Gå til innhold

Vinterbukse til jente

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei på 8 år, som er over gjennomsnittet rund i magen. Det er veldig vanskelig med vintertøy. Eneste som passer er Reima dress, men den største størrelsen er snart for liten- hun er også høy.

Vinterbukser med seler, for eksempel type Bergans er for trange i livet.

Noen forslag?

Anonymkode: a6460...44a

Skrevet

Har dere kikket på vintertøy med strikk i livet?  Didriksson har gode vinterdresser med god plass rundt midje :) De kan man også forlenge bein og ermer på, så de varer lengre :) 

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ei på 8 år, som er over gjennomsnittet rund i magen. Det er veldig vanskelig med vintertøy. Eneste som passer er Reima dress, men den største størrelsen er snart for liten- hun er også høy.

Vinterbukser med seler, for eksempel type Bergans er for trange i livet.

Noen forslag?

128 i reima er vel 8 år. Da er det ikke rart at den er snart for liten?

Anonymkode: f59b5...231

Skrevet

Jeg følte meg tjukk som liten, og tenker at Det hvertfall ikke skal påpekes :) Du gjør sikkert ikke det heller, vil bare si det. Man kan også få en skredder/ en syferdig person til å sy ut med stikk og sånn i livet om du ikke finner noe? Hvis det gjøres uten å si noe om det, så skjønner ikke jenta di at Hun er Litt større enn størrelsene tilsvarer, og så blir hun hvertfall ikke såret. :)

Anonymkode: f6cd1...f1d

Skrevet

Reima dresser finnes i opp til 140.

1 time siden, Minlillesky skrev:

Har dere kikket på vintertøy med strikk i livet?  Didriksson har gode vinterdresser med god plass rundt midje :) De kan man også forlenge bein og ermer på, så de varer lengre :) 

De skal jeg se på :) Trodde de var små i størrelsen. Prøvde en jakke på xxl en gang, og den var for trang. Har de bukser med strikk?

Jeg hadde en reima dress i 140 i fjor, som da var litt stor. Men den har jeg klart å rote vekk... Bestilt en ny Reima kiddo fra reima sin nettside nå, håper den passer.

Men det hadde vært kjekt med en bukse med seler.

Jeg utsetter henne ikke for prøving i butikk, når jeg vet at klærne er for små. Derfor spør jeg her.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Reima dresser finnes i opp til 140.

De skal jeg se på :) Trodde de var små i størrelsen. Prøvde en jakke på xxl en gang, og den var for trang. Har de bukser med strikk?

Jeg hadde en reima dress i 140 i fjor, som da var litt stor. Men den har jeg klart å rote vekk... Bestilt en ny Reima kiddo fra reima sin nettside nå, håper den passer.

Men det hadde vært kjekt med en bukse med seler.

Jeg utsetter henne ikke for prøving i butikk, når jeg vet at klærne er for små. Derfor spør jeg her.

Nå finnes det forskjellige didriksson dresser. Den jeg kjøpte til min datter i vinter var stor i str. Så denne dressen har hun nok i 2-3 år. Med tanke på at ermer og bein kan forlenges. Så den kan brukes så lenge rygg ikke vokser for mye. For der kan man ikke justere dressen :)  Jeg hadde en vinterbukse med seler til min datter for 2 vintre siden, men husker ikke hva den het. Men den var genial! Med strikk i midjen :):)  Skal prøve å finne den på nettet :) 

Skrevet

http://www.jollyroom.no/barneklaer/yttertoy/vinterklaer/skibukser/didriksons-skibukser-amitola-coal-black-str-80

Denne har justerbar midje. Vet ikke om du er klar over det, men didriksson har ikke "mellom størrelser". Så om barnet bruker en mellom størrelse (eksempel på mellom str 110/116), må barnet enten ha størrelsen mindre, eller en større størrelse. Mange er ikke klar over det, og klager ofte over at dressene dems er for små i str osv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...