Gå til innhold

Hvordan skjuler man folk fra chatten på facebook?

Anbefalte innlegg

Gjest Bossa Nova
Skrevet

Før gikk det an å skjule/ikke se enkelte av "vennene" på chattefeltet på fb (PC), men nå finner jeg ikke ut hvordan. Noen som vet? Eller er den muligheten tatt bort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Funker fortsatt det. Åpne opp et chattevindu med den du vil skjule, så trykker du på det tannhjulet helt oppe, og der kan du skjule

Gjest Bossa Nova
Skrevet
23 minutter siden, MalloryK skrev:

Funker fortsatt det. Åpne opp et chattevindu med den du vil skjule, så trykker du på det tannhjulet helt oppe, og der kan du skjule

Jeg trenger litt inngående instruksjoner :) Får opp alternativene:

Åpne i messenger
Legg til filer
Legg til venner i chatten
Bytt farge
Slå av samtalevarsler
Slett samtale
Blokker meldinger
Rapporter...

Hvilken av dem skal jeg velge?

Skrevet

Du må gå inn på chat nederst på høyre side. Gå så inn på avanserte innstillinger. Kommer så opp et nytt vindu til venstre. Der får du tre valg. Prøv dette!

Gjest Bossa Nova
Skrevet

Nei jeg gjør ikke det. Hva er galt med min facebook? Jeg får bare to valg: enten slå på chat for alle kontakter, eller slå av chat for alle kontakter.

Det er bare en person jeg vil slå av chatten for.

Skrevet

Er du da på chatten nederst på høyre hjørne og har trykket på det "tannhjulet? Jeg får mange valg når jeg trykker på det "tannhjulet". Prøv igjen! :)

Skrevet

Du må åpne opp et chattevindu (ikke gå via meldinger/messenger), men trykk på chatten nede til høyre

Gjest Bossa Nova
Skrevet

Ja jeg åpner opp sidepanelet, og trykker på tannhjulet nederst til høyre :trist:

Skrevet

Nei.

Først ja, åpne opp sidepanelet, så klikker du på den personen du vil skjule. Når da chattevinduet er åpent så er det et annet tannhjul i det chattevinduet, og der kan du skjule

Gjest Bossa Nova
Skrevet
2 minutter siden, MalloryK skrev:

Nei.

Først ja, åpne opp sidepanelet, så klikker du på den personen du vil skjule. Når da chattevinduet er åpent så er det et annet tannhjul i det chattevinduet, og der kan du skjule

Det prøvde jeg og da får jeg bare opp disse valgene:

Åpne i messenger
Legg til filer
Legg til venner i chatten
Bytt farge
Slå av samtalevarsler
Slett samtale
Blokker meldinger
Rapporter...

Skrevet

Jeg har FB på engelsk, men det fjerde valget jeg får er "turn off chat for xxx"

Gjest Bossa Nova
Skrevet

Aha, da skal jeg prøve å endre til engelsk.

Gjest Bossa Nova
Skrevet

Nei, det nyttet ikke å endre til engelsk versjon. Personen jeg ikke tåler trynet på, men som jeg ikke vil slette som "venn" dukker stadig opp i chattefeltet.

Skrevet

Så utrolig merkelig. Da vet jeg dessverre ikke. Jeg bruker Firefox, kan det ha noe å si?

Skrevet

Jeg har FB på engelsk og bruker Chrome og har valget om å slå av chatten for den personen jeg åpner opp fra chattevinduet. 

Jeg hadde en sånn person jeg ikke ville se jeg også, for noen uker siden, jeg fikk ikke vedkommende bort uansett hva jeg gjorde, men jeg har sett i det siste at personen ikke vises i lista mer, så kanskje det bare ble borte av seg selv... 

Anonymkode: 5f87c...a8d

Gjest Bossa Nova
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har FB på engelsk og bruker Chrome og har valget om å slå av chatten for den personen jeg åpner opp fra chattevinduet. 

Jeg har ikke dette valget mer og har også Chrome. Hva er galt med min fb?

Skrevet

Har du prøvd med en annen person for å se om valget kommer opp da?

Kan det ha noe med restriksjoner på den personen å gjøre, har du f.eks satt den personen på en sånn liste over at den ikke skal se oppdateringene dine? 

Anonymkode: 5f87c...a8d

Gjest Bossa Nova
Skrevet

Jeg har testet på forskjellige folk. Har ingen på en restriksjonsliste.

Skrevet

Da er det noe med din FB som kødder seg. Så merkelig! Jeg vet dessverre ikke noe mer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...