Gå til innhold

bekledning etter barnehage.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er det greit å kle barna kun i superundertøy når de kommer hjem fra barnehagen? Tenker barna skal få slippe så mye tøy, olabukse etc, og heller være litt frie hjemme. Eller er det for lite? Hjemme er det normale grader, ute minusgrader/oslo.

hva tenker dere? hva har deres barn på?

Anonymkode: ee0e8...816

Videoannonse
Annonse
Gjest Loffeliten
Skrevet

Mine tasser stort sett rundt i ulltrøye/ullstrømpebukse når de er hjemme. Kommer vel an på hvor varmt dere har det inne? :) 

Skrevet

Eh ja. Hjemme kan de tom gå i shorts hvis det er varmt nok. 

• Liker 2
Skrevet

Her tusler barnet mitt med strømpebukse og t-shorte/kosegenser hjemme. Eventuelt ullundertøy. kommer litt ann på gradestokken :) Bor i et gammelt hus, så blir litt gulvkaldt og kjølig inne når det er kaldt nok ute  :):) 

Du gjør det som føles riktig for dere :) 

Skrevet

Min går i kun ullundertøy/strømpebukse i barnehagen også på vinteren. Kler heller mer på om de skal ut, joggebukse om sommeren. 

Tror aldri han har hatt olabukse på seg de 2 årene han har gått der. 

Anonymkode: d9b7e...e56

• Liker 2
Skrevet

Min jente (6 år) går enten i tights og t-skjorte eller ulltøy, både hjemme og i barnehagen. Strømpebukser, gensere, tykke sokker, tykkere ull osv varierer vi etter været. 

Hun har et par penere bukser, men det brukes bare når vi skal på kino eller besøk osv. Ikke hjemme eller i barnehagen. 

Anonymkode: eb478...854

• Liker 3
Skrevet

Min går i sommerkjole eller kun truse så lenge det er bare oss to. Hun er varm av seg og vi har det varmt hjemme. 

Anonymkode: f5844...dfa

Skrevet

Hjemme går man med det som er mest komfortabelt :) gikk mye rundt i bare strømpebukse osv når jeg var liten. Ute må man jo se an varmen, men i normal innetemperatur så kan ungen gå i bleia for den saks skyld :P 

Anonymkode: 71f9d...ec6

• Liker 1
Skrevet

Er det bare i min barnehage alle ungene går i superundertøy/ull?

Ser omtrent aldri unger på vinterstid med noe annet - utover kanskje bomull isteden(men da longs/basis genser eller body). Unger skal jo klatre, løpe og leke - og da passer jo sånt fint.

På sommeren bytter de til løse bukser eller shorts.

Anonymkode: 96f2e...145

• Liker 1
Skrevet

Her flyr hun i det som måtte passe henne. Vi har det varmt og godt hjemme, med varme i gulvet. Av og til vrenger hun seg av alle klærne og går kliss naken en liten stund, av og til kler hun seg ut, men som oftest går hun bare i det hun hadde på i bhg. Hun har sjeldent på seg olabukse og "stive" plagg i barnehagen, men heller joggebukser og tights. Og det er jo like komfortabelt å ha på hjemme også.

Anonymkode: 93a6d...5d5

Skrevet

Her går det i ullundertøy både i barnehagen og hjemme i ukedagene, praktisk og behagelig 👍🏻 i helgene hender det hun har på litt finere klær, men fortsatt myke å behagelige. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, er det greit å kle barna kun i superundertøy når de kommer hjem fra barnehagen? Tenker barna skal få slippe så mye tøy, olabukse etc, og heller være litt frie hjemme. Eller er det for lite? Hjemme er det normale grader, ute minusgrader/oslo.

hva tenker dere? hva har deres barn på?

Anonymkode: ee0e8...816

Når de kommer hjem, bades de (i rikelig olje) og kles på hele ulldresser dersom vi skal være hjemme. Vi voksne går jo i behagelige inneklær, hvorfor skal ikke barna få samme privilegium? 

Anonymkode: ed431...578

Skrevet

Her går hun i ullundertøy hele dagen i barnehagen, og det er det vi oppfordrer henne til å ha på hjemme også. Men hun er 3,5, og i "klare selv" alderen. Så hun insisterer på å kle på seg selv når vi kommer hjem. Og da går det som oftest i prinsessekjoler eller kun truse og t-skjorte. 😂

Anonymkode: 888c0...9c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...