Gå til innhold

Venninne blir frekk når hun drikker.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har ei venninne som er hva man kan kalle "uten filter". Hun sier ting rett ut, noe som kan være litt for mye av det gode noen ganger og som kan såre. Egentlig har jeg kommet frem til at hun ikke er ei jeg vil omgås lenger, rett og slett pga dette. Hun kan når som helst slippe en bombe og drite meg ut.

Til helgen har hun bursdagsfest og jeg orker rett og slett ikke å komme fordi jeg ikke vil bli gjort til narr. Jeg ser det kommer flere gutter på festen og da vet jeg hun blir ekstra ille. Hun elsker å sette meg i et dårlig lys og forfremme seg selv. Det verste hun har gjort mot meg på fest er å dikte opp høyt at jeg har hatt kjønnssykdom.. Andre ting hun kan finne på å si, er å fortelle alle høyt og tydelig at 'Idas pupper er kjøpt og betalt". Det å gjøre narr av mine dårlige kokkevaner og skryte av sine gode, er noe hun gjør både edru og full. Hele tiden. 

Nå er hun dødelig fornærmet fordi jeg ikke kommer i bursdagen hennes, men jeg føler nesten at hun egentlig er fornærma fordi hun da ikke får  meg å henge ut.

Hadde dere villet dra på en fest hvor ei venninne garantert kom til å drite dere ut flere ganger utover kvelden? 

Anonymkode: 63f09...9a7

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri i verden, slike folk orker ikke jeg omgås.

Anonymkode: 9263e...ea1

• Liker 7
Skrevet

Definitivt ikke! Jeg hadde ikke kalt henne venninne engang. Venninner sier ikke sånne ting om hverandre.

• Liker 6
Skrevet

Har du egentlig sagt i fra til henne om at du ikke syns det er noe gøy? Tatt en alvorlig samtale med henne om det?

Det er jo ikke sikkert hun skjønner selv at hun driter deg ut, kanskje hun tror at det hun driver med et uskyldig tulling. (ja noen har faktisk så dårlig sosiale antenner.) Noen mennesker trenger faktisk å få inn med teskje at oppførselen deres ikke er grei..

Om du har sagt i fra om dette og hun er klar over at du syns det er fryktelig ubehagelig, ville jeg droppet henne på flekken. og gitt soleklar beskjed om at det er nettopp derfor du ikke gidder å komme i bursdagen hennes også. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde heller ikke giddet å omgås henne og hadde glatt kuttet henne ut. 

• Liker 1
Skrevet

Hvis det her skjer hver gang hun drikker så er det bare en ting å gjøre, sett henne bokstavelig talt til veggs med en beskjed om at du har noe på henne du også.

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Hadde ikke orket en sånn "venninne", hadde kuttet henne ut.

Skrevet

Hvis du absolutt skal omgås henne igjen (noe jeg ALDRI hadde gjort) kan du jo ta igjen med samme mynt. Si høyt og tydelig at Vibeke pleier å klø seg i rompa og lukte på fingrene etterpå. Eller at hun har en historie med å selge sex til menn for å kunne unne seg dyre vesker og sko. At hun plukker buser og spiser dem. At hun smittet tre karer med gonore etter trekant.Kanskje hun synes det er like morsomt :) 

Anonymkode: acdfa...59f

• Liker 6
Skrevet

Det der er et vennskap jeg ikke ville unnet min verste fiende engang. Du blir utsatt for psykisk nedbrytning. 

Hadde fortalt henne som det var - at man ikke ønsker kontakt lenger da hun faktisk plager deg når dere er ilag. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du absolutt skal omgås henne igjen (noe jeg ALDRI hadde gjort) kan du jo ta igjen med samme mynt. Si høyt og tydelig at Vibeke pleier å klø seg i rompa og lukte på fingrene etterpå. Eller at hun har en historie med å selge sex til menn for å kunne unne seg dyre vesker og sko. At hun plukker buser og spiser dem. At hun smittet tre karer med gonore etter trekant.Kanskje hun synes det er like morsomt :) 

Anonymkode: acdfa...59f

Hun har faktisk virkerlig solgt sex.

TS.

Skrevet

Wow, denne venninnen må virkelig ha noen andre usedvanlig gode kvaliteter som gjør at du fortsatt velger å kalle henne venninne, på tross av hva du forteller her. Spent på hva disse kvalitetene kan være! :P 

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo begynne å ansvarliggjøre henne i situasjonen.  Som når hun begynner å snakke dritt om deg sier du " hvorfor sier du slik, det var en slem ting å si " og la det henge i lufta.  Gjør dette hver gang, hvis ikke det hjelper kan du si at kutter hun ikke ut så svarer du med samne mynt og du vet jo endel dritt om henne.    Eller du kan bare kutte henne ut.  Spør hun om hvorfor forteller du hva du mener rett ut, at du ikke gidder å omgås mennesker som henne m.m 

Anonymkode: cc0d7...b48

Skrevet (endret)
På 13.2.2017 den 22.19, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg har ei venninne som er hva man kan kalle "uten filter". Hun sier ting rett ut, noe som kan være litt for mye av det gode noen ganger og som kan såre. Egentlig har jeg kommet frem til at hun ikke er ei jeg vil omgås lenger, rett og slett pga dette. Hun kan når som helst slippe en bombe og drite meg ut.

