Gå til innhold

Fotfølger din hund deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en hannhund som fotfølger oss hvor enn vi går. Her er det ikke snakk om at vi skal få gå noen sted uten han i hælene. Selvsagt veldig koselig, men til tider litt irriterende :P også lurer jeg av ren nyskjerrighet; fotfølger hunden din deg? :fnise: er det da hannhund eller tispe? :)

Anonymkode: 5f64d...e12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, på tur holder de seg max 20 meter fra meg. Hjemme ligger de stort sett og sover eller slapper av. Leker litt innimellom.
Hadde blitt gal om hundene fotfulgte meg inne, men er veldig glad de ikke forsvinner ute :P
Har to hanner og to tisper.

Anonymkode: c11c8...5c3

Skrevet

Min forfølger meg ikke, men føler stort sett med på det jeg gjør, med mindre han sover. Det hender han insisterer på å bli med inn på badet når jeg skal dusje. Han kommer pilende dersom han tror noe interessant og spennende skal skje, som hvis jeg f.eks. roter i en skuff, rer opp sengen, legger tøy i vaskemaskinen. Han bare "hæ, hva skjer, hva gjør du, kan jeg være med?".

Anonymkode: 5f8a0...aed

• Liker 2
Skrevet

Stort sett ja. Hun er borrelåshund:link: jeg syns det er veldig praktisk siden hun bare er 7 mnd og fortsatt finner på mye f***skap hvis jeg er uoppmerksom. Må ta henne med på badet hvis jeg skal dusje feks så da er det veldig greit at hun faktisk ligger i ro der å venter på at jeg skal bli ferdig:fnise:

• Liker 1
Skrevet

Har akkurat nå to tisper, og ingen får lov å "fotfølge" oss inne..

De kommer for å kose eller leke, eller om de lukter muligheten for godbit:fnise:

Jeg har vært nøye med å lære hundene at inne slapper vi av, event herjer litt(Der jeg bestemmer når vi stopper)

De har hver sin seng, og ligger som oftest der(Forutenom på natten, da bytter de gjerne på å ligge mellom meg og min mann:fnise:)

Skrevet

Min hund fotfølger meg overhode ikke. Hun bryr seg som regel ikke om hva jeg gjør, men hun liker å vite hvor jeg er. Hvis jeg går ned i underetasjen for å dusje legger hun seg ofte i buret sitt, hvor hun føler seg tryggest. De eneste gangene hun følger etter meg er hvis hun tror jeg skal hente godbiter.

Skrevet

Min hund fotfølger meg over alt (unntatt på badet, der legger han seg utenfor døren). Mannen min mener det må være fryktelig slitsomt. Han blir sliten bare av å se på. Men hunden har gjort dette i 9 år, så jeg tenker ikke på det. Det er bare litt upraktisk hvis jeg plutselig snur. For eksempel hvis jeg har glemt noe og må gå tilbake. Da hender det jeg snubler i han :fnise: Ellers er det bare koselig.

Hvis jeg ber han om å bli der han er, gjør han dette uten å mukke.

Anonymkode: ff23a...d83

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min forfølger meg ikke, men føler stort sett med på det jeg gjør, med mindre han sover. Det hender han insisterer på å bli med inn på badet når jeg skal dusje. Han kommer pilende dersom han tror noe interessant og spennende skal skje, som hvis jeg f.eks. roter i en skuff, rer opp sengen, legger tøy i vaskemaskinen. Han bare "hæ, hva skjer, hva gjør du, kan jeg være med?".

Anonymkode: 5f8a0...aed

Menn er koselige :fnise:

Anonymkode: 21e57...299

Skrevet

Ja, min hund fotfølger meg overalt hjemme. Snur jeg meg brått og skal gå noe sted, snubler jeg nesten i henne fordi hun står så kloss opptil meg ved beina. Det er sinnsykt irriterende. Bare jeg skal en rask tur inn på soverommet og legge fra meg noe, så følger hun etter. Ligger hun og sover eller slapper av før jeg reiser meg, spretter hun på beina i samme sekund som jeg er på beina, livredd for å gå glipp av noe - som en runde i leiligheten, liksom.

Ute er hun litt mere frigjort og opptatt av lukter, går rundt og snuser. Hun er likevel veldig obs på hvor jeg er til enhver tid, og hvis hun står og er opptatt med og snuse på noe og jeg da runder en sving uten at hun oppfatter det, kommer hun spurtende etter i full fart så fort hun blir klar over det. Livredd for å miste meg på veien :-)

Hun har til dags dato aldri stukket av når hun går løs, er alltid innenfor synsvidde av meg på tur. Hunden er 6 år og en kastrert tispe.

Skrevet

Ikke til vanlig, men nå som jeg er gravid slipper ikke min 11 år gamle hannhunden meg av syne med mindre det er noen andre som kan overta "vaktholdet". Så, når jeg er hjemme om dagen så har jeg hunden i hælene/fanget helt til samboer kommer hjem fra jobb, da kan hunden tydeligvis gå og slappe av litt på egenhånd istedet. 

Tispa er forøvrig mye mer kosete nå, men er ikke noe fotfølging på samme måte der. 

Skrevet

Jeg har ikke vært på do alene på ni år :fnise:

• Liker 4
Skrevet

Jeg har en hannhund som var veldig på fotfølging da han var yngre. Da han vokste opp begynte han å ligge mer og mer i ro, men følger nøye med på alt jeg og samboeren min gjør. Nå kommer det an på om han er sliten eller gira. Har vi nevnt ordet "tur" er han i hælene våre helt til han får på seg selen :fnise:

Skrevet

Takk for svar! Litt interessant egentlig.. Kan virke som at hannhunder er "verre" på dette?

ts

Anonymkode: 5f64d...e12

Skrevet

Følger etter meg overalt. Hun blir gjerne med inn i dusjen også, hvis hun får lov🤣

Anonymkode: 9c1e7...f60

Skrevet (endret)

Jeg har to hunder, en hann og en tispe. Hannen er Labrador, og tispen er Cane Corso. 

De fotfølger meg ikke, men de vil helst være der jeg er. Går jeg på do, ligger de der de var når jeg kommer tilbake. Går jeg et annet sted for å være i lengre tid, tusler de etter når de finner ut at jeg ikke kommer tilbake. 

Ikke noen forskjell på hann eller tispe. Sånn har det også vært med de andre hundene jeg har hatt av ulike raser og kjønn.

Endret av Majott
Skrevet

Ja begge to er alltid i hælene mine. Jeg synes det er helt greit men det har hendt jeg nesten har trynet over dem. Det er to tisper.

Anonymkode: 396b3...a5d

Skrevet

Jepp. Hun er 30 kg og vil helst være med meg inn i dusjen og sitte på fanget når jeg er på do :rolleyes:

Anonymkode: 3fd1b...4bf

Skrevet

Ja, følger med overalt. Det blir sure miner hvis jeg lukker døren uten at han får være med. Han vil helst dusje, spise, sove, leke og kose med meg 24/7. Litt intenst og irriterende i perioder. 

Anonymkode: 1a4f6...a12

Skrevet

Jaa, hunden til foreldrene mine fotfølger meg overalt. Om jeg bare skal reise meg fra sofaen og gå tre skritt for å hente fjernkontrollen følger hun etter. Uansett hvor komfortabelt hun ligger. Skal jeg på do legger hun seg foran døra (noen ganger virker det som om hun blir overrasket over at hun ikke får være med inn) :fnise:

Hun følger ikke etter noen andre i familien enn meg og moren min. 

Anonymkode: be93e...587

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...