AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #1 Skrevet 14. februar 2017 Jeg dater en hyggelig fyr som jeg har lyst til å bli bedre kjent med, men et par ting gjør meg litt usikker. Han er 31 år, men har aldri vært i et forhold unntatt et som varte ca. tre måneder (det er et par år siden). Etter et par glass vin en kveld ble han litt personlig og sa at han har vanskeligheter med å knytte seg til kvinner. Han utdypet ikke hva han mente, og jeg ville ikke grave mer. Fysisk er han slik at han kysser meg ofte, men lette, raske kyss og ikke klining. Han vil ha meg i armkroken. Men han virker litt tilbakeholden når det kommer til sex. Det har vi ikke hatt ennå. Han har ikke hatt så mange sexpartnere. Jeg må innrømme at jeg blir litt usikker av at han aldri har hatt et seriøst forhold før samtidig som han har vanskelig for å knytte seg til damer. Hva betyr liksom det? Jeg har hatt kjærlighetssorg en stund det siste året og er nok litt redd for å knytte meg til en som kanskje er følelsesmessig utilgjengelig. Noen som kan gi meg noen råd? Menn; Hva tenker dere? Og damer; Har dere vært borti en sånn mann før? Kan det ende godt?😌 Anonymkode: 76cb5...925
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #2 Skrevet 14. februar 2017 Hvor gammel er du TS? Anonymkode: e1dee...975
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #3 Skrevet 14. februar 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor gammel er du TS? Anonymkode: e1dee...975 Jeg er to år yngre enn han. Anonymkode: 76cb5...925
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #4 Skrevet 14. februar 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er to år yngre enn han. Anonymkode: 76cb5...925 Hvor mange menn har du vært kjærester med, og hvor mange har du vært seksuell med? Anonymkode: e1dee...975
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #5 Skrevet 14. februar 2017 Han er sikkert litt tilbakeholden fordi han har lite erfaring, og er redd for å trå for fort frem. Jeg ville gitt det mer tid. Anonymkode: 9affe...c05 9
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #6 Skrevet 14. februar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange menn har du vært kjærester med, og hvor mange har du vært seksuell med? Anonymkode: e1dee...975 Hva har det med saken å gjøre? Jeg har vært i flere langvarige forhold. Anonymkode: 76cb5...925 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #7 Skrevet 14. februar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva har det med saken å gjøre? Jeg har vært i flere langvarige forhold. Anonymkode: 76cb5...925 Relevant for du nevner jo tilsvarende for han. Anonymkode: e1dee...975 6
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #8 Skrevet 14. februar 2017 Han har jo ikke erfaring, selvfølgelig er han nervøs og redd for å tråkke feil. Siden du er usikker så antar jeg du har mer erfaring enn han? Det eneste jeg reagerer på er at han har vanskelig med å knytte seg. Dette ville jeg undersøkt mer. Du vil ikke, TRO MEG, involere deg med en følelsesmessig utilgjengelig mann. Anonymkode: 65ce3...d52 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #9 Skrevet 14. februar 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han har jo ikke erfaring, selvfølgelig er han nervøs og redd for å tråkke feil. Siden du er usikker så antar jeg du har mer erfaring enn han? Det eneste jeg reagerer på er at han har vanskelig med å knytte seg. Dette ville jeg undersøkt mer. Du vil ikke, TRO MEG, involere deg med en følelsesmessig utilgjengelig mann. Anonymkode: 65ce3...d52 Takk for svar ☺ Det er vel vanskelighetene med å knytte seg til damer som gjør meg mest skeptisk. Da stiller jeg meg jo spørsmålet om det er grunn til å tro at han vil klare, og ville, knytte seg til meg. Nå den siste uken har jeg også lurt på om han er iferd med å trekke seg litt unna. Mulig det bare er jeg som overanalyserer 😒 Anonymkode: 76cb5...925 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #10 Skrevet 14. februar 2017 I dette "forholdet" er tydeligvis ts den "sterke" kvinnen. Dette er altså "galt" i den sterke kvinnens verdenssyn, for en man skal både være alpha-han i senga og en tøffelhelt ute. Anonymkode: 14c02...a67 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #11 Skrevet 14. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I dette "forholdet" er tydeligvis ts den "sterke" kvinnen. Dette er altså "galt" i den sterke kvinnens verdenssyn, for en man skal både være alpha-han i senga og en tøffelhelt ute. Anonymkode: 14c02...a67 Absolutt ikke. Jeg er bare redd for å få følelser for en som ikke vil kunne gjengjelde dem. Man har selvfølgelig aldri noen garanti, men jeg prøver å finne ut om de tingene jeg har nevnt gjør risikoen alt for stor 😔 Anonymkode: 76cb5...925
