AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #1 Skrevet 14. februar 2017 Hva ville du ha gjort hvis du hadde flyttet til Oslo for å begynne å jobbe, men så Mistrives du i jobben og i byen? Anonymkode: 1d089...0eb
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #2 Skrevet 14. februar 2017 Når jeg først flytta hit hata jeg byen. Virkelig hata Oslo. Folk var grinete, det var et helvete å kjøre, lufta var dårlig og alle var superstressa. Nå har jeg bodd her i 3 år og ser helt annerledes på det. Jeg liker byen, til tross for at jeg fortsatt føler folk fra Oslo går rundt i sin egen verden og er elendige trafikanter. Byen er nydelig om sommeren og påsketider. Du har alt i umiddelbar nærhet. Jeg tror faktisk man bare må gi Oslo litt tid. Bytt jobb istedenfor. Anonymkode: f57b3...a7a
Kalyna Skrevet 14. februar 2017 #3 Skrevet 14. februar 2017 Det tar alltid tid å omstille seg når man kommer til en ny by man ikke kjenner så godt. Man har ikke like mye bekjentskap rundt seg, og det blir vanskelig å komme i kontakt med mennesker. Det er lurt å finne noe man liker å gjøre, og få truffet folk gjennom felles interesser. Selv skal jeg flytte til byen i sommer, og da har jeg tenkt å melde meg inn i en eller annen håndarbeidsklubb siden det er det jeg liker å gjøre. I tillegg må man rett og slett gå på oppdagelsesferd! De jeg kjenner som kommer fra Oslo mistrives i og rundt turiststedene (Karl Johan, Oslo S, slottet..), men de elsker plassene som nesten kun de lokale vet om. Jeg vet ikke hvor lenge du har bodd i byen, men prøv å gi det en sjanse! Kanskje jobben også blir bedre når du trives bedre i Oslo? 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #4 Skrevet 14. februar 2017 flytta til oslo fordi jeg fikk 100% jobb og lovte meg selv at jeg skulle prøve i et år. jeg hata oslo hvert eneste sekund jeg var der, men jeg var der i et år (eller, manglet en eneste dag da). ringte til min gamle sjef og tagg om å få komme hjem igjen, jeg maktet virkelig ikke å være der lenger. HATER den byen. går an å dra dit på weekendferie, men det er fordi jeg veit at jeg kun skal være der litt. Anonymkode: 9fabe...3d9
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #5 Skrevet 14. februar 2017 Jeg jobber i Oslo, - etter å ha bodd og jobbet et annet sted i 11 år. Jeg savnet byen min de årene jeg var borte fra den. Å bo har jeg valgt å gjøre utenfor byen. Det av hensyn til både økonomien og til jobben min. Men, jeg er utrolig glad i byen Oslo og har alltid vært det Anonymkode: b9ff1...173
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #6 Skrevet 15. februar 2017 Jeg mistrivdes i Oslo. Flyttet litt utenfor Oslo, og trives mye bedre. Er som å bo på landet 20min t-banetur utenfor Oslo. Kommer meg like raskt frem fra her, enn med trikk inne i Oslo, og mye mindre stress. Er deilig å kunne forlate stressOslo og komme hjem til ro og fred. Anonymkode: 38cd8...758
Gjest Snuppi Skrevet 15. februar 2017 #7 Skrevet 15. februar 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva ville du ha gjort hvis du hadde flyttet til Oslo for å begynne å jobbe, men så Mistrives du i jobben og i byen? Anonymkode: 1d089...0eb Hvor lenge har du bodd der? Har du familie eller noen som du kjenner i Oslo? Er hjemstedet ditt langt unna? Det tar alltid tid til å venne seg til å bo på et nytt sted. Er det mulig å møte kolleger på fritiden?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå