Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har to venninner, hun ene, la meg kalle henne Kathrine, har jeg kjent i 5 - 6 år. Vi møtes ikke så ofte, kanskje fire ganger i året. Jeg har tidligere kranglet litt med henne, mest over små bagateller. Kan ta et eksempel: Hun ville begynne med bikini fitness, men jeg sa hun var så fin som hun var og at jeg ikke skjønte hvorfor hun ville begi seg ut på noe sånt. Dette tok hun veldig negativt og postet et blogginnlegg om misunnelse og at hun ikke likte å høre hun var fin nok. "Alle vil jo se bedre ut enn venninnene sine og man får løfte opp rumpen sin fra sofaen istedenfor å kritisere meg", skrev hun. Som et tydelig stikk til meg. 

Venninne nummer to kaller jeg Sonja, hun ble jeg kjent med gjennom Kathrine for ett år siden. Kathrine er koselig når vi er to, men så fort det er gutter til stede så er hun ute etter å drite meg ut. Jeg har sagt nei til å komme på festen hennes og dette er hun veldig fornærma over. Grunnen til at jeg ikke vil komme er fordi Kathrine blir ekstra ille når hun drikker. 

Kathrine har fått høre at jeg ikke kommer og har derfor sendt meg litt småspydige meldinger pga dette. Hun har tydeligvis tatt Sonja sitt parti. 

Sonja hadde jeg tenkt til å kutte ut, men jeg skjønner nå at ved å kutte ut henne så mister jeg nok Kathrine også? Tror ikke hun kommer til å være venn med meg hvis jeg kutter Sonja ut. Men nå lurer jeg egentlig på om ikke Kathrine er så god venninne hun heller? Siden hun sender slike meldinger og med tanke på tidligere erfaringer.

Anonymkode: aa090...5f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kathrine høres ut som en oppmerksomhetssyk passiv aggressiv person. Jeg ville ikke sett på å miste det vennskapet som et stort tap, heller det motsatte.

• Liker 5
Skrevet

Dere er vel ikke så gode venner egentlig ,eller..? Bikinifitness er kansje litt over the top, men selv er jeg alltid positiv når venner ønsker å komme seg i form. Hvorfor ikke støtte henne? Flott at du synes hun er bra nok som hun er, men å komme seg i form er virkelig alpha omega. Det er kjempeviktig, spesilt om man ikke er i sånn god form generellt. 

Folk burde være flinkere å støtte hverandre.

Anonymkode: 6f162...e9f

Skrevet

Har du mulighet til å skaffe deg helt nye venner?

Anonymkode: 9b896...08c

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig. 

Og har to veldig gode venninner fra før av. 

TS. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dere er vel ikke så gode venner egentlig ,eller..? Bikinifitness er kansje litt over the top, men selv er jeg alltid positiv når venner ønsker å komme seg i form. Hvorfor ikke støtte henne? Flott at du synes hun er bra nok som hun er, men å komme seg i form er virkelig alpha omega. Det er kjempeviktig, spesilt om man ikke er i sånn god form generellt. 

Folk burde være flinkere å støtte hverandre.

Anonymkode: 6f162...e9f

Nei, egentlig ikke.

Ja, ser den, men var redd hun skulle få et litt hysterisk forhold til kroppen, noe hun også fikk. 

TS.

Skrevet

Hva skal man med fiender når man har slike venninner?

Kutt ut begge to.

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Sandie skrev:

Hva skal man med fiender når man har slike venninner?

Kutt ut begge to.

Jeg har kommet frem til det føles mest riktig.

TS. 

Skrevet

Selv ser jeg ikke hvorfor du kritiserer noe som hun deler med deg av engasjement. Det er irriterende å ha noen som som kommer med negative kommentarer stadig vekk, gjerne på noe som er helt ubetydelig. Bikini Fitness er ikke for alle, ikke for meg heller, men det er mange som finner motivasjon, mestring og et godt nettverk i dette. Jeg synes det dreier seg om langt mer enn bare å strebe etter å se bra ut. 

Det er fint at du erkjenner at dere krangler over bagateller, men hun er ikke den eneste som har skyld i dette. Det kan være en idé å holde dine egne negative tanker for deg selv. 

Anonymkode: 5b6cc...046

Skrevet
På 14.2.2017 den 13.46, AnonymBruker skrev:

Nei, egentlig ikke.

Ja, ser den, men var redd hun skulle få et litt hysterisk forhold til kroppen, noe hun også fikk

TS.

Synes det er flott at du prøvde å få henne fra å bli altfor fokusert på kroppen sin, men som anonymbruker under her sier, så kunne du kanskje prøvd å støtte venninnen din litt mer, og ikke vært så negativ fra starten av. Har selv opplevd at noe jeg plutselig har fått øynene opp for, blir sett ned på av andre, og istedet for å heie på meg, eller oppmuntre meg til å prøve, så sitter folk og rakker ned på interessen min, noe som ikke akkurat hjelper på motivasjonen. 

Og når man endelig våger å konfrontere dem med den shitty holdningen deres, så får man bare beskjed om at de ville beskytte deg mot å falle hodestups i grøfta, og at alt var gjort i beste mening for deg.

Nei,  gode venner vil det beste for deg, og løfter deg opp mens du prøver dine første steg mot noe nytt. Drittvenner, derimot, går  'all-in'  for å ødelegge, og forklarer oppførselen sin med  "beskyttelse og omsorg".

