Gå til innhold

Hvordan si i fra at jeg ikke vil hjem til daten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen skal jeg møte en fra tinder for første gang. Vi har avtalt å ta oss en liten fjelltur. Jeg vet at dette er i nærheten av der han bor og i tilfelle han spør meg om jeg vil bli med han hjem, hva skal jeg svare da?

Jeg vil helst unngå det siden vi kun har da møttes en gang og fordi jeg ikke er interessert i sex, selv om det ikke er sikkert er det han mener i så tilfelle. 

Anonymkode: 5beb5...172

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

jeg ikke er interessert i sex

I morgen eller overhodet?

Anonymkode: 8e9dc...7be

• Liker 1
Skrevet

Nei takk. Jeg foretrekker å vente med det, men jeg vil gjerne møte deg igjen. (om du ønsker å møte han igjen da)

Anonymkode: a4154...756

• Liker 5
Skrevet

Si det hadde vært hyggelig, men jeg tror nesten jeg må komme meg avgårde fordi...(finn på noe) f. eks har avtale med en venninne, har lovet å hjelpe en venninne med noe. Du trenger ikke si noe om dette før han spør om du vil bli med eller om du har planer senere. 

Anonymkode: 2cf16...d03

• Liker 1
Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

"Jeg synes det koselig at du spør, men det er litt tidlig for meg enda. Jeg vil gjerne på en date eller til to." 

Helt innenfor :) 

Endret av Minesveiper
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Si det hadde vært hyggelig, men jeg tror nesten jeg må komme meg avgårde fordi...(finn på noe) f. eks har avtale med en venninne, har lovet å hjelpe en venninne med noe. Du trenger ikke si noe om dette før han spør om du vil bli med eller om du har planer senere. 

Anonymkode: 2cf16...d03

Definitivt IKKE si dette. Lyyyyyser løgn. Jeg hadde absolutt tolka dette som at du ikke ville treffes igjen.

Vær heller voksen og vær ærlig. Eksempelvis gjør som @Minesveiper sier. Om han virkelig liker deg så forstår han og vil fint vente med sex. 

Og husk, selv om han er mann og skulle invitere deg hjem til seg så er det ikke garantert at han kommer til å prøve å ha sex med deg :)

• Liker 9
Skrevet

En liten digresjon: hvis du faktisk er usikker på hvordan du skal sette grenser (altså si fra at du ikke vil hjem til han) så bør du kanskje vente litt med å date, evt tenke over om det er noe i hans oppførsel som gjør at du må ha en ferdig setning klar. For det er ikke verre enn å si "nei, det blir ikke riktig for meg å gå hjem til deg" eller "det er for tidlig".

En digresjon til: hvis dette er i Bergen så styr unna han og gå heller den fjellturen alene

Anonymkode: ed285...80f

• Liker 3
Skrevet

Håper du ikke drar alene på fjellet med en helt fremmed mann som du bare har pratet litt med på tinder.

Ellers så ville jeg svart på en slik forespørsel (om jeg var kvinne vel og merke) ; "Beklager men jeg treffer folk utelukkende offentlig hvor det er andre tilstede de 10-15 første datene til vi lærer hverandre å kjenne. Jeg blir ikke med fremmede hjem med mindre jeg får ta med meg noen kompiser". 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

I morgen skal jeg møte en fra tinder for første gang. Vi har avtalt å ta oss en liten fjelltur. Jeg vet at dette er i nærheten av der han bor og i tilfelle han spør meg om jeg vil bli med han hjem, hva skal jeg svare da?

Jeg vil helst unngå det siden vi kun har da møttes en gang og fordi jeg ikke er interessert i sex, selv om det ikke er sikkert er det han mener i så tilfelle. 

Fjelltur på første møte? Det hadde jeg ikke blitt med på.

Anonymkode: aaff3...9bc

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde nok sagt at jeg hadde en avtale, eller at det passet litt dårlig, men hadde nok lagt til at vi kan godt gå en tur til/ta en kaffe til uka/finne på noe.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fjelltur på første møte? Det hadde jeg ikke blitt med på.

Anonymkode: aaff3...9bc

Fjelltur er da vel nødvendigvis ikke noe farlig. De går kanskje et sted som allerede går mange om kvelden. Nok av de stedene :) 

Anonymkode: adc83...15a

Skrevet

Bare si det som der er, du blir ikke med noen hjem på første date. Han vil respektere deg for dette hvis han er interessert.

Som en nevnte over, hvis du har problemer med å sette grenser må du være forsiktig. 

Ved å lyve risikerer du også at han ser at du lyver og at han blir usikker på deg.

• Liker 1
Skrevet

Ville ikke valgt (fjell)tur på første date. Da er du "låst" til turen er ferdig. Hva hvis du ikke liker fyren? Bedre å møtes et sted der du kan gå når du vil.

Siden problemstillingen med å evt være med han hjem har dukket opp så antar jeg at han har hintet til det? I så fall bør du ikke gå på dagen hvis det ikke er noe du ønsker. Da er dere sannsynligvis ute etter ulike ting

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...