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #12 Skrevet 14. februar 2017 Du kan jo be ham utdype. Er det slik at han generelt ikke har datet mye, eller er det slik at han har forsøkt mye, men nesten aldri utvikler følelser? Om det er slik at han rett og slett ikke har prioritert dating, så er det en grei sak. Selv er jeg 26 (kvinne) og har det siste året overhodet ikke datet. Langvarige forhold har jeg heller ikke hatt, rett og slett fordi jeg ikke har truffet noen komplett match og jeg ikke har noe behov for å være i et forhold "bare for å være det". Selv synes jeg det er bedre med folk som er litt kresne med hvem de gir seg hen til, fremfor å gå fra forhold til forhold. Men det er klart man må satse iblant. Du får bare bli bedre kjent med ham. Anonymkode: 98fba...30b 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #13 Skrevet 14. februar 2017 Jeg hadde en rebound for noen år siden med en som ikke hadde erfaring fra forhold( eller sex). Han hadde vært et mobbeoffer på skolen og bar nok preg av det. Han var en ganske spesiell fyr som manglet litt sosiale antenner. Han hadde veldig respekt for meg sånn i forhold til den intime delen, det skal han ha. Han var ikke pågående eller veldig opptatt av kun en ting. Han snakket veldig lite om seg selv da. Akkurat som han bare ville glemme fortiden. I tillegg så stirret han en del på meg når vi satt ved siden av hverandre. Ganske creepy. For meg er det turnoff med en fyr som ikke har erfaring med å være i et forhold og som oppfører seg pussig blant folk. Jeg hadde akkurat vært i et forhold i mange år med en ekstremt utadvendt fyr som var rake motsetningen til rebounden, så kontrasten ble for stor. Anonymkode: dff1f...952 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #14 Skrevet 14. februar 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo be ham utdype. Er det slik at han generelt ikke har datet mye, eller er det slik at han har forsøkt mye, men nesten aldri utvikler følelser? Om det er slik at han rett og slett ikke har prioritert dating, så er det en grei sak. Selv er jeg 26 (kvinne) og har det siste året overhodet ikke datet. Langvarige forhold har jeg heller ikke hatt, rett og slett fordi jeg ikke har truffet noen komplett match og jeg ikke har noe behov for å være i et forhold "bare for å være det". Selv synes jeg det er bedre med folk som er litt kresne med hvem de gir seg hen til, fremfor å gå fra forhold til forhold. Men det er klart man må satse iblant. Du får bare bli bedre kjent med ham. Anonymkode: 98fba...30b Takk for fine råd! Han har også sagt at han bruker lang tid på å forelske seg. Magefølelsen min sier at jeg bør trekke meg unna, i alle fall når jeg oppfatter det som at han er iferd med å gjøre det samme. Han er for øvrig en utadvendt og omgjengelig fyr med sosiale antenner. Anonymkode: 76cb5...925
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #15 Skrevet 14. februar 2017 Tenker han hadde en slem mor, søster eller begge deler eller at han ble mobbet av jenter i skolen Anonymkode: 05805...461
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #16 Skrevet 14. februar 2017 Har du møtt ham mange ganger, og over hvor lang tid? Og har dere møtt hverandre uten alkohol? Tenker, hvis han er tilbakeholden til og med MED alkohol, så tenker jeg at han virker litt "treg" eller uinteressert. De fleste menn ville jo da hvertfall prøvd seg. Hvis du bare har møtt han en eller to ganger, kan han jo være veldig sjenert. Anonymkode: e2a97...e64
