Gå til innhold

Melde fra om NAV-svindel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville du meldt i fra hvis du visste, helt sikkert, at en person fikk penger fra NAV (sykepenger/AAP/dagpenger etc), mens han/hun jobbet (svart) og bodde i et annet land (uten å gi beskjed om utenlandsopphold)? Ikke bare i korte perioder, men over mange måneder/år? 

Eller tenker du at det er deres sak? Og at du ikke vil være en tyster? 

Hvis du ville meldt fra: Ville du fortsatt meldt fra hvis det var noen som sto deg nær? Din søster? Kjæreste? Bestevenn? 

Anonymkode: fddda...82f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En sånn sak ville jeg meldt fra om ja. Dersom det var noen som stod meg nær, ville jeg tatt det opp med vedkommende først, hvis det ikke var det ville jeg bare meldt fra. 

Anonymkode: 10f05...68f

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller tenker du at det er deres sak?

Hvis du betaler skatt, så er det din sak. Du blir frastjålet penger fra denne personen.

Anonymkode: 3f70e...81c

• Liker 5
Skrevet

Ja, det hadde jeg. Skattepenger skal ikke gå til friske folk som jobber.

Anonymkode: 2574f...5fb

• Liker 3
Gjest canacas
Skrevet

Ja, ville meldt fra om det. Har meldt selskaper inn for mistanke om unndragelse av mva osv også. Finner meg ikke i det! 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du betaler skatt, så er det din sak. Du blir frastjålet penger fra denne personen.

Anonymkode: 3f70e...81c

Det er ikke TS som blir frastjålet disse pengene, det er Norge AS som blir snytt.

I dette tilfellet hadde jeg også sagt i fra, dersom det er opplagt at vedkommende får penger han/hun ikke har rett på. Og - dersom det skulle vise seg at det var feil så har man i hvert fall sagt i fra til NAV om at de må undersøke. Det er jo ikke sånn at man ødelegger for noen som rettmessig har fått penger heller. 

Tror mange kvier seg for å si ifra fordi de er redd for at de skal dumme seg ut og så stemmer det kanskje ikke osv osv. Men, da vil jo heller ikke NAV ta fra noen penger heller. Man tipser jo bare for at de skal sjekke ut saken. 

Anonymkode: 7fc5c...5a3

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Gjest Bifftomat
Skrevet

Ja, det hadde jeg. Sånne folk ødelegger for de som virkelig trenger stønadene. Men da skulle jeg vært helt sikker også.

Skrevet
På Tuesday, February 14, 2017 den 8.51, AnonymBruker skrev:

Ville du meldt i fra hvis du visste, helt sikkert, at en person fikk penger fra NAV (sykepenger/AAP/dagpenger etc), mens han/hun jobbet (svart) og bodde i et annet land (uten å gi beskjed om utenlandsopphold)? Ikke bare i korte perioder, men over mange måneder/år? 

Eller tenker du at det er deres sak? Og at du ikke vil være en tyster? 

Hvis du ville meldt fra: Ville du fortsatt meldt fra hvis det var noen som sto deg nær? Din søster? Kjæreste? Bestevenn? 

Dete r din plikt å opplyse Nav om det du her mener å vite. 

Anonymkode: 24ea2...3d1

• Liker 1
Skrevet

JA!

Anonymkode: 82806...9e2

• Liker 3
Skrevet

Lykke til, sier jeg bare. 

Jeg har meldt fra om svindel i to år nå og de har ikke gjort noe. Det er ikke slik at jeg mistenker svindel, men naboen har innrømt og gitt meg råd hvordan jeg kan svindle slik at jeg slipper å jobbe. De får inn mer enn oss som jobber 100% mens de selv sitter på rævva. 

Nei, forresten. De jobber svart og med denne inntekten betaler de ned en leilighet. 

Anonymkode: 4781c...758

Skrevet

Yepp, jeg har liten terskel for å si fra om slike ting. T.o.m venner.

Anonymkode: 9a87a...658

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...