AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #1 Skrevet 14. februar 2017 Heisann, vi har en datter født i april 2016 som vi nå skal søke barnahageplass til. Problemet er bare at vi vet ikke helt hvilken kommune vi ender opp med å bosette oss i til høsten, og fristen for å søke barnahege i hovedopptaket er jo 1. mars. I april eller mai er nok alt klarere for oss, da alt kommer an på jobb og flere usikre faktorer. Kan jeg søke barnahageplass i to kommuner, for så å takke nei til den ene plassen? Og kan jeg søke plass i en kommune jeg ikke er bostedsregistrert i enda? Takk for svar! Anonymkode: 60a92...ef7
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #2 Skrevet 14. februar 2017 Beklager: mente så klart barnehage og barnehageplass. Gikk litt fort i svingene her. Anonymkode: 60a92...ef7
Gjest Rosetelys Skrevet 14. februar 2017 #3 Skrevet 14. februar 2017 (endret) . Endret 6. februar 2018 av Rosetelys
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #4 Skrevet 14. februar 2017 Tusen takk! Søkte litt nå på forskjellige forumer, og jeg ser at det så klart er en langt mer vanlig problemstilling enn jeg trodde. Ser ut til at de fleste gjør nettopp dette, sender med en begrunnelse, og at det da skal gå ganske problemfritt. Så lenge man har meldt flytting til riktig kommune innen oppstart. Anonymkode: 60a92...ef7
atropos Skrevet 14. februar 2017 #5 Skrevet 14. februar 2017 Du kan ihvertfall søke på barnehageplass i en annen kommune. Det gjorde vi i fjor da vi skulle flytte. Så da kan du vel egentlig søke på de du tenker er aktuelle uansett kommune, og takke nei til de du ikke behøver.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #6 Skrevet 14. februar 2017 Vi søkte i fem forskjellige kommuner da vi skulle flytte. Skrev ingen forklaring, men fikk likevel plass i fire av dem, mens en dame fra den femte ringte oss og var meget forvirret, hun kunne ikke skjønne hvorfor vi hadde søkt barnehageplass i en kommune så langt unna der vi bodde. Trodde nesten det sa seg selv men. Da vi forklarte det fikk vi tilbud om plass der og. Anonymkode: 87c83...1b7
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #7 Skrevet 14. februar 2017 I min kommune er kriteriene for å få lovfestet rett til plass ved hovedopptaket, disse: .At barnet fyller 1 år før 1.11.17,søknaden er sendt før 1.mars,og at barnet har bostedsadresse i kommunen.Hvis barnet skal flytte til kommunen,må man skrive adressen man skal flytte til,og når.Ser ut til at det er ulik praksis i ulike kommuner.Anbefaler deg å ringe barnehagekontoret i de aktuelle kommunene,og spørre saksbehandler for opptak.Lykke til😊 Anonymkode: b3653...729
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå