Gå til innhold

Møkk lei av at alle har "angst"!

Anbefalte innlegg

Gjest Frk. Violeta
Skrevet

Det virker som om "alle" får en angstdiagnose om dagen! Begynner å lure på om legene har forvekslet bekymring med angst, eller om folk driver å selvdiagnostiserer seg selv i hytt og gevær!!? Greit nok at generasjon prestasjon står på dørterskelen til voksenlivet, men hvis "alle" skal gå rundt å ha angst og kunne bruke det som en unnskyldning i alt fra jobbsammenheng til at "nei, jeg må bli kjørt fordi bussen gir meg angstanfall", så kommer vi til å få et langt større samfunnsøkonomisk problem av det,  enn hva halve Syrias flyktninger ville gitt oss! Kjenner jeg er rimelig lei av å måtte tilpasse meg at folk har "angst". "Nei, jeg KAN ikke ditt og kan ikke datt, for jeg har angst jeg, vet du".  

Har virkelig så mange av disse menneskene en så alvorlig angstlidelse at det kan unnskylde normal funksjon i samfunnet? Eller er det simpelt hen blitt nok en trenddiagnose alà "utbrenthet"? 

Og hårsårheten rundt det hele, både fra de med "angst" og moralpolitiet som skal ta dem i forsvar er sikkert verdig en egen sytetråd! 

Videoannonse
Annonse
Gjest Frk. Violeta
Skrevet

Og uansett hvor man snur seg så hylles alle som står frem og forteller om denne forferdelige angsten. Flott med åpenhet altså, men det får da være grenser for medlidenhetshoreri...

Skrevet

Kjenner ingen med angst, jeg. At folk står frem i media betyr ikke at alle rundt om i landet har angst

Anonymkode: aae90...d86

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, Frk. Violeta skrev:

Og uansett hvor man snur seg så hylles alle som står frem og forteller om denne forferdelige angsten. Flott med åpenhet altså, men det får da være grenser for medlidenhetshoreri...

Har merket det samme. For litt siden så var det tabu og slite psykisk generelt sett, nå er det angst.

Anonymkode: fe41e...34c

Skrevet

Enig, og bloggerene gjør det ikke akkurat bedre.  De har jo angst hele jævla hurven, er jo et kriterie for å bli rosablogger om dagen.  Har man ikke angst kan du bare glemme å være rosablogger.  er sikker på at halvparten av fjortisene som har "angst"  egentlig bare er ansvarsløse og sliter med selvtillitsproblemer.    Angst gir de en fribillett til å slippe unna alle de ubehagelighetene de velger å ikke forholde seg til. 

• Liker 19
Skrevet

Jeg tror også en del av de som står fram i media gjør det for å vinne lesere. Det gjelder så klart ikke alle, men noen. 

Når det gjelder oss vanlige folk tror jeg det kan komme av uvitenhet og mangel på andre ord som beskriver hva de føler

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg er forsåvidt enig i at det virker som overstadig mange har angst. Åpenhet er en fin ting , men det ødelegger for oss med virkelig , genuin angst. Jeg lider (ja; jeg sier lider) av generalisert angst i tillegg til panikkangst. Det har en veldig logisk grunn fra lang tids mobbing i barndommen, selv om jeg har blitt forsøkt behandlet blir jeg aldri "normal". Klarer å være nogenlunde fungerende , men er egentlig ganske psykisk handikappet og det ødelegger mye for meg. Jeg hadde ALDRI klart å eksponert meg på den måten som kjendiser/ bloggere med "angst" gjør . Akkurat den komboen er veldig merkelig synes jeg.

Jeg synes innlegget ditt var noe ufølsomt, TS, det finnes personer som faktisk er virkelig krøplet av dette. Men likevel må jeg innrømme (noe ufrivillig) at jeg forstår poenget ditt.

Endret av Lunarstone
  • Liker 29
Skrevet

Jeg begynner å lure på om all snakk og åpenhet rundt angst og depresjon egentlig virker mot sin hensikt. Alle har angst og depresjon og alle er hypokondere. Uansett blir de som har angst og depresjon satt i bås. 

Har selv en bekjent som slet med angst og depresjon. Han oppsøkte aldri hjelp til diagnostisering, men løste det heller selv ute skogen med ei hagle.

Anonymkode: 40852...505

• Liker 1
Skrevet

Nå må du rulle inn puppen, så jævla mange folk som har angst er det da vitterlig ikke!!!

Anonymkode: e8776...d66

• Liker 3
Skrevet
5 timer siden, Frk. Violeta skrev:

Det virker som om "alle" får en angstdiagnose om dagen! Begynner å lure på om legene har forvekslet bekymring med angst, eller om folk driver å selvdiagnostiserer seg selv i hytt og gevær!!? Greit nok at generasjon prestasjon står på dørterskelen til voksenlivet, men hvis "alle" skal gå rundt å ha angst og kunne bruke det som en unnskyldning i alt fra jobbsammenheng til at "nei, jeg må bli kjørt fordi bussen gir meg angstanfall", så kommer vi til å få et langt større samfunnsøkonomisk problem av det,  enn hva halve Syrias flyktninger ville gitt oss! Kjenner jeg er rimelig lei av å måtte tilpasse meg at folk har "angst". "Nei, jeg KAN ikke ditt og kan ikke datt, for jeg har angst jeg, vet du".  

