Gå til innhold

Vet ikke om jeg tør å flytte til Bærum/Asker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg og min mann har diskutert litt det å flytte til Asker eller Bærum. Har hørt litt for mange "skrekkhistorier" om menneskene som bor der. Altså, snobbete og overlegne folk. Jeg og min mann er veldig jordnære osv, og har venner i alle mulige yrker. Min mann er jurist og jeg jobber som sosionom. En årslønn på ca 1,3 mill tilsammen. Vi tenker oss å bygge et ganske ok hus.  Men jeg er litt mer der hvor jeg er redd for å bli "dømt" for å ikke ha flere millioner og bli sett ned på pga det. Ja, det finnes såklart overlegne folk hvor enn du bor, men har hørt at disse stedene er litt i overkant.

Noen med meninger ang å bo der?

Anonymkode: 243de...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør det som passer dere best. Drit i hva andre tenker og mener!! 

Regner med det er mye gjeld i det området, så du må ikke tro på alt du ser og hører ;) 

Anonymkode: fa752...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De finnes noen trygge havner i Oslo vest for slike som dere også. De kalles ghettoer. Her er snobbefaktoren lik 0-null.

Case closed.

Anonymkode: 790e0...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs helt hvor dere hadde tenkt dere. Østre Bærum (Hosle, Stabekk, Jar ->) så vil du nok finne noen snodige folk som leker at de har penger, og kjører rundt i el bmw eller disse store klassene av bmw, tesla etc, trafikkreglene gjelder ikke for dem. Beveger du deg mot vestre bærum, type Bærums Verk, Lommedalen, Kolsås og Sandvika møter du på en kontrast. Spesielt Bærums Verk er hvertfall for meg et hjemmekjært område som jeg elsker å komme hjem til, men absolutt hater å reise innom øste del. 

Nå kan jeg kun prate for Bærums Verk når det kommer til å bo, men jeg har i løpet av mine små år (til voksen) aldri opplevd noe skummelt, det har vært trygt og jeg har aldri tenkt tanken om snobbete oppførsel. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Asker, og jeg husker jeg egentlig var skeptisk til å flytte dit pga. det du nevner. Og ja, det er annerledes enn å bo på Oslo øst, slik vi gjorde før. Men så langt merker jeg lite til snobberi. Men det er mulig det blir annerledes når barna begynner på skolen. Hittil har jeg bare positive ting å si. Godt bomiljø, mange hyggelige barnefamilier i nærheten, lite sosiale utfordringer, gode barnehager, skolene skal jevnt over være gode i Asker.

Jeg lurer også på, når du sier at dere vil bygge hus. Tomtene i Asker og Bærum er vel stort sett ganske dyre i mer sentrale strøk, men hvis dere bygger i f.eks. Heggedal, er det mindre snobbete enn Asker for øvrig.

Anonymkode: aba2b...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen vil også flytte dit fordi folk i familien hans bor der. Vi skal ikke kjøpe sammen, og vi blir da begge enslige da han vil gå fra meg. Vi kommer til å ha en gutt i skolealder der. Jeg merker at jeg virkelig ikke har lyst å bo der som enslig mor, mest på grunn av snobbenivået. Som enslig mor vil jeg ikke ha råd til å kjøpe alt av dyrt utstyr som kansje folk der tar som selvfølge at man har. :( 

Anonymkode: 93a05...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig mange ulike områder i Asker og Bærum...

Anonymkode: b740d...0f2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...