Kamelia83 Skrevet 14. februar 2017 #1 Skrevet 14. februar 2017 (endret) Dere som har lampe over salongbordet, hvilken har dere? Jeg sliter med å finne en jeg tror vil passe. Vanlig plafond er jo ganske kjedelig, men så tenker jeg at lamper som henger bare vil være i veien? Og hvilken størrelse bør det være? Er den for stor blir den vel irriterende, men blir den for liten blir den kanskje malplassert? Jeg vil gjerne ha en med litt varmt lys, men det har vel mer med pærene å gjøre. Trenger virkelig noen tips her Endret 14. februar 2017 av Kamelia83
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #2 Skrevet 14. februar 2017 varmt lys har med lyspæra å gjøre. Ut over det så elsker jeg min PH7, men det er en pendel. Det fine med den er at den har ingen blending. Jeg bare elsker min lampe og gikk faktisk og bestilte den samme dag som vi skrev under kontrakten når vi kjøpte huset. Den har så fantastisk fin design. Anonymkode: 82346...e91
Kamelia83 Skrevet 14. februar 2017 Forfatter #3 Skrevet 14. februar 2017 Takk for svar Ja den lampa syns jeg var fin. Men har du bilde av den over et salongbord? Har sett for meg den type lampe mest på kjøkken eller over spisebord? Skjønner jeg må begynne å tenke litt annerledes, men jeg har ikke peiling på interiør egentlig
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #4 Skrevet 14. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: varmt lys har med lyspæra å gjøre. Ut over det så elsker jeg min PH7, men det er en pendel. Det fine med den er at den har ingen blending. Jeg bare elsker min lampe og gikk faktisk og bestilte den samme dag som vi skrev under kontrakten når vi kjøpte huset. Den har så fantastisk fin design. Anonymkode: 82346...e91 Det finnes ikke en PH7 pendel lampe....sikker på at det ikke er PH5 eller PH61/2-6? Uansett, alle PH pendellamper er utrolig fine. Anonymkode: bacd9...778
Athene Skrevet 14. februar 2017 #5 Skrevet 14. februar 2017 Jeg har Foscarini sin Caboche pendel over bordet i en av stuene. Den er lett og lys, henger lavt men samtidig så høyt at man ser hverandre over bordet. I og med at den henger rett over et lavt salongbord er den ikke i veien, og fordi den ikke bygger mye i høyden (for å si det slik) og har enkelt oppheng er den ikke for dominerende i rommet. I TV stua har vi kun spotter, her trur jeg en pendel ville vært i veien.
Kamelia83 Skrevet 14. februar 2017 Forfatter #6 Skrevet 14. februar 2017 3 timer siden, Athene skrev: Jeg har Foscarini sin Caboche pendel over bordet i en av stuene. Den er lett og lys, henger lavt men samtidig så høyt at man ser hverandre over bordet. I og med at den henger rett over et lavt salongbord er den ikke i veien, og fordi den ikke bygger mye i høyden (for å si det slik) og har enkelt oppheng er den ikke for dominerende i rommet. I TV stua har vi kun spotter, her trur jeg en pendel ville vært i veien. Ja det er TV jeg tenker en pendel vil komme i veien for om den må henge såpass lavt. Så det må være en lampe som kan henges litt høyt opp uten at det ser dumt ut. Lampa du har ser forøvrig kjempefin ut :D
Athene Skrevet 14. februar 2017 #7 Skrevet 14. februar 2017 2 minutter siden, Kamelia83 skrev: Ja det er TV jeg tenker en pendel vil komme i veien for om den må henge såpass lavt. Så det må være en lampe som kan henges litt høyt opp uten at det ser dumt ut. Lampa du har ser forøvrig kjempefin ut :D Hva med en lampe i "kongle" design, som henger ganske tett oppunder taket? Jeg føler disse passer til det på grunn av formen. https://www.room21.no/no/artiklar/conia-pendel-hvit.html Vanskelig å komme med tips uten å vite stilen Room 21 og Illums har mye fint. Ville bladd rundt der. Finner du noe du liker stilmessig søker du opp samme lampe i google eller pinterest, og ser hvordan den ser ut i ulike rom. Har et par ganger deponert i butikk, eller bestilt over nett (tre ukers angrefrist), slik at jeg kan holde opp lampa i rommet og se hvordan det blir før jeg bestemmer meg.
Kamelia83 Skrevet 14. februar 2017 Forfatter #8 Skrevet 14. februar 2017 Den titta jeg faktisk på i stad, og syns den var litt stilig med den fasongen. Tror jeg skal søke opp litt på pinterest ja, takk for tips. Og så er det bare å få samboeren til å like de lampene jeg liker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå