

Anonymkode: 92b7a...9eb

Er ikke det bare hyggelig da?

Anonymkode: 32aaa...d2f

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det bare hyggelig da?

Anonymkode: 32aaa...d2f

Får vel bare løse det med å tagge han selv i flere innlegg, slik de bildene havner lengre ned, så ikke alt er så synlig. Han har nettopp blitt venner med halve min familie på fb og det første de ser tenker jeg på er jo bilder av han og hans x, ikke av han og meg hvis dere skjønner meg bedre nå. Da må de inn på de han har lakt ut selv. Der er det mange av oss sammen. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her... takk for svar, mener jo seff at han skal få lov til å ha bilder fra dåpen , men det finnes jo flere bilder, sånn at noen kunne man kanskje velge bort. De er ikke venner på Facebook heller, da begge ble enige om å slette hverandre lenge før jeg kom inn i bildet.  Og x kjæresten har også ny kjæreste. Synes vel bare at bildene kan være litt mye til tider.

Jeg synes du overdriver litt. unødvendig å være så opphengt i bilder. Og at dåpsbilder av alle ting er så ille..hadde forstått om det var festbilder med kyssing og sånn. Men dåp?

Anonymkode: b901e...ac1

• Liker 5
Skrevet

Jeg forstår faktisk at du synes det er en smule sårt. Det heg tenker kan hjelpe, er om du forsøker å se at det er barnets mor han er tagget sammen med, ikke eksen. 

Selv har jeg fjernet alle bilder av meg og eksen som ikke omhandler barnet vårt, og selv fjernet tagger i eksens bilder - igjen der det ikke handler om barnet. 

Jeg tenker nemlig at det er fint for barnet den dagen hun blir gammel nok til å få fb, at hun ser at jeg og faren var glade i hverandre og at begge ville ha henne - også gjennom tagger på fb.

Anonymkode: 7d519...93a

Skrevet

Facebook er virkelig ikke så viktig, move on. Det eneste rådet jeg har til deg er å slutte å legge ut bilder av barna for det skal du ha foreldrenes godkjennelse til, det er ikke din rett!

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor legger du ut bilder av andre sine barn?

• Liker 1
Skrevet

Bilder der han har armen rundt henne,og det gjør deg ukomfortabel? Du vet at de har hatt sex og vært intime? Alle andre vet det også,det er jo slik ungen ble til. Så at han jar armen rundt henne er ikke så rart.

Anonymkode: 8473e...501

• Liker 1
Gjest chisandra
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde først at hun drev å la ut bilder , jeg - men skjønner jo at dette er bilder fra da de var sammen. Det synes jeg ikke du skal henge deg opp i. Plager det deg voldsomt, kan han jo fjerne taggene på seg selv, men du bør på ingen måte be henne om noe som helst rundt dine egne plager om dette.

Fortid er fortid, selv om det kan svi noen ganger. 

Skrevet

Så lenge det er hun som legger det ut, er det uansett ikke noe du kan gjøre med det. Ingenting å stresse med, det roer seg nok etterhvert.

PS: Det heter lagt, ikke lakt.

Skrevet

1. Det er bare Facebook.

2. Hvis dette ikke er tagger fra nåtid så skjønner jeg ikke hvorfor du bryr deg så lenge det er bilder og videoer med barnet. Noe annet hvis det hadde vært bilder av de to sammen som par.

Skrevet

Du bør finne deg en barnløs kjæreste. 

Anonymkode: e5708...e01

Skrevet

Han har en fortid, og et barn. Jeg ser ikke noe problem med det.

Min kjærestes x-kone har også mange bilder tagget med han, også fra etter at det ble slutt mellom dem. Men det er jo bilder av ungene gjerne, jeg syns det er helt naturlig og greit selv om jeg ikke gjør det samme selv (jeg har også barn fra før). Du må huske at siden de har et barn så er og blir de en familie uansett, selv om de ikke er kjærester. Hun vil alltid være en del av livet hans. Og det må du klare å leve med. At de ønsker å dele ting rundt felles barn betyr ikke at de har følelser for hverandre. Men de har felles følelser for barnet.

Anonymkode: cdc91...c7d

• Liker 1
Skrevet

Selv om de har barn sammen trenger det ikke florere av bilder av dem på sosiale medier. Hadde jeg vært han hadde jeg slettet alle bilder og heller lagt ut noen nye. Uansett om barnet var med på bildet eller ikke. Herregud jeg sletter da bilder stadig vekk.

Anonymkode: 9c2e4...a8e

Skrevet

Jeg syns de kan ha bildene i fysiske album og på harddisk, på FB bør de av respekt for ny partner fjerne bildene...,

Folk med barn fra før bør være takknemlig for at noen våger/orker å være i forhold med dem og bør trå varsomt på plasser der det er unødvendig å trekke frem exen.

Om det plager deg syns jeg du kan si fra, og da SKAL han svare "helt i orden" og fjerne alle tagene.. Svarer han "ja, men vi har jo et barn sammen.. " så si at det har de- og pga det må du svelge mange kameler og se henne In real life- på FB er dette ikke nødvendig for barnet.. evnt kan du blokkere exen på FB - da vil ikke bildene være synlige for deg...

Klem 😊

hilsen ei som er såååå ferdig m menn med barn fra tidligere forhold ;)

Anonymkode: fec75...821

Skrevet

Du har truffet en mann som hadde et liv før han traff deg.

Livet har satt noen spor. Hva er egentlig problemstillingen her?

Skrevet

Herregud, nei, dette hadde jeg ALDRI godtatt :P 

Jeg er så utrolig romslig av meg, bryr meg om at alle skal ha det bra. Både eks-kone, mann, barn og firbente. Men slik oppførsel er rett og slett ikke hensynsfullt andre veien; mot meg. Jeg gjør mitt beste, og dette hadde ikke vært noe motiverende for meg som ny partner. Jeg godtar all mulig fortid, har fortid selv. Men det er grenser på hva man skal holde på veggen sin når man har nytt forhold. Par som gjør dette, må seriøst begynne å vurdere og bestemme seg for hva de vil - om de vil være sammen, være samlet familie - eller skilt. For jeg støtter virkelig at man kan skille seg når man har barn, møte nye partnere og prøve å få ting til å gå bra for ALLE i denne situasjonen. Men å holde på som dette, gni inn det gamle forholdet i ansiktet på meg på FB? På familien min som er venn med kjæresten? Venninnene mine som er venn med han der? Nei...vet ikke om jeg hadde giddet å sette ned foten engang - kanskje jeg rett og slett hadde gått ut av dette forholdet. For hvem i alle dager vil få "du er sjalu" stempel på seg, når det egentlig bare er uhøflig og dårlig folkeskikk å holde på sånn foran nye partnere. 

Så, dere får mene hva dere vil. Men jeg anbefaler hvert fall at dere sletter sånt og rydder opp i sånt før ny partner kommer på bane, for dette hadde vært deal breaker for meg. Kanskje hadde jeg forsøkt, hvis jeg likte han godt nok, men jeg hadde aldri godtatt dette i det lange løp og noe sier meg at vi er totalt forskjellige mennesker uansett hvis vi har såpass forskjellig syn på sånt.

Anonymkode: 0d992...1ea

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...