Jeg tror ikke at du er en dårlig venninne, men du kunne jo ha prøvd å være litt mer positiv til hennes ønske om å forsøke seg på fitness, for det virket jo som om hun var veldig gira til det i starten, men du ødela antagelig mye av startgleden for henne.

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er fint at du erkjenner at dere krangler over bagateller, men hun er ikke den eneste som har skyld i dette. Det kan være en idé å holde dine egne negative tanker for deg selv

Skrevet
På 14.2.2017 den 12.35, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg har to venninner, hun ene, la meg kalle henne Kathrine, har jeg kjent i 5 - 6 år. Vi møtes ikke så ofte, kanskje fire ganger i året. Jeg har tidligere kranglet litt med henne, mest over små bagateller. Kan ta et eksempel: Hun ville begynne med bikini fitness, men jeg sa hun var så fin som hun var og at jeg ikke skjønte hvorfor hun ville begi seg ut på noe sånt. Dette tok hun veldig negativt og postet et blogginnlegg om misunnelse og at hun ikke likte å høre hun var fin nok. "Alle vil jo se bedre ut enn venninnene sine og man får løfte opp rumpen sin fra sofaen istedenfor å kritisere meg", skrev hun. Som et tydelig stikk til meg. 

Venninne nummer to kaller jeg Sonja, hun ble jeg kjent med gjennom Kathrine for ett år siden. Kathrine er koselig når vi er to, men så fort det er gutter til stede så er hun ute etter å drite meg ut. Jeg har sagt nei til å komme på festen hennes og dette er hun veldig fornærma over. Grunnen til at jeg ikke vil komme er fordi Kathrine blir ekstra ille når hun drikker. 

Kathrine har fått høre at jeg ikke kommer og har derfor sendt meg litt småspydige meldinger pga dette. Hun har tydeligvis tatt Sonja sitt parti. 

Sonja hadde jeg tenkt til å kutte ut, men jeg skjønner nå at ved å kutte ut henne så mister jeg nok Kathrine også? Tror ikke hun kommer til å være venn med meg hvis jeg kutter Sonja ut. Men nå lurer jeg egentlig på om ikke Kathrine er så god venninne hun heller? Siden hun sender slike meldinger og med tanke på tidligere erfaringer.

Enig med anonym - dere er ikke så gode venner da, eller? :)

Skrevet
På 14.2.2017 den 12.43, AnonymBruker skrev:

Det får hun svare på selv, men jeg ser ingen grunn til å kutte kontakt med disse hvis de er gode venner slik ts presenterer det.
Hva bikini-fitness har med saken å gjøre vet jeg ikke, og er det en god nok grunn til å forsøke å henge henne ut?

Skrevet
På 15.2.2017 den 23.23, AnonymBruker skrev:

Selv ser jeg ikke hvorfor du kritiserer noe som hun deler med deg av engasjement. Det er irriterende å ha noen som som kommer med negative kommentarer stadig vekk, gjerne på noe som er helt ubetydelig. Bikini Fitness er ikke for alle, ikke for meg heller, men det er mange som finner motivasjon, mestring og et godt nettverk i dette. Jeg synes det dreier seg om langt mer enn bare å strebe etter å se bra ut. 

Det er fint at du erkjenner at dere krangler over bagateller, men hun er ikke den eneste som har skyld i dette. Det kan være en idé å holde dine egne negative tanker for deg selv. 

Så gøy at det du ser på som problemet her er bikini fitness. 😁

Anonymkode: f94b0...7b9

Skrevet
18 timer siden, fuglekvitter__ skrev:

Det får hun svare på selv, men jeg ser ingen grunn til å kutte kontakt med disse hvis de er gode venner slik ts presenterer det.
Hva bikini-fitness har med saken å gjøre vet jeg ikke, og er det en god nok grunn til å forsøke å henge henne ut?

Synes du TS presenterer disse jentene som -gode- venner på måten de oppfører seg...?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Synes du TS presenterer disse jentene som -gode- venner på måten de oppfører seg...?

Nei selvsagt ikke - men ts kan umulig vite det hvis ikke, eh ja... du vet... 

Skrevet
På ‎14‎.‎02‎.‎2017 den 13.35, AnonymBruker skrev:

Kan ta et eksempel: Hun ville begynne med bikini fitness, men jeg sa hun var så fin som hun var og at jeg ikke skjønte hvorfor hun ville begi seg ut på noe sånt.

Jeg skjønner du mente det godt ved å si dette til henne, men:  Du går så ut i fra at hun kun vil begynne pga utseendet.  Uansett hvilken treningsform, så er det mange andre grunner enn utseendet til å trene:  Man får en grunn til å begynne å spise sunnere, sette seg mål og oppnå dem er gøy, kroppen blir generelt sunnere etc.  Bikinifitness bringer jo også automatisk et nytt utseende, men ikke nødvendigvis et som er så attraktivt, i hvert fall ikke akkurat på konkurransetidspunktet.  Det siste er selvsagt kun min personlige mening.  Når en person i din nærhet vil begynne med en ny hobby som ikke er destruktiv foreslår jeg at du i utgangspunktet er støttende fra nå av.

Når det er sagt, jeg hadde kuttet ut begge to.  Dette er vel ikke venner egentlig, i hvert fall ikke Kathrine pga oppførselen (drite deg ut med andre tilstede etc.)  Skjønte ikke helt hva denne Sonja har gjort for noe galt, men hvis du ikke har lyst til å omgås henne er det grunn god nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...