dk73 Skrevet 14. februar 2017 #17 Skrevet 14. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for fine råd! Han har også sagt at han bruker lang tid på å forelske seg. Magefølelsen min sier at jeg bør trekke meg unna, i alle fall når jeg oppfatter det som at han er iferd med å gjøre det samme. Han er for øvrig en utadvendt og omgjengelig fyr med sosiale antenner. Anonymkode: 76cb5...925 Nå synes jeg ikke at du skal overanalysere dette for mye 😉 Det at han ikke forelsker seg så fort og slikt kan også ha en sammenheng med at HAN er redd for å bli dumpet/avvist. Siden han ikke har hatt så mange forhold så er det ikke så usannsynlig at han er redd for det og derfor blir litt reservert/tilbakeholden overfor damer. Hadde jeg vært deg og du føler at han er noe å satse på....så ikke overanalysere så mye men heller bare vise ham tydelig at du liker han veldig godt for den han er og at han kan føle seg trygg sammen med deg...så blir nok alt bra😉😉👍 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #18 Skrevet 14. februar 2017 2 timer siden, dk73 skrev: Nå synes jeg ikke at du skal overanalysere dette for mye 😉 Det at han ikke forelsker seg så fort og slikt kan også ha en sammenheng med at HAN er redd for å bli dumpet/avvist. Siden han ikke har hatt så mange forhold så er det ikke så usannsynlig at han er redd for det og derfor blir litt reservert/tilbakeholden overfor damer. Hadde jeg vært deg og du føler at han er noe å satse på....så ikke overanalysere så mye men heller bare vise ham tydelig at du liker han veldig godt for den han er og at han kan føle seg trygg sammen med deg...så blir nok alt bra😉😉👍 Takk for koselig svar. Han sa her om dagen noe sånt som at han følte at noe kanskje "manglet" mellom oss. Det er derfor jeg har blitt så usikker. Vet ikke om han er redd for forpliktelse (vi har ikke snakket noe om det) eller om han bare ikke liker meg godt nok ennå. Har vel mine tvil om at en som har valgt å være singel hele livet og sliter med forpliktelse, vil la seg omvende helt av meg (eller noen andre). 😔 Anonymkode: 76cb5...925
dk73 Skrevet 14. februar 2017 #19 Skrevet 14. februar 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for koselig svar. Han sa her om dagen noe sånt som at han følte at noe kanskje "manglet" mellom oss. Det er derfor jeg har blitt så usikker. Vet ikke om han er redd for forpliktelse (vi har ikke snakket noe om det) eller om han bare ikke liker meg godt nok ennå. Har vel mine tvil om at en som har valgt å være singel hele livet og sliter med forpliktelse, vil la seg omvende helt av meg (eller noen andre). 😔 Anonymkode: 76cb5...925 Hmmm.....er litt typisk dame og overanalysere alt. Slutt med det og heller prøve å få dette til å fungere i stedet. Om du skal overanalysere alt vil du også bli mer reservert...noe han også vil merke....og bli mer reservert.....og vipps så er dere inne i en dårlig spiral. Heller glede deg over at du har møtt en du liker godt og vis ham at du liker ham godt selv om at han har lite erfaring med damer....vis ham at du oppriktig liker ham og vil bli bedre kjent med ham så vil han også bli litt beroliget og senke skuldrene. En som han som ikke har mye erfaring med forhold vil automatisk være litt usikker. Så derfor vær tydelig på at du liker ham og vil bli bedre kjent med ham uten at du stresser ham😉 Selv har jeg flere forhold bak meg og mye mer erfaring med ham. MEN om ei jeg har datet har begynt å overanalysere alt jeg sier og gjør....eller planlegger samboerskap/bryllup etter 3. daten med meg så har jeg kuttet henne ut tvert. Så senk skuldrene dine og heller nyte hvert øyeblikk med ham😉 Lykke til👍
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #20 Skrevet 14. februar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for koselig svar. Han sa her om dagen noe sånt som at han følte at noe kanskje "manglet" mellom oss. Det er derfor jeg har blitt så usikker. Vet ikke om han er redd for forpliktelse (vi har ikke snakket noe om det) eller om han bare ikke liker meg godt nok ennå. Har vel mine tvil om at en som har valgt å være singel hele livet og sliter med forpliktelse, vil la seg omvende helt av meg (eller noen andre). 😔 Anonymkode: 76cb5...925 Når en mann jeg dater sier det til meg trekker jeg meg unna. Kommer han etter har han en interesse, gjør han det ikke så finner du fort ut av det. Anonymkode: 8cdf3...54d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå