AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #1 Skrevet 14. februar 2017 Jeg takler bare ikke samboeren til venninnen min. Så til de grader misliker jeg han at jeg kvier meg for å reise til henne hvis han er hjemme. En ting er det jeg vet som hun fortsatt sørger over men utad har tilgitt; at han har bedratt henne. En annen ting er at han drikker altfor mye. Hver helg. Med barna til stede. I den grad at han blir beruset. Hun liker heller ikke drikkingen hans og spør meg stadig om jeg tror han har et alkoholproblem. Den ene gangen vi drakk sammen i festlig lag klådde han på meg ved to anledninger mens hun var ute av rommet. Typ strøk meg over baken og kommenterte hvor deilig den var. Var også invitert dit på middag en lørdagskveld. Barna var med. Min mann drikker svært sjelden og takket nei til alkohol. Jeg tok et par glass vin til maten men takket nei til drinker etter maten da jeg strengt tatt ikke er glad i alkohol selv. Liker ikke smaken og blir fort kvalm. Han, samboeren til venninnen, uttrykte tydelig at vi var et forferdelig par å ha på besøk, festbremser altså. Vi visste ikke at det var "fest" av det slaget ettersom ungene var med, ikke hadde vi drukket av den grunn heller. Det er mange småting jeg ikke liker ved han, han er veldig gammeldags i rollefordeling i hjemmet, han behandler husdyrene dårlig, han "tok" valpen deres så ille at den skrek. Han hater katter og selv om han vet hvor glad jeg og min mann er i vår katt så snakker han om at han skyter de som måtte komme inn på eiendommen hans. Han er så ulik min samboer som det går an, og jeg klarer ikke se hva hun ser i ham. Har prøvd å finne noen gode sider som jeg kan like, men de dårlige overskygger alt for meg. Nå inviterer jeg venninnen til meg så mye som mulig, og unngår å være hos henne. Tror ikke hun har merket noe ennå, men jeg tror jo hun kommer til å gjøre det snart. Hva skal jeg gjøre, hvordan orke å tilbringe tid men denne fyren uten å røpe hvor mye jeg misliker ham? Jeg har ikke lyst til å si noe til henne, har sagt hva jeg mener om utroskap og drikkingen, men hun forguder ham, og jeg vil ikke miste henne. Anonymkode: 7a715...5eb
Ewe Skrevet 14. februar 2017 #2 Skrevet 14. februar 2017 Jeg har ei venninne jeg også som har en mann jeg misliker sterkt. Han er veldig mistenksom, beskylder henne ofte for å være utro eller se på andre menn, ringer hele tiden for å vite hvor hun er, tror ikke på noe hun sier, klikker og skjeller henne ut hvis han sender en mld på det FB og det står "sett" uten at hun har svart osv.. Jeg har ikke lagt noe skjul på at jeg misliker han sterkt til henne. Hvorfor skal jeg det? Vi har kjent hverandre i 20 år, og jeg skylder henne å være ærlig. Jeg sier alltid det jeg mener, selvom det har resultert i at hun ikke forteller meg om problemene de har, siden hun vet jeg bare kommer til å måpe over dem uansett. Jeg henger aldri med dem begge, jeg kommer bare på besøk når han ikke er hjemme. 2
artigsjokk Skrevet 14. februar 2017 #3 Skrevet 14. februar 2017 Enig med @Ewe, til gode gamle venninner har jeg lav terskel for å si "Sorry ass, men han behandler deg som en dritt" hvis det er det som er tilfellet. De veit jeg er en ærlig type og ofte tror jeg de er glade for å få en direkte tilbakemelding. At det ikke er dem det er noe galt med liksom. Jeg sier jo dette fordi jeg er glad i mine venninner og blir oppriktig sint når de blir dårlig behandlet av typene sine. 3
Gjest O.G. Skrevet 15. februar 2017 #4 Skrevet 15. februar 2017 Har selv noen venninner som jeg ikke makter mennene til og det ble så mye bedre da jeg ikke lenger gadd å skjule det.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #5 Skrevet 15. februar 2017 Her mener jeg det er på sin plass å lufte denne familien for barnevernet. Han blir tydelig full foran barna og er stygg med dyrene. Alle alarmbjeller ringer hos meg. Telefon til Mattilsynet også angående dyreholdet. Kanskke alt som trengs er en telefon fra en instans for at både han og venninna di skal våkne. Anonymkode: 0e6a8...ed6 1
Joia Skrevet 15. februar 2017 #6 Skrevet 15. februar 2017 Virker På 14.2.2017 den 13.56, AnonymBruker skrev: Jeg takler bare ikke samboeren til venninnen min. Så til de grader misliker jeg han at jeg kvier meg for å reise til henne hvis han er hjemme. En ting er det jeg vet som hun fortsatt sørger over men utad har tilgitt; at han har bedratt henne. En annen ting er at han drikker altfor mye. Hver helg. Med barna til stede. I den grad at han blir beruset. Hun liker heller ikke drikkingen hans og spør meg stadig om jeg tror han har et alkoholproblem. Den ene gangen vi drakk sammen i festlig lag klådde han på meg ved to anledninger mens hun var ute av rommet. Typ strøk meg over baken og kommenterte hvor deilig den var. Var også invitert dit på middag en lørdagskveld. Barna var med. Min mann drikker svært sjelden og takket nei til alkohol. Jeg tok et par glass vin til maten men takket nei til drinker etter maten da jeg strengt tatt ikke er glad i alkohol selv. Liker ikke smaken og blir fort kvalm. Han, samboeren til venninnen, uttrykte tydelig at vi var et forferdelig par å ha på besøk, festbremser altså. Vi visste ikke at det var "fest" av det slaget ettersom ungene var med, ikke hadde vi drukket av den grunn heller. Det er mange småting jeg ikke liker ved han, han er veldig gammeldags i rollefordeling i hjemmet, han behandler husdyrene dårlig, han "tok" valpen deres så ille at den skrek. Han hater katter og selv om han vet hvor glad jeg og min mann er i vår katt så snakker han om at han skyter de som måtte komme inn på eiendommen hans. Han er så ulik min samboer som det går an, og jeg klarer ikke se hva hun ser i ham. Har prøvd å finne noen gode sider som jeg kan like, men de dårlige overskygger alt for meg. Nå inviterer jeg venninnen til meg så mye som mulig, og unngår å være hos henne. Tror ikke hun har merket noe ennå, men jeg tror jo hun kommer til å gjøre det snart. Hva skal jeg gjøre, hvordan orke å tilbringe tid men denne fyren uten å røpe hvor mye jeg misliker ham? Jeg har ikke lyst til å si noe til henne, har sagt hva jeg mener om utroskap og drikkingen, men hun forguder ham, og jeg vil ikke miste henne. Anonymkode: 7a715...5eb Uten å vite hvor mange enheter alkohol han inntar daglig eller ukentlig, vil jeg si ja han har alkoholproblemer. Rett og slett fordi han viser en ødeleggende/sjenerende og dum atferd i fylla som tærer på ekteskapet. Hvem vet, det kan være mere under overflaten. En alkoholiker er en som drikker mye, men det som skiller en med problemer og en som bare drikker mye, er at førstnevntes atferd ødelegger gode ting i livet for seg selv og familie/venner rundt, karriære, økonomi osv. Du får si til henne da, at du er glad i henne, men at mannen har alkoholproblemer, og at hun bør oppsøke proff informasjon og hjelp om det å være sammen med en som er alkis. Det er ikke lett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå