Gå til innhold

Pus har veldig dårlig mage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker eukanuba sterilisert for med kylling, og ser at dette ikke går så bra. Avføringen er helt myk blitt værre i de siste dagene, fikk med en liten pose med noe allergi for fra veterinæren, prøvde den i skålen i går. Nå når hun gikk på do så kom det seriøst høye prompe lyder :sjokkbla:

Vet at om hunder får dårlig mage og har det over en periode så er det krise. Er det slik med katter og?

Vi flyttet inn i en ny bolig for 2 uker siden, så kanskje det er med på å forverre det? Har bestilt en annen forpose med lam denne gangen, for å se om det er kylling hun ikke tåler.

Jeg pratet litt kjapt med veterinæren om det da vi var innom der etter jul, hun sa at katter har normalt veldig fast avføring og at jeg burde prøve et annet for enn det jeg hadde eller allergi for. Da spurte jeg om jeg kunne vente ut den forposen jeg har nå og det sa hun var greit, og at jeg ikke trengte en sakte overgang som hunder trenger til nytt for. Stemmer det?

Anonymkode: 80cb3...6b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pus kan bli dårlig i magen om du bytter for brått. Det beste er å blande inn det nye foret i det gamle, så overgangen ikke blir for brå.

Skrevet

Ting som kan gi dårlig mage 

brå forbytting; hvor raskt kommer an på hvor sensitiv dyret er 

allergi; kjenner en katt som er hypoalergisk mot alt som kan ha spor av kylling i seg

endring i hverdag; utløser stress og usikkerhet, mange mennesker reagerer likt på stress 

sykdom; fortsetter det lenge så ville jeg fått dyrlegen til å undersøke magen til dyret 

pass på at katten får i seg nok væske, maten er ikke det farligste å gå glipp av. Det værste er å bli dehydrert for et dyr (og mennesker for den saks skyld) 

Anonymkode: 4f64b...0db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...