Gå til innhold

Legen sier jeg ikke er gravid, 6 dager før ikm ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til legen idag, da jeg har / hatt så vondt i magen, det starter 2 dager etter eggløsning. Murrert sikkelig i ca 4-5 dager, så kom ryggsmertene. For 2 dager siden merket eg litt såre nipper, men bare om jeg er borti di. Jeg kjenner "eggstokkene" godt når jeg setter meg ned i sofan etter en lang arbeidsdag. Og håpet at nå satt spiren, men legen sier"du er ikke gravid" . Han kjente på magen, og mener jeg har vanncyste i eggstokkene, da han Kunne kjenne noe i eggstokkene(nær blæren) sa han. Ryggsmertene blir jeg nå henvist til MR.  Og til gynolog pga cystene han mener jeg har. Spørsmålet mitt er: er det ikke litt for tidlig å avkrefte en eventuell graviditet ? Er enda 6 dager til IKM? Eller kan legene bare kjenne litt på magen og si nei det er nok vann cyster? Kjente jeg følte meg helt knust, da jeg hadde et stort håp om at spiren satt denne gangen :( 

hva tror dere? / mener dere? 

Anonymkode: 45e88...427

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kan ikke si noe, nei. Men du kan ta en test. Det må du uansett gjøre før mr. Ville faktisk ikke tatt mr før du har hatt mens OG negativ test...

Skrevet

Klart du kan være gravid. Han er ikke synsk, bare lege. Han trenger fakta. Ta en test på på IKM. 

Anonymkode: 7b5db...cb2

• Liker 2
Skrevet

En so ikke klarer å bruke ordet brystvorter er ikke voksen nok til å være gravid.

Anonymkode: fc532...a9d

• Liker 4
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En so ikke klarer å bruke ordet brystvorter er ikke voksen nok til å være gravid.

Anonymkode: fc532...a9d

unndkyld meg?!

Skrevet

Nå er jeg litt slem men er det ikke litt tidlig å glede seg så mye over noe som man ikke vet sikkert?  Som du selv sier; det er 6 dager til IKM. Virker som om du har bestemt deg for at du er gravid..

Anonymkode: 6daa1...3f3

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg litt slem men er det ikke litt tidlig å glede seg så mye over noe som man ikke vet sikkert?  Som du selv sier; det er 6 dager til IKM. Virker som om du har bestemt deg for at du er gravid..

Anonymkode: 6daa1...3f3

Nei, jeg skjønner hva du mener, jeg sitter bare her med "håpet" om en graviditet, jeg vet godt det er for tidlig å få en positiv test, men kan ikke la være å leve i håpet, uansett. Jeg har levd i håpet på en graviditet i noen år( vi er begge "friskmeldt" fra legen. ) Har bare aldri klaffet. Denne måneden var liksom alt så "annerledes" derfor vart håpet enda større. Når en har vært prøvene i såpass lang tid, blir håper ekstra stort når enn legger merke til noe "uvanlig" med kroppen. Jeg kommer til å teste på ikm uansett, ( om jeg ikke har fått mensen, da :P ) blir den negativ, ja, OK, da kjører vi på igjen ved neste mulighet. 

Skrevet

Jeg blir så matt når leger sier sånne ting, greit at de kan faget sitt men ALT vet de faktisk ikke..

Jeg var hos gynekolog i vår da vi ønsket å bli gravide. Vi ville sjekke hvordan det sto til da vi hadde hatt en MA tidligere i uke 10. Fikk da beskjed etter innvendig ultralyd om at det va bare å glemme å bli gravid den måneden da jeg ikke hadde hatt eller kom til å få eggløsning den måneden. Jeg spurte om det var ingen sjans, og han svarte at det var absolutt ingen sjans for at jeg ble gravid den måneden. Jeg ble kjempelei meg! Forstod ingenting da jeg kjente de vanlige tegnene på kroppen som følger med eggløsningen. Likevel stole jeg på han da han tross alt var spesialist på området og jeg hadde fått han anbefalt. Levde som vanlig etter dette og tenkte at da fikk vi vel en ny sjanse neste måned. To uker etter jeg var hos han skulle jeg på en sommerfest med jobb og ut av ingenting fikk jeg det for meg at jeg skulle ta en test bare for å se, vil jo ikke drikke uten å være sikker i prøveperioden. Den var POSITIV! Det lyste Gravid 1-2 mot meg. Dette var 14 dager etter jeg var hos han som sa jeg ikke hadde eggløsning den måneden....... Altså kjente jeg kroppen min best!

Dette ble litt langt, men ville bare få frem at til og med spesialister på feltet tar feil og kun du kjenner din egen kropp! Spør du meg skal de være litt forsiktig med å slenge ut slike påstander til så sårbare personer (som man faktisk er når man prøver). Drittsekkoppførsel kan man klare seg uten på et legekontor.

Nå skal det sies at jeg hadde en spontanabort en uke etter dette, og på grunn av studier og nye jobber til høsten legges prøvingen litt på is for øyeblikket. Veldig trist, men vi har bare hatt maks uflaks! Men ta slike påstander med en klype salt, og ha alltid håpet!

Anonymkode: f61a1...6e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...