Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gledet meg veldig til å få en ny kollega og ble glad når jeg fikk høre hvem som skulle begynne. Vi har hatt en god tone oss i mellom i flere år, men da har vi bare snakket maks 20-30 min med hverandre i slengen.

Nå jobber vi 2 som ett team og det er hele tiden spydigheter og tegn på at han helst ikke skal gjøre noe som helst. Jeg kan jobben vi skal gjøre svært godt, så jeg gjør drt meste.

Jeg tåler spydigheter, men ikke hele tiden og hver dag. Jeg har også sagt flere ganger at jeg tar til meg ting han sier, men det trur han ikke på. 

Senest i dag så sa jeg at han er frekk som faen og lurte på om han kom noen vei med sånn oppførsel. Da fikk jeg til svar at han alltid sa det med ett smil og på en hyggelig måte, så ingen tok det som en spydighet likevel.

Nå vet jeg helt ærlig ikke hva jeg skal gjøre lenger, for å jobbe med en som slenger spydigheter om alt fra fargen på en binders til ett hårstrå som ligger feil orker jeg ikke i lengden.

Jeg ber virkelig om råd nå. Jeg er 42 og han 27.

Anonymkode: 9c807...b47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det opp med leder? Si at denne personen er umulig å samarbeide med, og teamet fungerer ikke?

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor tar du til deg det han sier da? Hvorfor gir du han denne makten? 

Er det noen andre som reagerer eller er det bare deg? 

Anonymkode: 30bc2...7a5

Skrevet

Var en som var sånn på den forrige jobben min. Hele tiden rapp i kjeften og frekk,spydig osv. En annen ansatt klikket i vinkel på ham og etter det turte han ikke åpne kjeften for enda en spydighet...vet ikke helt om det er veien å gå da..

Skrevet

Ta det opp med leder! Nå som han ennå er relativt ny, er ikke ting grodd helt fast. Men hvis han blir etablert i stillingen sin, vil det være vanskelig å endre noe - og da er det til slutt du som slutter i jobben, og han som sitter igjen...

Anonymkode: 56fdc...c5a

Skrevet

Har du ett eksempel? Dersom han er direkte frekk hadde jeg tatt det opp med leder.

Ellers hadde jeg sannsynligvis ignorert ham.

Anonymkode: 667d6...a3b

Skrevet

Du konfronterer han og setter skapet på plass. Det er viktig å ta for seg sånne mennesker så tidlig som mulig, slik at de ikke får etablert et mønster som ingen tør å reagere på, som noen sier. Fungerer ikke det, så tar du det med nærmeste leder og sier at teamet fungerer ikke fordi du må gjøre det meste. Dokumenter det du har gjort, også i forhold til han. 

Anonymkode: 26cb0...74c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...