Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, tittlen sier vel sitt.

Jeg er så sykt skuffet over utdannelsen min, at jeg nå velger å se et annet sted.

Av personlige årsaker så ønsker jeg meg inn i helsevesenet.

Hvor i Norge burde jeg søke? Noen som har noen gode erfaringer fra studiestedet sitt? Campuset burde ha et godt studentmiljø.

Er overhodet ikke bekymret over det akademiske. Det tar jeg på strak arm. Men for meg er trivselen og det sosiale veldig viktig. Vil ikke ende opp alene på studenthybelen uten noe å gjøre et par ganger i uka. Og ja, jeg vet det er hva man gjør det til selv, men enkelte byer er det ikke noe håp for.

Anonymkode: b7275...7aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, tittlen sier vel sitt.

Jeg er så sykt skuffet over utdannelsen min, at jeg nå velger å se et annet sted.

Av personlige årsaker så ønsker jeg meg inn i helsevesenet.

Hvor i Norge burde jeg søke? Noen som har noen gode erfaringer fra studiestedet sitt? Campuset burde ha et godt studentmiljø.

Er overhodet ikke bekymret over det akademiske. Det tar jeg på strak arm. Men for meg er trivselen og det sosiale veldig viktig. Vil ikke ende opp alene på studenthybelen uten noe å gjøre et par ganger i uka. Og ja, jeg vet det er hva man gjør det til selv, men enkelte byer er det ikke noe håp for.

Hva med å prøve en ingeniørjobb innen helsevesenet først? Noe sier meg at det i fremtiden er vel så mye bruk for ingeniører som sykepleiere i helsevesenet fremover :) 

• Liker 1
Skrevet

Snakk om degradering i yrke......

Anonymkode: 4894f...dd7

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, prt90 skrev:

Hva med å prøve en ingeniørjobb innen helsevesenet først? Noe sier meg at det i fremtiden er vel så mye bruk for ingeniører som sykepleiere i helsevesenet fremover :) 

Jeg er fullt klar over at det er bruk for ingeniører i helsevesenet. Leste en artikkel om at fremtidens sykepleierutdanning vil være en blanding av ingeniør og sykepleier, på grunn av all teknologien som blir pumpa inn i dagens helsevesen. 

Men jeg skrev jo at jeg av personlige årsaker har lyst å bli sykepleier, så da hadde jeg satt pris på om noen som har studert/uteksaminert de siste få årene, kunne gitt meg noen tips om hvor jeg burde gå.

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Degradering i dine øyne, oppgradering i mine. Alt her i livet handler ikke om status eller penger.

• Liker 5
Skrevet

Jeg går i Bergen og det virker som det er 1000 organisasjoner på skolen. Idrettslag, grupper som arrangerer sosiale arrangementer, dans, musikk, linjeforeninger, syklubb.. noe for en hver smak. Det er 2 uker fadderuke og utrolig mye gruppearbeid på studiet så du kan nesten ikke unngå å bli kjent med noen.

Vær forberedt på at det går en del tid på svadafag på sykepleiestudiet. Ser for meg at du som ingeniør er litt mer praktisk og fornuftig anlagt og kommer til å irritere deg :Pbare til å holde ut den biten

Anonymkode: 7463e...870

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvordan er det degradering ?

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk om fordommer! 

Anonymkode: cafd0...164

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg valgte selv sykepleierutdanning og er utrolig glad for det. Man velger yrket fordi man ønsker å jobbe tett på mennesker, og det er trist at du ikke skjønner hvor rik man blir av det, ikke i penger, men i erfaring og i medmenneskelighet og nestekjærlighet. Du skulle prøvd det du og :) 

TS: Anbefaler deg å velge Bergen hvis du ønsker mange medstudenter og kvalitet på studiet. Hvis du ønsker kvalitet ville jeg ikke valgt Oslo. Ellers er vel også Gjøvik, Hedmark og Vestfold bra steder. 

Anonymkode: 7b40a...070

Skrevet

Anbefaler deg å studere på Nord Universitet, enten i Namsos, Levanger, Bodø eller Mo i Rana. Veldig bra campus, og er en av de beste i landet!! 

Anonymkode: e1653...f0e

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg valgte selv sykepleierutdanning og er utrolig glad for det. Man velger yrket fordi man ønsker å jobbe tett på mennesker, og det er trist at du ikke skjønner hvor rik man blir av det, ikke i penger, men i erfaring og i medmenneskelighet og nestekjærlighet. Du skulle prøvd det du og :) 

TS: Anbefaler deg å velge Bergen hvis du ønsker mange medstudenter og kvalitet på studiet. Hvis du ønsker kvalitet ville jeg ikke valgt Oslo. Ellers er vel også Gjøvik, Hedmark og Vestfold bra steder. 

Anonymkode: 7b40a...070

Morsomt.

Anonymkode: 240de...722

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Morsomt.

Anonymkode: 240de...722

Kom deg ut av tråden!

Anonymkode: 1766d...88d

• Liker 2
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle vet at man ikke blir rik som sykepleier. Vi som blir syke skal takke høyere makter for at noen vil bli det likevel!

Skrevet

Jeg går på VID Bergen, studiested Betanien. Har nesten utelukkende gode ord å si om den skolen, og den scorer også veldig høyt (høyest tror jeg) på trivsel blant studentene. 

Anonymkode: 22750...d04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...