Gå til innhold

Forsikring av hund...

Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Tenker da mest på livsforsikring og veterinærforsikring for hunden. Hvor mye pleier dette å koste? Og hva dekker det?

Er det annen forsikring vi også bør vurdere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hvis hunden ikke skal brukes til jakt eller avl eller på annen måte er spesielt verdifull så holder det nok med en veterinærutgiftsforsikring. Jeg har det hos Gjensidige Forsikring og det koster ca. 700 kr. pr. år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betty Boop

Vi har livs-og veterinærforsikring på vår hund. Den koster ca. 1500 kr i året. Det er endel penger, men det er deilig å vite at hvis noe skulle skje med hunden vår, så kommer ikke det økonomiske på toppen av alle andre bekymringer.

Det er verdt å sjekke priser hos forskjellige selskap, særlig hvis du allerede har andre forsikringer - noen selskaper har "kvantumsrabatt" hvis du har flere forsikringer hos dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

Jeg har forsikret Nemi i Gjensidige, både dødsforsikring og vetrinærforsikring. hva vi betalte eksakt husker jeg ikke. tror det var rundt 1300-1500...

Er forresten sjeleglad for vetrinærforsikringen!! Har hatt en del problemer pga nemis allergi, og for et par mnd siden fikk vi tilbakebetalt nesten 4000 kr fra Gjensidige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

så digg!

Livsforsikringen gjelder om hunden blir påkjørt eller liknende? Da får man tilbake kjøpssummen? Stemmer det? Hva annet gjelder den?

Hvor stor er egenandelen på veterinærforsikringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

Livsforsikringen gjelder om hunden blir påkjørt eller liknende? Da får man tilbake kjøpssummen? Stemmer det? Hva annet gjelder den?

Det stemmer. Du får hele kjøpssummen tilbake ved død. Tror det er så enkelt som det!?

Hvor stor er egenandelen på veterinærforsikringen?

På vår forsikring, 1000 kr opp til 5000, deretter 20%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror prisen vil variere med type hund (pris på valp), og hva den skal brukes til (t.d. tilleggsforsikring for hund i avl).

Jeg betaler ca 1200 pr. år. = livsforsikring og veterinærforsikring.

Om den ble brukt i avl, tror jeg det var et tillegg på ca. kr 100, etter første vellykkede kull (dersom det skulle skje noe med hunden, og den ikke kunne få flere kull. Men måtte altså først ha hatt et vellykket svangerskap og fødsel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler ca 1600 i året for min schæfer, men jeg har tre forsikringer hos samme selskap og har fått noe rabatt, sånn at bilforsikringen min er billigere enn den ellers ville vært. Forsikringa dekker veterinærutgifter ved sykdom eller skade, jeg betaler 750 i egenandel pr sykdomstilfelle. Hvis hunden dør (ikke av alderdom) får jeg utbetalt forsikringsverdien, som er satt til ca 10.000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten ringe rundt og høre. Det er svært store forskjeller både i avtaler og pris. Enkelte selskap dekker en skade hele livet med en egenandel (If) mens andre har en egenandel pr. 100 (?) dager uansett skade i disse 100 dagene. Noen gir ikke utbetaling ved beinproblemer.

Noe lønner seg for noen, andre for andre (de med store hunder bør ha en forsikring som dekker beinproblemer (uavhengig av AA/HD)).

Gjensidige NORs behandling varierer fra kontor til kontor - det er min erfaring. Og om man bruker forsikringen, så kommer de å enten setter opp premien eller sier opp hele forsikringa (ja, jeg har erfart det selv, uten å ha brukt den mye).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror prisen vil variere med type hund (pris på valp), og hva den skal brukes til (t.d. tilleggsforsikring for hund i avl).

Jeg betaler ca 1200 pr. år. = livsforsikring og veterinærforsikring.

...Og i morgen skal jeg kontakte mitt forsikringsselskap og høre hva den dekker... :-(

Kom nettopp hjem, etter 10 timer med kamp for livet for min stakkars bissevoffs... :cry:

Først til veterinær, der to stk kjempet for å redde livet dens (den holdt på å dø for oss der... :grine: ).

Da de hadde greid å stabilisere den, var det inn i bilen, med intravenøst og greier, og en kjøretur på nesten tre timer til klinikken, der tre personer sto klar til å operere (kl 22 om kvelden!).

På vei hjem fikk vi telefon om at en stor operasjon er utført, og SÅ LANGT ser det bra ut! Men slaget er ikke over ennå... :cry:

Ny vurdering i morgen, og dersom alt ser bra ut, kan vi kanskje hente den i morgen kveld, eller lørdag...

*Krysser fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 4 uker senere...

...Og i morgen skal jeg kontakte mitt forsikringsselskap og høre hva den dekker... :-(

Tusen takk for gode lykkeønskninger!!

Det ser ut til å gå bra med hunden min, men det var nære på...

Jeg har forsikring i Gjensidige (liv- og veterinær-), og betaler litt over 1400 pr år, oppdaget jeg da jeg studerte papirene.

Den dekker inntil kr 10.000 i veterinærutgifter pr forsikringsår (for mitt vedkommende nytt år i okt., så litt "uheldig" med den).

Operasjonen kom på ca kr 15.000.

Klinikken skrev skademelding, som den sender forsikringsselskapet, og klinikken får pengene derfra (kr 10.000). Det resterende beløp betalte jeg ved henting av hunden.

I tillegg fikk/får jeg de andre utgiftene (behandling på veterinærkontoret før vi dro til klinikken, medisiner, sårskift, fjerning av sting o.l.), men det betaler jeg så gjerne (regner med at summen for meg kommer opp mot 8 -10.000)!

Jeg fikk jo min "beste venn" tilbake! :P

Forsikring er godt å ha når man trenger den... :wink:

Må si jeg hadde hell i uhell, i.o.m. det skjedde like før jul, og ikke nå som det er veterinærstreik. Da hadde hunden min GARANTERT dødd... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...