Gå til innhold

Lek til voksenfest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg trenger tips til gøye fest-aktiviteter :)

Jeg skal holde surpriseparty for mannen min på lørdag. Vi blir 8 stykk, 2 jenter og 6 gutter. Alderen varierer fra 22 til 35. Det blir ikke noe fyll og da teri-fest da mange av de kjører, så ingen drikkeleker. Vi har heller ikke så veldig mye gulvplass, så helst noe som kan gjøres mens man sitter.

Greia er at de fleste av de som kommer ikke er sånne folk som elsker festleker. Likevel tenkte jeg at det kanskje er gøy med ett eller annet slik at folk føler at det skjer litt. Noe enkelt, men gøy liksom. F.eks førstemann til å få gele ut av et shotteglass kun ved hjelp av tunga. 

Forslag?

Anonymkode: da1b3...d10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville syntes sånne leker var kleine, så jeg ville forsøkt å unngått dem. Spesielt om du vet at de som kommer ikke er så med på sånt de heller.

Det som er litt gøy er å la musikken gå fra person til person. Dvs at første person setter på en sang han liker på Spotify. Før den sangen er over så skal neste person sette på en sang som a) vedkommende liker og b) er en annen sjanger enn den som spilles nå.

Slik kan runden gå og man vil da få ulik type musikk, alle vil få spilt sanger de liker og man kan prate underveis.

Anonymkode: 7b38f...924

• Liker 3
Skrevet

Pakkeleken er jo alltids gøy da og finnes i ulike variasjoner. Versjon 1 (under) har jeg lekt både ved at alle gjestene har tatt med seg en liten pakke hver, og at vertskapet har kjøpt inn masse småpakker (at fra småsjokolader til kjøkkensvamper til lys til forskjellige småting). Versjon 2 trenger man bare en pakke og den ender ofte opp hos "bursdagsbarnet" tilslutt. 

Versjon 1

Versjon 2

Skrevet

Be alle damene om å ta av en av skoene sine, og putt alle de enslige skoene ned i en plastsekk. Verten går deretter rundt til alle mennene og ber dem om å ta ut en sko hver fra posen. Den skoen hører til blir deres borddame.

Anonymkode: 3a20f...c6b

Skrevet

Be alle hå å ta.bilde av kjønnene sine og gjett hvem som er hvem sin.

Anonymkode: 29e60...cbc

Skrevet

De som har sagt de ikke er glad i selskapsleker, vil nok ikke synes det er gøy denne gangen heller. 

• Liker 1
Skrevet

Hvis man ikke er flere enn 8 så kan man jo droppe selskapslekene og gå for et ordinært, men morsomt selskapsspill, som for eksempel Alias. Langt mindre kleint enn å fiske gele ut av glass med tungen og andre ganske meningsløse ting i alle fall. Jeg hater selskapsleker, men et spill kan gi god stemning. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...