AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #1 Skrevet 14. februar 2017 Hei! Hvor lenge pleier dere å ha en jobb, og hva er grunnen til at dere velger å bytte? Anonymkode: 256b6...d74
RompeRusk Skrevet 14. februar 2017 #2 Skrevet 14. februar 2017 Har vært ansatt i 2 til 2.5 år. Har kun sluttet pga flytting eller tilbud om 100% stilling
SweetM Skrevet 14. februar 2017 #3 Skrevet 14. februar 2017 Bortsett fra vikariater har jeg hatt jobber i 7-10 år. Da jeg sluttet etter 10 år var det pga nedbemanning som gikk ut over sikkerheten til oss som var igjen. Min forrige jobb sluttet jeg i da virksomheten ble lagt ned (men hadde allerede planer om å slutte pga planer om å studere). Nå har jeg en deltidsjobb som jeg satser på å beholde til jeg er ferdig med studiene (3-5 år).
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #4 Skrevet 14. februar 2017 Sa opp pga narssistisk sjef og dårlige arbeidsforhold, er ikke noe vits å forklare blir sikkert ikke trodd likevel, mobbing rett og slett. Anonymkode: 37280...6ab 1
prt90 Skrevet 14. februar 2017 #5 Skrevet 14. februar 2017 (endret) 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Hvor lenge pleier dere å ha en jobb, og hva er grunnen til at dere velger å bytte? Anonymkode: 256b6...d74 enten: En betydelig lønnsøkning (minst 100.000) og/eller meget spennende arbeidsoppgaver i ny jobb. eller: Havner på kjedelige oppgaver i eksisterende jobb. Endret 14. februar 2017 av prt90
prt90 Skrevet 14. februar 2017 #6 Skrevet 14. februar 2017 (endret) duplikat Endret 14. februar 2017 av prt90
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #7 Skrevet 14. februar 2017 Sa opp forrige jobb pga demotiverende leder. Hadde hatt jobben i 10 år. Grudde meg til å gå på jobb/ledersamlinger/ledermøter egentlig alle settinger der jeg måtte forholde meg til leder. Hun hadde og har ofte oppsigelser i sin gruppe. Følte meg syk på slutten av arbeidsforholdet. Endte med å kjøpe meg inn i en bedrift, og er storfornøyd med min nye hverdag Anonymkode: 58c18...927 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #8 Skrevet 14. februar 2017 Har vært i nåværende jobb i 5 år, og det er et sted det er tradisjon for å bli værende lenge. Skal jeg bytte jobb må det både være bedre lønn og mer interessante arbeidsoppgaver. De siste gangene jeg har byttet jobb har det vært på grunn av kjedelige/lite utfordrende arbeidsoppgaver, uforutsigbare arbeidsforhold og dårlige ledere som har vært utslagsgivende. Spesielt i kombinasjon. Anonymkode: da8ed...cb9
Ambador Skrevet 14. februar 2017 #9 Skrevet 14. februar 2017 Jeg sluttet i et 7 år langt arbeidsforhold da jeg endelig fikk ny jobb. Sluttet fordi jeg var lei av jobben. Kjedet meg rett og slett. Møtte ikke utfordringer lenger. Ville over til nytt terreng. Angrer ikke.
SPOCA Skrevet 15. februar 2017 #10 Skrevet 15. februar 2017 Jobb 1: Ansatt i 2 år. Ble sagt opp siden butikken ble lagt ned. Jobb 2: Ansatt i 4 år. Sa opp selv da jeg flyttet tilbake til hjembyen og var ferdig med studiene. Jobb 3 (nåværende jobb): Er nå ansatt på fjerde året og kommer nok ikke til å si opp med det første, med mindre det skjer noe helt spesielt. Det som kan få meg til å bytte jobb er hvis det er noe som gjør at jeg mistrives på jobb - eller at jeg blir tilbudt en spesiell jobb som virker mye mer interessant enn den jeg har i dag. Nå skal det sies at jeg elsker jobben min, så det skal ganske mye til før jeg velger å si opp.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #11 Skrevet 15. februar 2017 Har byttet jobb pga flytting, dårlige arbeidsforhold, elendig lederskap, arbeidskonflikt og at det rett og slett ble kjedelig og lite utfordrende. Varierer veldig hvor lenge jeg har vært ansatt, fra 6mnd til 8 år. Anonymkode: 1645a...436 1
fresia Skrevet 15. februar 2017 #12 Skrevet 15. februar 2017 har vært ansatt der jeg jobber i snart 8 år. er på utkikk etter noe annet, men er ikke så lett. vil bytte fordi jeg føler jeg har grodd fast neida, men vil prøve noe annet. en annen brukergruppe. andre arbeidsoppgaver. jeg føler heller ikke at jeg blir sett av sjefen min. føler hun prioriterer "de nye" som hun selv har ansatt. jeg er rett og slett litt lei