Har virkelig så mange av disse menneskene en så alvorlig angstlidelse at det kan unnskylde normal funksjon i samfunnet? Eller er det simpelt hen blitt nok en trenddiagnose alà "utbrenthet"? 

Og hårsårheten rundt det hele, både fra de med "angst" og moralpolitiet som skal ta dem i forsvar er sikkert verdig en egen sytetråd! 

Jeg er 100% enig! Det er poppis å ha "angst", det er den perfekte undskyldningen.

Anonymkode: eeff3...469

• Liker 7
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå må du rulle inn puppen, så jævla mange folk som har angst er det da vitterlig ikke!!!

Anonymkode: e8776...d66

Puppene. Hun har to.

Anonymkode: f33c7...e83

Skrevet

Du vet at mennesker med angst var de som overlevde for ørten år siden?

Anonymkode: 65d73...572

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at mennesker med angst var de som overlevde for ørten år siden?

Anonymkode: 65d73...572

Teknisk sett så har vi alle kommet hit vi er i dag pga forskjellige evner.. det betyr ikke at det er hensiktsmessig å gå rundt med angst i dagens samfunn. 

Anonymkode: 82a49...27a

• Liker 1
Skrevet

Det blir flere og flere som snakker om sin angst, samtidig som sykemeldinger går opp. Enten så har befolkningen blitt sykere av en eller annen merkelig årsak, eller så er det blitt vanligere i disse dager å sykemelde seg på grunn av bagateller.

Anonymkode: 80e75...e8d

• Liker 3
Skrevet

Et enormt problem er at leger diagnostiserer med angst, så lenge de ikke "orker" å utrede pasienten. Da får jo alle angst, da. Hjerteinfarkt kan, og blir mest sannsynlig, forvekslet med angst. Hørte om en gravid dame som skulle føde, de sendte henne hjem ned angst. Trodde ikke på at hun skulle føde.

• Liker 1
Gjest Frk. Violeta
Skrevet
5 timer siden, Lunarstone skrev:

Jeg er forsåvidt enig i at det virker som overstadig mange har angst. Åpenhet er en fin ting , men det ødelegger for oss med virkelig , genuin angst. Jeg lider (ja; jeg sier lider) av generalisert angst i tillegg til panikkangst. Det har en veldig logisk grunn fra lang tids mobbing i barndommen, selv om jeg har blitt forsøkt behandlet blir jeg aldri "normal". Klarer å være nogenlunde fungerende , men er egentlig ganske psykisk handikappet og det ødelegger mye for meg. Jeg hadde ALDRI klart å eksponert meg på den måten som kjendiser/ bloggere med "angst" gjør . Akkurat den komboen er veldig merkelig synes jeg.

Jeg synes innlegget ditt var noe ufølsomt, TS, det finnes personer som faktisk er virkelig krøplet av dette. Men likevel må jeg innrømme (noe ufrivillig) at jeg forstår poenget ditt.

Hei! 

Jeg kunne kanskje vært klarere på å skille mellom de som faktisk har angst, og de som har "angst" alà det jeg mistenker å være en  trenddiagnose, men av og til må man provosere litt for å få i gang debatten også ;) Jeg har dyp respekt og synes fryktelig synd på de som virkelig sliter med angst. Har selv sett hvordan det kan ødellegge mennesker. Og nettopp derfor bør man ta debatten og være hard mot de som faktisk bare er bekymret for fremtiden, før de stikker av med respekten og støtten fra de som virkelig er syke. 

Skrevet

Jeg er enig med deg, TS. 

Du har angst og så har du "angst". Forskjellen på dette er fungeringen. Mange med "angst" fungerer veldig bra, og "angsten" blir ofte brukt for å unnslippe ting som er ubehagelige. Folk som er diagnostisert med angst av psykolog eller psykiater er ofte invalidisert av angsten. Det er ikke snakk om å kunne bestemme over den eller trosse den. 

For folk med angst er det problematisk at de med "angst" er så velfungerende, for det skapes et inntrykk av at man kan ta seg sammen bare man jobber hardt nok med deg selv. Angstlidelser er helt forferdelige, og man trenger år med terapi for å få bukt med den. Rosabloggere som selvdiagnostisere seg er en uting. 

Anonymkode: 125af...c9a

• Liker 14
Skrevet

Enig med deg jeg også, ts. Samtidig så vet jeg også at de er de som virkelig lider av angst og ikke "angst " . Men i dagens samfunn så er det nesten blitt litt for pop å hylle angst.  Fint å være åpen om det, men samtidig kan det bli litt for mye, spesielt når angst blir et misbrukt begrep. 

Anonymkode: ba57f...18c

• Liker 2
Skrevet

Enig, men min opplevelse er at det er flere "voksne" som har "angst" enn vi fra generasjon prestasjon. Virker som angst er den nye folkesykdommen.

Anonymkode: 3e8a3...1ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...