Til helgen har hun bursdagsfest og jeg orker rett og slett ikke å komme fordi jeg ikke vil bli gjort til narr. Jeg ser det kommer flere gutter på festen og da vet jeg hun blir ekstra ille. Hun elsker å sette meg i et dårlig lys og forfremme seg selv. Det verste hun har gjort mot meg på fest er å dikte opp høyt at jeg har hatt kjønnssykdom.. Andre ting hun kan finne på å si, er å fortelle alle høyt og tydelig at 'Idas pupper er kjøpt og betalt". Det å gjøre narr av mine dårlige kokkevaner og skryte av sine gode, er noe hun gjør både edru og full. Hele tiden. 

Nå er hun dødelig fornærmet fordi jeg ikke kommer i bursdagen hennes, men jeg føler nesten at hun egentlig er fornærma fordi hun da ikke får  meg å henge ut.

Hadde dere villet dra på en fest hvor ei venninne garantert kom til å drite dere ut flere ganger utover kvelden? 

De er meget vakre får du be henne si neste gang. ;) 

Nei det der er bare slemt gjort. Neste gang så sier du hva hun har sagt/gjort foran disse menneskene, så kan hun svare foran de på hvorfor hun gjør sånn. Jeg skjønner veldig godt at du ikke vil omgåes ei som er sånn i mot folk.

Det er ikke annet å få gjort enn å ikke å ha kontakt med sånne folk. Hvis hun virkelig gjør det der så er det ikke lov. Det kan ikke være at noe sånt har skjedd? Å skrive sånt som noen her svarer ts er faktisk ikke lov. Les mer om det der: https://www.datatilsynet.no/personvern/Personopplysninger/

Endret av fuglekvitter__
Skrevet

I min verden ville jeg aldri kalt henne venninne. En god venn behandler ikke sine venner på en slik måte.

Skrevet

Slike folk orker ikke jeg å drikke med. Hadde en slik venninne som ble ufyselig i fylla. Sa til henne jeg ikke gadd å drikke med henne mer siden hun ble så frekk. Hun ble sur og vi er ikke venninner mer. 

Så nei, jeg ville ikke dratt i bursdagen hennes. Hun får være så fornærmet hun vil.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde også ei sånn venninne for ca. halvt år siden. Hun pleide også å si ting rett ut- uten å tenke om jeg blir lei meg. Hun brydde seg ikke. Og når jeg pleide p spørre, hvorfor sier du ting så frekt og rett ut? Så pleide hun å si - sånn er det! Ferdig. Jeg flyttet og ikke ringte henne mer, og en dag ringte hun meg og sa at jeg jar forandret meg og er veldig rar osvosv, men da sa jeg også rett ut til henne Å IKKE RINGE meg mer, at jeg ikke trenger sånne venninner som henne. 

Så ikke la henne oppføre seg slik mot deg. Kutt ut. 

Anonymkode: 7ced7...15e

• Liker 1
Skrevet (endret)
På 13.2.2017 den 22.23, Amawhatsnot skrev:

Definitivt ikke! Jeg hadde ikke kalt henne venninne engang. Venninner sier ikke sånne ting om hverandre.

Jeg aner ikke, men som sagt: da er de ikke så gode venner i allefall.
Å baksnakke en god venn eller venninne er jo nytteløst og kjedelig. Det er ikke noe mer å si enn at da er de ikke så gode venner - enkelt og greit. Les selv hva hun skriver om "venninnen" sin. :roll: 

Hun er med i bikinifitness, som om at det er avgjørende for et vennskap. Hva så? Folk må jo få ha en hobby uten at det skal definere et godt/dårlig "vennskap". 

Endret av fuglekvitter__
Skrevet
3 timer siden, fuglekvitter__ skrev:

Jeg aner ikke, men som sagt: da er de ikke så gode venner i allefall.
Å baksnakke en god venn eller venninne er jo nytteløst og kjedelig. Det er ikke noe mer å si enn at da er de ikke så gode venner - enkelt og greit. Les selv hva hun skriver om "venninnen" sin. :roll: 

Hun er med i bikinifitness, som om at det er avgjørende for et vennskap. Hva så? Folk må jo få ha en hobby uten at det skal definere et godt/dårlig "vennskap". 

Skjønner ikke hvorfor du siterer meg her...?

Skrevet
1 time siden, Amawhatsnot skrev:

Skjønner ikke hvorfor du siterer meg her...?

Fordi du siterer et innlegg som jeg svarer på. Jeg kan godt se igjennom det og. :) 

Skrevet
1 time siden, fuglekvitter__ skrev:

Fordi du siterer et innlegg som jeg svarer på. Jeg kan godt se igjennom det og. :) 

Hæ? Er ny her, men du siterer meg i post 17, og jeg har da ikke sitert verken deg eller andre før det? (Beklager avsporing, ikke viktig med svar.)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...