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #13 Skrevet 15. februar 2017 Fleregrunner: Om jeg gruer meg til å gå på jobb, blir utslitt av jobben, kjeder meg eller ser noe som er helt i tråd med min ønskede utvikling. Kjip sjef eller kollega kan være grunn også. Anonymkode: d56cc...e4e
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #14 Skrevet 15. februar 2017 Jeg har vært ansatt i 3mnd på det korteste, 3 år på det meste og der jobber jeg enda. Jeg sluttet etter 3mnd på den førstnevnte fordi miljøet var så pyton at jeg grein etter hver vakt. Det var helt grusomt. Fæle kolleger, fæl sjef og ikke likte jeg arbeidsoppgavene(jeg hadde inntrykk av at det var noe annet da jeg søkte, men det er mest min egen feil da). Ellers har alle jobbene mine vært jobber jeg har måttet slutte i pga. flytting, studier, at jeg var ferievikar, midlertidig ansatt osv. Nå som jeg har jobbet noen år på samme plass(hvor miljøet er helt fantastisk), så måtte det utslagsgivende for bytte ha vært av at jeg ønsket mer utfordringer eller høyere stilling. Men har mer enn nok av utfordringer som det er, og høyere stilling er nok ikke aktuelt enda. Anonymkode: 17fee...965 1
Navne Løs Skrevet 16. februar 2017 #15 Skrevet 16. februar 2017 Da jeg var yngre varierte det fra 8 mnd-4 år i hver jobb. Det lengste jeg har vært i en jobb er 6 år. Hovedgrunnen til at jeg sluttet var at jeg følte meg ikke prioritert. De jeg jobbet med var late og overlot alt "drittarbeidet" til meg..Lovnader om promotering og nye arbeidsoppgaver som ikke ble oppfylt gjorde at jeg fikk nok. Ellers trivdes jeg ok i jobben. I min nåværende jobb har jeg vært ca 1 år og 8 mnd nå. Jeg hater jobben og angrer intenst på at jeg sa opp min forrige jobb. Jeg håper på å finne meg en annen jobb, slik at jeg kan levere oppsigelse snart. Angret fra dag 1 at jeg tok denne jobben og det har bare blitt verre og verre. Jeg kommer til å si opp uansett om jeg får ny jobb eller ikke, for jeg er i ferd med å bli syk.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #16 Skrevet 16. februar 2017 Tidligere har jeg sluttet fordi det har vært litt for lite utfordrende, pga. studier, fordi engasjementet var slutt, fordi jeg ikke ble tilbudt nok timer (deltid) osv. Med andre ord flere grunner i jobber jeg for så vidt trivdes helt ok i I nåværende jobb har jeg jobbet i ca 10 år og vurderer å slutte og finne på noe annet, da sannsynligvis nytt studium til ny bransje. Grunnen er at det ofte er veldig lange arbeidsdager, mye stress, og generelt lite fri (vi kan glemme 4-5 uker ferie og mulighet for avspasering som de fleste andre arbeidstakere kan ta for gitt, dette er det i praksis aldri tid til uansett) og generelt forhold som har begynt å spise kraftig av tiden jeg egentlig skulle hatt fri og venner/familietid. Det er noen bra elementer med jobben også, som fleksitid, veldig selvstendige arbeidsoppgaver osv. men de negative elementene har begynt å overskygge de positive. Liker å stå på i jobben i perioder og kan trives med et hektisk arbeidsmiljø, men når all overtiden og all uavspasert ferie opparbeides året rundt, år etter år, begynner jeg å bli ganske lei. For det andre begynner jeg å bli lei av bransjen av den grunn at jeg ønsker å prøve meg på noe annet, samtidig som man nok ikke blir gammel i denne jobben (lite fri og lange dager tar på). Anonymkode: 21f49...a40 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #17 Skrevet 16. februar 2017 17 minutter siden, Nameless Ghoul skrev: Da jeg var yngre varierte det fra 8 mnd-4 år i hver jobb. Det lengste jeg har vært i en jobb er 6 år. Hovedgrunnen til at jeg sluttet var at jeg følte meg ikke prioritert. De jeg jobbet med var late og overlot alt "drittarbeidet" til meg..Lovnader om promotering og nye arbeidsoppgaver som ikke ble oppfylt gjorde at jeg fikk nok. Ellers trivdes jeg ok i jobben. I min nåværende jobb har jeg vært ca 1 år og 8 mnd nå. Jeg hater jobben og angrer intenst på at jeg sa opp min forrige jobb. Jeg håper på å finne meg en annen jobb, slik at jeg kan levere oppsigelse snart. Angret fra dag 1 at jeg tok denne jobben og det har bare blitt verre og verre. Jeg kommer til å si opp uansett om jeg får ny jobb eller ikke, for jeg er i ferd med å bli syk. Ikke gå så langt at du blir syk, vært der selv og det er ikke til og anbefale. Håper du får deg noe nytt snart. Anonymkode: 37280...6ab
Navne Løs Skrevet 16. februar 2017 #18 Skrevet 16. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke gå så langt at du blir syk, vært der selv og det er ikke til og anbefale. Håper du får deg noe nytt snart. Anonymkode: 37280...6ab Hva gjorde du? Jeg er veldig fortvilet. 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #19 Skrevet 16. februar 2017 7 minutter siden, Nameless Ghoul skrev: Hva gjorde du? Jeg er veldig fortvilet. Jeg sa opp, holdt ut for lenge. Men det var et helt spesielt arbeidsmiljø, de gjorde det de kunne for å bryte meg ned enkelt og greit. Mistenker dessverre diagnoser, men skal ikke snakke mer om det fordi det høres så "spesielt ut" og er derfor redd for at jeg ikke blir trodd. Når det er veldig vanskelig arbeidsfordhold og arb og andre ikke følger norske lover og regler mm så anbefaler jeg heller arbeidsledighet, det er bedre enn å bli helt ødelagt. Man kan sykemelde seg og ha samme økonomiske rettigheter i 1 år, ( da har man god til til å komme seg ovenpå igjen og søke nytt ) etter det blir det jo dagpenger. ( som jeg går på nå i påvente av noe nytt ). Jeg har tatt skade av dårlige arbeidsforhold, bedt om hjelp fra lege ( som ikke helt forstår og ingen hjelp ) heldigvis har jeg kunnskap om hvordan vi fungerer og hva vi kan gjøre for å komme oss videre. Men, det har kostet meg veldig mye, aldri mer om jeg ikke setter grenser for giftige mennesker som bare er ute etter å utnytte meg. Når du har arbeidsforhold som gjør deg fortvilet så tror jeg det er viktig å ta ekstra godt vare på seg selv. Vær ekstra bevisst tanker, egne reaksjoner og handlingsmønster. Er du sterk nok så søk nye jobber, ev sykemelding for og komme seg ovenpå ( ja, det er siste utvei, men man kan risikere og bli helt utbrent) ..cluet er at man må komme seg bort, livet er for kort til å ha det slik. Anonymkode: 37280...6ab
Navne Løs Skrevet 16. februar 2017 #20 Skrevet 16. februar 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sa opp, holdt ut for lenge. Men det var et helt spesielt arbeidsmiljø, de gjorde det de kunne for å bryte meg ned enkelt og greit. Mistenker dessverre diagnoser, men skal ikke snakke mer om det fordi det høres så "spesielt ut" og er derfor redd for at jeg ikke blir trodd. Når det er veldig vanskelig arbeidsfordhold og arb og andre ikke følger norske lover og regler mm så anbefaler jeg heller arbeidsledighet, det er bedre enn å bli helt ødelagt. Man kan sykemelde seg og ha samme økonomiske rettigheter i 1 år, ( da har man god til til å komme seg ovenpå igjen og søke nytt ) etter det blir det jo dagpenger. ( som jeg går på nå i påvente av noe nytt ). Jeg har tatt skade av dårlige arbeidsforhold, bedt om hjelp fra lege ( som ikke helt forstår og ingen hjelp ) heldigvis har jeg kunnskap om hvordan vi fungerer og hva vi kan gjøre for å komme oss videre. Men, det har kostet meg veldig mye, aldri mer om jeg ikke setter grenser for giftige mennesker som bare er ute etter å utnytte meg. Når du har arbeidsforhold som gjør deg fortvilet så tror jeg det er viktig å ta ekstra godt vare på seg selv. Vær ekstra bevisst tanker, egne reaksjoner og handlingsmønster. Er du sterk nok så søk nye jobber, ev sykemelding for og komme seg ovenpå ( ja, det er siste utvei, men man kan risikere og bli helt utbrent) ..cluet er at man må komme seg bort, livet er for kort til å ha det slik. Anonymkode: 37280...6ab Takk for utdypende svar. Det høres ut som du var i en mye verre situasjon enn meg. Mobbing er det verste på en arbeidsplass, det kan bryte deg ned for alltid Godt du klarte å komme deg vekk. Min situasjon er veldig annerledes. Egentlig er det litt vanskelig å snakke om, siden jeg føler at det går mest på meg selv, ikke bedriften. Jeg jobber som leder. Noe jeg ikke passer til overhodet. Avskyr personalansvaret og det økonomiske ansvaret. Bedriften jeg jobber for er drevet på intensive salgsmetoder og det er tungt å ha en slik arbeidshverdag når man ikke er en salgsdrevet prson. Jeg har vurdert sykemelding, men det ordner jo ingenting. Søker jobber så tastaturet ryker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå